ואיפה אתם חוגגים את ט'ו באב?

 

 

ואיפה אתם חוגגים את ט'ו באב?

 

אם אתם מחפשים מקום בטבע לחגוג בו את ט"ו באב – הנה כמה מקומות  מיוחדים שפותחו והונגשו לציבור באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל.

 

גשר וילהלם וטיילת ג'יסר א-זרקא

שעה נסיעה מתל אביב ואתם מגיעים לטיילת ג'יסר א-זרקא, הממוקם על חוף ים ייחודי ויפיפה. שם תמצאו את הטיילת החדשה "הפנינה הכחולה", המתנשאת לגובה של 20 מטרים ומציעה תצפית מרהיבה על נמל הדייגים וחוף הים מן היפים בארץ. לאורך הטיילת פזורות להן מדשאות, עמדות תצפית ופינות מנוחה מוצלות בהן תוכלו להשתמש. תוכלו להנות מהחוף הסלעי ומתצפית  על תל תנינים ושפך נחל התנינים. מעל הנחל ולאורכו בנוי גשר וילהלם, אשר שוחזר על ידי העותמנים לכבוד ביקורו של הקיסר הגרמני וילהלם השני לפני יותר ממאה שנים והוא מציע חוויית הליכה רומנטית מעל הנחל.

סרטון: https://bit.ly/3QKI6Ce

וויז: לינק

טיילת בן-גוריון במדרשת שדה בוקר: מסע בנופי הנגב הקסומים

נוף קדומים עוצר נשימה נצפה מטיילת בן גוריון שבמדרשת שדה בוקר .  במידה ואתם חובבי מדבר, צעידה בטיילת בן-גוריון מומלצת במיוחד. המסלול המדברי באורך של כ-1.5 קילומטרים משקיף על הנוף המדברי של מרחבי הנגב ומדבר יהודה. רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים לקחוה  חלק משמעותי בפיתוח הטיילת והנגשתה לציבור.  הצעידה תחל ליד קברם של דוד ופולה בן גוריון, משם תמשיכו מזרחה אל נקודות התצפית על נחל צין, מצוק הצינים ורמת עבדת. לאורך הטיילת תוכלו למצוא פינות מוצלות, בהן תוכלו לעצור ולהתרשם מהנוף הרומנטי ומהשקט המדברי.

סרטון: https://bit.ly/3QKI6Ce

וויז: לינק

פארק אקולוגי מצודת אשדוד-ים: אהבה והיסטוריה על חוף הים

במידה ואתם חובבי שקיעות אבל גם  חובבי היסטוריה, וטבע  מצודת אשדוד-ים הוא יעד שמומלץ לשקול. המצודה היא אתר היסטורי המהווה שריד לחיי האדם הקדומים באזור, ולצידה הוכשר פארק אקולוגי חינוכי הצופה אל הים.  האתר  מציע  חוויית טיול רומנטית  בחולות  לאורכו של הים. לאחרונה החלה אף לפרוח שם חבצלת החוף.  בפארק 3 שבילי הליכה הכוללים פינות טבע, צמחייה עשירה ונקודות תצפית. שלושת השבילים הם - שביל החוף, הבוסתן והצבאים.

לסרטון: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tsvR0JFFCpY

וויז: לינק

אגמון חפר – פארק הציפורים עין החורש

אם אתם חובבי צפרות ובעלי חיים, פארק הטבע והציפורים - אגמון חפר מארח אלפי ציפורי שיר ועופות מים ומשמש כנקודת עצירה להמוני ציפורים נודדות. אגמון חפר פותח באמצעות  רשות מקרקעי ישראל  - הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים  - כחלק מפרויקט השיקום של נחל אלכסנדר שמטרתו הייתה להעשיר בתי גידול באזור ולשפץ את מאגרי מי השיטפונות. שימור וטיפוח המאגר מעניק למבקרים הזדמנות ליהנות ממסלול ייחודי סביב בריכות עין החורש ונקודות תצפית המשקיפות לסביבה הטבעית והעשירה במקום.

סרטון: https://www.youtube.com/watch?v=qru76pvp6j0

וויז: אגמון חפר, 146 האגמון, חדרה

ינקי קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל:

"פיתוח ושמירת מרחביה הפתוחים של ישראל הוא בעיננו משימה חשובה במעלה לה אנו  מקדישים ברשות מקרקעי ישראל משאבים רבים.  אנו רואים חשיבות רבה בטיפוח  השטחים הפתוחים וביצירת  איזון בין שימור לפיתוח .

בשנים האחרונות, רשות מקרקעי ישראל הקצתה למעלה מ-1 מליארד  ש"ח למימון כ 1000 פרויקטים סביבתיים מחוץ למרחבים העירוניים במסגרתם פותחו, טופחו ושומרו נחלים, פארקים ושטחים פתוחים ברחביה של ישראל.

באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, אנו מבטיחים שהטבע והנוף בישראל ישמרו גם עבור הדורות הבאים."

 

שמרו על הטבע ונקו אחריכם.

מוזמנים לבקר בעמוד האינסטגרם שלנו  landgovil  שם תמצאו עוד אתרים יפים ומיוחדים אחרים שטופחו באמצעות רשות מקרקעי ישראל הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים.

 

תגובות

רשומות פופולריות