הופעה נהדרת של צמד רעים בפ'ת

 

הופעה נהדרת של צמד רעים בפ'ת

 

באולם התרבות ע'ש עופרה חזה בפ'ת הופיעו צמד רעים- ישראל גוטסטינר ובני רוזנבאום. הצמד, שנמצא כבר בשנת 76 לחייהם,הכירו בלהקת הרבנות הצבאית וזה 55 שנה הם מופיעים יחד בארץ ובחו'ל.




בערב הם שרו מבחר שירים ישראליים וחסידיים, העלו סרטונים של הופעותיהם, כולל עם הרבי המרקד, ר' שלמה קרליבך זצ'ל ותיבלו מחוויותיהם בהופעות השונות. גם בימים אלה הם מופיעים בפני מפונים, חיילי צה'ל ופצועי צה'ל. כך, למשל, הם ספרו על הופעה מרגשת שהייתה להם לפני שנים רבות בפני רונן רזיאלי, פצוע קשה של הימ'מ שנפצע בפעולה בג'נין. הוריו הזמינו אותם כיון שמצאו אצלו קלטת של הצמד. בהופעה הם שרו לו את "ונתנה תוקף", הפיוט הידוע בתפילת יום כיפור בלחנו של יאיר רוזנבלום, ולמרבה ההפתעה הפצוע שהיה חסר הכרה הראה סימני חיים. הוא השתקם ואף הוזמן כאורח כבוד באחת ההופעות.

 במשך שנות ה־70 הופיעו השניים דרך קבע בפסטיבלי הזמר החסידיים והפכו לכוכביהם הבולטים, עם להיטים כמו “עוד יישמע", “יחדשהו", “עד בלי די" ועוד. הייחודיות שלהם הייתה השילוב בין פופ־רוק למוזיקה חסידית, משהו שנחשב חדשני ופורץ דרך בפסקול המקומי של אותן שנים.

בחזרה היום, סיפרו השניים, פגשנו אישה בת 93 שסיפרה כי היא גדלה על השירים שלנו. אנחנו היינו גם הראשונים ששברו את מסך הברזל של יהודי ברית המועצות כאשר הופענו בפניהם. הבאנו איתנו הרבה קלטות של זמרים ישראליים וחילקנו ליהודים שבאו להופעה.

הזמרים לוו ע'י נגן האורגן זוהר ונגן הסקסופון נח, עליו סופר כי היה בסכנת חיים מפאת מחלת קורונה והשתקם.

את הקהל הרב ברך ראש העיר, רמי גרינברג, שציין את הפריסה הרחבה של אירועי תרבות בעיר לכלל הגילאים והודה למנהל המרכז, שלום שטימלר.

תגובות

רשומות פופולריות