מי ראוי לכהן כרב הראשי לישראל?

 

 

אחיי ורעיי

קראו, הגיבו והפיצו

                                                                       כ"ג בניסן תשפ"ד

                                                                           01.5.2024

                                                                               30/24

 

 

א. עלו עימנו לירושלים

עוזי דיין מזמין אותך לסיור בירושלים, שיתקיים ביום שישי, ט“ז אייר תשפ"ד, 24 במאי 2024.

בתוכנית:
• עיר דוד, קבר דוד
• גבעת התנ"ך, כתף הינום
• גיא בן הינום, הגשר התלוי
• ועוד

תחנות איסוף:

06:45 - חניון "חנה וסע" ברכבת ארלוזורוב ת"א, בתחנת אוטובוס E8 על דרך נמיר.
07:00 - תחנת הרכבת ראש העין צפון.
07:30 - לטרון, ליד תחנת הדלק.

החזרה כשעתיים טרם כניסת שבת.

המחיר לאדם 100 ש"ח.

חשוב: יש לבוא בנעליים מתאימות להליכה, ביגוד נח מתאים לתנאי מזג האוויר, קרם הגנה, כובע, מים ואוכל לכל היום. יש לבוא לסיור בריא.

לפרטים והרשמה:

https://tiny.cc/mil48a

שאלות הכרחיות לאתי 050-579-4279.

להתראות בשטח,
עוזי דיין

 

 

ב. מי ראוי לכהן כרב הראשי לישראל?

1. דבריו של הראשון לציון - הרב יצחק יוסף, שאמר שישראל ניצלה מאיום הטילים, לא בזכות הרמטכ"ל ולא בזכות טייסי צה"ל וחייליו, אלא בזכות תלמודם של בני הישיבות החרדיות, זכו לתגובות נזעמות מכל שדרות הציבור. מעניין שבחורי הישיבות החרדיות יצאו לחופשת "בין הזמנים" ובעת הזו מבלים בבית. מעניין מדוע חיילי צה"ל וטייסי צה"ל לא זכאים לחופשת "בין הזמנים"?

 

מעניין איך הרב יצחק יוסף מסביר את העובדה, שהישיבות האדירות בפולין ובליטא לא מנעו ולא הצילו את עם ישראל. כידוע, ראשי הישיבות עם תלמידיהם הלכו כולם אל משרפות האש של הנאצים. כזכור, האדמורים החסידים בפולין הושמדו עם כל בני ביתם וחסידיהם. כדאי להזכיר לרב הראשי כי עם הרבה לימוד תורה ובהיעדר הגנה צבאית, הושמדו אלפי רבני הקהילות עם צאן מרעיתם. בתוך ששת מיליון היהודים שהושמדו, היו כמיליון וחצי עוללים שלא חטאו, גמולי חלב שלא פשעו ותינוקות של בית רבן. הכול בגלל שלא היה צבא יהודי שיגן על העם המושמד.

 

2. אילו היו הבחירות לרבנות הראשית נערכות ע"י משאל עם, אני מניח שרב כזה לא היה נבחר לתפקיד הרב הראשי של מדינת ישראל. לצערנו, בחירת הרבנים הראשיים נערכת על ידי הרכב של 150 עסקנים שבוחרים את הרב על ידי "דילים" לא נקיים ביותר. לפי סקרים, האמון הציבורי ברבנות הראשית הינו נמוך ביותר ואינו מגיע אפילו ל 30%. ישראלים רבים חשים ריחוק מהממסד הרבני, ורבנים רבים מצליחים להרחיק את המוני בית ישראל ממורשת הדורות וממסורת האבות.

 

3. בבחירות שייערכו בעוד כחודש וחצי לכהונת הרבנים הראשיים, הגוף הבוחר אמור לבחור רב ראשי ספרדי ורב ראשי אשכנזי. מבחינת הרב הספרדי אין שום סיכוי לשנות את המצב הנוכחי, ויש להניח שהרב שייבחר יהיה עם אותה השקפת עולם של הרב יצחק יוסף, דהיינו, ניתוק מוחלט מהעם היושב בציון. המועמד הספרדי שייבחר יהיה כנראה אחיו של השר דרעי, או אחד מבניו של הרב עובדיה יוסף.

 

4. לכהונת הרב הראשי האשכנזי ישנו לדעתי מועמד ראוי שעלינו לעשות כל מאמץ שייבחר – הרב מאיר כהנא. הרב כהנא ניחן בכל מה שאני מצפה מרב ראשי. בין השאר:

(א) למד בישיבה התיכונית "נתיב מאיר", וסיים שירות צבאי בישיבת ההסדר בקרית שמונה.
(ב) התגייס כלוחם בצנחנים, המשיך לקורס קצינים קרבי ושירת כמפקד מחלקה בדרום לבנון.
(ג) המשיך במילואים כמפקד פלוגת חי"ר במסייעת של חיל השריון. כיום, למרות גילו שמשחרר אותו משירות, עדיין משרת כסגן אלוף בפיקוד העורף.
(ד) למד תורה שנים רבות ב"כולל ארץ חמדה" בירושלים.
(ה) שימש ר"מ בישיבת ההסדר בירוחם, שכזכור 9 מבוגריה נפלו בקרבות ברצועת עזה.
(ו) שירת כדיין בבית דין רבני ובהמשך כאב בית הדין.
(ז) אשתו ברוריה היא רופאה. הזוג התגורר שנים רבות בירוחם, ונאלץ לעוזבה כדי לאפשר לרעייתו להתמחות ברפואת נשים. הרב כהנא אמר שהוא נאלץ לוותר על הקריירה האישית שלו כדי להגשים את החלום של רעייתו. הרב הוסיף: "הסיבה שהיא לא השלימה התמחות ברפואה בארצות הברית היא באשמתי, בגלל הקריירה הרבנית שלי".
(ח) עם פרוץ המלחמה הנוכחית התגייס הרב כהנא לשירות מילואים של 83 יום, למרות שעבר את הגיל המחייב שירות.
(ט) שני חתנים של הרב כהנא הם קצינים קרביים, אחד מהם נפצע קשה במלחמה הזו. שני בניו של הרב כהנא שירתו כלוחמים בחאן יונס בחטיבה 55.

 

5. רב כזה אני רוצה שיכהן בתפקיד של ראש הרבנים בארץ ישראל. רב שמחובר לעמו, לצבאו ולארצו. רב כזה שמחובר לתורה ולמדע עם אופקים רחבים.

 

6. אני מניח שאם הרב הראשי היה נבחר במשאל עם, היה זוכה להיבחר ברוב גדול, אבל כאמור הבחירה נעשית על ידי 150 עסקנים פוליטיים, בדילים מלוכלכים של "שמור לי ואשמור לך".

 

7. אני קורא לכל ידידיי להפעיל את השפעתם ויכולתם למען בחירתו של הרב מאיר כהנא.

 

 

ג. הפגנות קפלן האלימות בירושלים

1. ביום שלישי, 2/4/24, התקיימה הפגנה אלימה בירושלים, כאשר האנרכיסטים השמאלנים הסתערו על ביתו של ראש הממשלה מר נתניהו ופרצו את שרשרת המאבטחים. הצילומים מהפגנה זו, כאשר המפגינים נושאים לפידים בוערים, וזורקים את הלפידים הבוערים על סוסי המשטרה ועל השוטרים, הזכירו לרבים מאיתנו את הפיכת האייתולות באיראן, כאשר הסתערו על ארמון השאה הפרסי, והעלו אותו באש.

2. המשטרה עצרה רק קומץ מפגינים והביאה אותם לבית המשפט להארכת מעצר. כמקובל בארצנו, מפגיני שמאל זוכים ליחס מועדף אצל שופטי ישראל, ושופט השלום לא קיבל את בקשת המשטרה להביא למאסרם של המפגינים.

3. המשטרה ערערה על החלטת שופט השלום, ובערעורה כתבה בין השאר: "מדובר באירוע המזכיר תמונות של הפגנה אלימה במדינה דיקטטורית, שבסופן השליט מובל לרחוב ונשחט לעיני כל, או מודח באלימות מתפקידו על ידי המון זועם ואלים". המשטרה טענה: "זה לא היה אירוע ספונטני' אלא אירוע מתוכנן מראש."

4. ראש השב"כ מר רונן בר אמר: "יש כאן סכנה של ממש לפגיעה פיזית באנשים מאובטחים, או במאבטחיהם."

5. מפגיני בלפור החליטו לשים מצור על הכנסת והקימו סביבה מאהל של מאות אוהלים. בדיקה שנערכה על ידי עיתונאי מסוים מצאה ש 85% מהאוהלים היו ריקים. מארגני ההפגנה לנו כמובן במלונות פאר.

6. השמאל האלים מנסה להשיג הפיכה שלטונית ולהגיע לשלטון בכוח, כיוון שנכשל להגיע אליו דרך הקלפי.

 

ד. הזמנה לחרדים ליום היכרות עם בתי הקברות הצבאיים

1. ברשתות החברתיות הופצה לאחרונה הזמנה לכל החרדים בישראל לבוא ליום היכרות פתוח בבתי הקברות הצבאיים. נאמר שם שהגיע הזמן ש"גם אתם החרדים תכירו את המקומות הקדושים באמת".

2. למקרא הזמנה כואבת זו, נזכרתי ברב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל, שכאשר תלמיד בישיבתו ביקש חופשה כדי לנסוע לגליל לעלות על קברי צדיקים, אמר לו הרב אויערבך: "כאשר אני רוצה לעלות על קברי צדיקים אני חוצה את הכביש ונכנס לבית הקברות הצבאי בהר הרצל, כי שם קבורים הצדיקים האמיתיים".

3. החרדים טוענים שללא לימוד תורה "אין לנו עתיד", והם אכן צודקים. אבל, ללא צבא לא ישרוד איש מלומדי התורה. כמו שהושמדו כל הישיבות בליטא על רבניהן ותלמידיהן וגדולי התורה שהיו שם, כמו שהושמדו כל הקהילות החרדיות בפולין על אדמוריהן וחסידיהן. כי ללא צבא אף יהודי לא ישרוד במזרח התיכון.

4. אין אנו עומדים בפני ברירה בין לימוד תורה לבין שירות צבאי, אפשר "גם וגם". גם על פי המקורות, הלך ספרא ביחד עם סייפא, כפי שמוכיחות זאת ישיבות ההסדר, אשר לומדים בהן תורה ולוחמים בקרבות הגבורה.

5. לימוד תורה נועד להגביר את קיום מצוות התורה, ואם אנו רק לומדים ללא קיום האמור בתורה, אין ערך ללימוד. אם אתה מתעלם מהמצווה "לא תעמוד על דם רעך", מה שווה בקיאותך בתלמוד הבבלי? אם אתה מתעלם משאלתו של משה רבינו: "האחיכם ייצאו למלחמה ואתם תשבו פה?". מצב בו אדם יושב ולומד כאשר אחיו נלחמים ונופלים בקרב, למצב כזה קרא משה רבנו "תרבות אנשים חטאים", ומי גדול לנו כמשה?!

6. ישיבות ההסדר הוכיחו שניתן לשלב תורה עם השכלה, ותורה עם שירות צבאי.
אני אחזור ואספר ולא אפסיק, את העובדה שבבחינות השנתיות לרבנות ולדיינות מקבלים בוגרי הישיבות הציוניות ציונים גבוהים יותר מציוני בוגרי הישיבות החרדיות. וזאת למרות שהם משרתים בצה"ל, משרתים במילואים, יוצאים לקרבות, לומדים לימודי ליבה ומספיקים ללמוד תורה עם בקיאות רבה יותר מאשר החרדים העוסקים בתורה ורק בתורה. גדול לימוד תורה שמביא למעשה.

7. אני מתחבר לרעיון להביא את בני הישיבות החרדיות לבתי הקברות הצבאיים, רצוי לבוא בעת לוויה צבאית. כדאי לבוא בעת לוויה צבאית של בחור ישיבת הסדר או של בוגר מכינה קדם צבאית. אין ספק שאם תלמידי הישיבות החרדיות יבואו במאורגן, יהיה להם שיעור באמונה, שיעור במסירות נפש, ובקידוש שם שמיים ברבים. בציניות אני אומר שהסיורים יהיו ללא תשלום, כי אני יודע שאף ראש ישיבה ואף רב חרדי לא יביא את תלמידיו לשיעור כזה באמונה.

 

 

 

                                                                                          בכבוד רב,
                                                                                    חיים יואבי רבינוביץ'
                                                                                          אזרח פשוט

 

תגובות

רשומות פופולריות