המחדל של חיל האוויר בשמחת תורה- מאתר וואלה

 הקצין הבכיר במילואים התעקש להגדיר את חדירת מצנחי הרחיפה כ"כישלון במבחן התוצאה". אף אחד לא טיפל במחבלים שחדרו באמצעות מצנחי רחיפה ובצעו הרג נוראי. הם גם גילו בעצם את מסיבת הנובה, ודווחו על כך למפקדת החמאס, ששלחה תגבורת של מחבלים. "יש חיל האוויר. בשביל מה יש את להק מודיעין? המודיעין על מצנחי הרחיפה הוא של חיל האוויר. למה להק מודיעין לא ידע על זה? הרי כולם יודעים על מצנחי הרחיפה כבר מ-2014 כולל שדרוג היכולות של ה'בקאי' בתוך הרצועה. יש לחיל האוויר אחריות לתוצאה סופית ויש יכולת לפגוע גם בשוטף. אתה הרי תוקף מטרות כל שני וחמישי ותקפת בעזה. אז אם אתם יודע שיש סיכוי שלא יהיה לך מודיעין בזמן אמת, כמו שהבנו בהתחלה, אז תהרוג את זה בבט"ש, ואם היה לך מודיעין איפה היית כדי ליירט? ניהלת את זה כושל. לא יכול להיות שחדרו כל כך הרבה כלים אוויריים ולא ידעת על זה במודיעין ולא סיכלת מראש. למה כשיש אמל"ח חדש במזרח התיכון, אתה מסכל אותו מראש במב"מ (במערכה שבין המלחמות - א"ב) או בבט"ש? כי אתה יודע שבזמן אמת לא תוכל לחכות. חיל האוויר נחל בתוצאה הסופית כישלון חרוץ. סיפור מצנחי הרחיפה היה אירוע נוראי. אז בחיל יגידו: 'לא אמרו לנו לבוא, אז לא באנו'".

בראיית קציני המילואים של חיל האוויר, הם לא היו מותחים ביקורת לו מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר היה לוקח על האירוע הזה אחריות מלאה בפורומים המקצועיים ובמיוחד שכלפי חוץ, חיל האוויר מציג רק את ההצלחות ולא את הכישלון של כל צה"ל שבו יש חלק לא מבוטל. "נדרש פה שינוי מתבקש והזדמנות לשאול מה האחריות של חיל האוויר ומה המשימות של חיל האוויר", הסביר אחד הקצינים. "מה שווה לנו חיל אוויר כזה מטורף אם הוא לא יודע להגן על הגבול בזמן אמת. יגידו שהפקודות לא נותנות מענה כי היא פקודה נקודתית של פגיעה בחוליה אחת וכי חיל האוויר לא רואה את זה כמשימה שלו, אבל מצד שני על טיסנים קטנים שעולים לאוויר מרצועת עזה יעשו 70 פטרולים באוויר כל היום כי זו משימה שלהם".

עוד הסביר הקצין: "להגן על החיילים בגבול זו לא משימה שלהם? 45 דקות כוננות מבסיס רמת דוד? זה תירוץ. למה לטיסנים מלבנון ומעזה יש כוננות של דקות? כי הם חוששים מחדירה וזו משימה שלהם. מי שאומר בחיל האוויר שאוגדת עזה הייתה צריכה לבקש ולפנות לחיל, זו תפיסת עולם של ראש קטן ולא הפוך במקום לחפש את האחריות שלהם. יש קצינים שצריכים ללכת הביתה. איפה היו בלהק מודיעין? שלא יספרו סיפורים. כשלא נוח להם, הם פתאום מתחת לאחריות אמ"ן. מי שיודע להפיל טיסן באורך של 2.5 מטר, יודע להפיל גם מצנח רחיפה 'בקאי'".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ככלל, אירועי ה7/10 מתוחקרים בצה"ל וממצאיהם יוצגו באופן שקוף לציבור עם סיכומם. עם זאת, בכתבה שהתפרסמה מופיעים ציטוטים, טענות ופרטי מידע שאינם נכונים ובחלקם אף שקריים. האמירות שמפקד חיל האוויר לא לקח אחריות על האירועים הן בבחינת שקר גס. בין היתר, מח"א קיים ב-16.11 הצהרה לתקשורת בה התבטא מפורשות בנושא.

"האמירות כי חיל האוויר לא רואה בהגנת לוחמים על הקרקע משימה הן מנותקות מהמציאות ומטילות דופי בפעילות של מאות לוחמים ואלפי משרתים הנלחמים מדי יום. כאמור, נדגיש כי חלק נכבד מהטענות שבכתבה לא הועברו במלואן להתייחסות לפני הפרסום והם בניגוד לכללי האתיקה הבסיסיים ביותר".

הבהרה: מערכת וואלה! עומדת מאחורי הכתבה באופן מלא, כמו גם מאחורי כל הטענות והפרטים המוצגים בה.

תגובות

רשומות פופולריות