הרצאה על מגילת אסתר לגימלאי צבא- סניף בני-ברק

 

הרצאה על מגילת ההסתר- מגילת אסתר ניתנה לגימלאי צה'ל - חברי "צוות" של סניף ב'ב, שהוא גם הסניף הארצי הכלל דתי. המרצה היה אייל רוטשילד, 



מרצה מטעם מכון מגלי"ם - המכון הגבוה ללימודי ירושלים, בוגר החוג ללימודי ארץ ישראל באוני' חיפה, מורה לתנ"ך ומורה דרך.

את האירוע פתח יו'ר הסניף, יוסי פלג, 



שהציג את תוכנית הפעילות שכוללת, בין היתר, יום סיור בעתיקות ציפורי, נופש סופ'ש בירושלים ועוד.

פרקי תהילים להצלחת צה'ל ושחרור החטופים


 
אמר שמוליק מור, גימלאי צה'ל, שנכדו, איתן מור, חטוף בעזה.

בין התובנות שעלו בהרצאה:

אין עדות היסטורית, לבד ממגילת אסתר, לסיפור המגילה. עם זאת יש שרידים של שושן העתיקה.  


מפת מסופוטמיה באלף השני לפנה"ס

אתר בעיר שושן, המיוחס כמקום קבורתו של דניאל (קיימים עוד חמישה אתרים בעיראק, באיראן ובאוזבקיסטן המיוחסים כמקום קבורתו של דניאל)

בהמשך לנאמר במגילה ובמדרשים על המסיבות של אחשוורוש, שאחת מהן נמשכה חצי שנה ובמסיבות היה שפע של מאכלים ויין,  מספר אחד ההיסטוריונים הזרים כי בכל יום צרכו בחצר המלך אחשוורוש כמות מדהימה של בעלי חיים שכללו: 400 כבשים, 100 שוורים, 30 סוסים, 300 טלאים, 30 צבאים, 400 אווזים ובכל יום סעדו על שלחן המלך כ-15 אלף איש.

המגילה משתמשת ברמזים אירוניים. כך למשל לגבי שמו של המן הרשע. הו-מנה בפרסית משמעו: מחשבה טובה...

במגילה מוזכרים עשרת בני המן ובשלוש מהם יש אותיות זעירות: שלוש האותיות ת ש ז היו קטנות מן האחרות, ואיש לא ידע מדוע. כשנתלו עשרת בני המן בפעם השנייה, זה קרה ב-1946. תש''ז זו השנה על פי הלוח העברי שבה הוצאו להורג עשרת בני המן בפעם השנייה. במשפט נירנברג - בשנת תש''ז, נשפטו והוצאו להורג עשרה מבכירי צמרת הפושעים הנאציים שנתפסו על ידי בעלות הברית (ארה''ב, בריטניה, צרפת ורוסיה). 11 הפושעים נידונו לתליה, אך ברגע האחרון אחד הפושעים התאבד וכך נותרו עשרה לתליה. כשהגיע תורו של אחד הפושעים להיתלות, הוא צעק: ''הייל היטלר! עכשיו אני הולך אל האלוקים. משתה פורים 1946!'' כך הוא הודה שגם הפושעים ראו את עצמם כבני המן. כן יאבדו כל אויביך ישראל.

תגובות

רשומות פופולריות