צביקה מור, אביו של החטוף, איתן-אברהם, הרצה על בנו בביה'כ דובב עוז

 

צביקה מור, אביו של החטוף, איתן-אברהם, הרצה על בנו בביה'כ דובב עוז




 

בראשון, במזג אויר סגרירי, התקבצו ובאו רבים לבית הכנסת "דובב עוז" בר'ג, כדי להאזין להרצאה המרתקת של צביקה מור. לפני ההרצאה דיבר עו'ד זוהר ישרים, חבר מועצת העיר ומועמד הציונות הדתית בבחירות הקרובות לעירייה שהציג בקצרה את הישגיו וציין את הרבנים שתומכים בו. 

את המרצה הציג הרב יוסף בן יצחק, ראש המדרשה התורנית בבית הכנסת, שאירחה את האירוע. גם הוריו של צביקה, שמוליק וציפי מור, נכחו בערב. הרב ציין כי הוא מכיר את משפחת מור כשכנים משכבר הימים בבני ברק.

צביקה הוא אביו של הצעיר איתן-אברהם מור, שנחטף בשמחת תורה לעזה, כאשר היה במשימת אבטחת מסיבת הטבע ברעים. הוא מסתובב בכל רחבי הארץ בהרצאות אלה. צביקה תיאר את בנו כאיש חסד שביתו בנחלאות היה פתוח לכל ומקיים מצוות כיבוד הורים בצורה מיטבית. הוא פינה עשרות נפגעים ומבלים ואיבטחם יחד עם חברו הטוב, אליקים ליבמן, בנו של ראש מועצת קריית ארבע, ודאג להחביא שתי גופות של בנות שנרצחו במסיבה ע'י המחבלים ימ'ש, מתוך דאגה שלא יחטפו. בשעות הצהריים שניהם - איתן אברהם ואליקים נחטפו לעזה."אני בטוח שבני דואג לחטופים, מעודדם ומרים את המורל ולבטח גם מתווך בינם לבין המחבלים. הוא סוג של מנהיג".

צביקה מדגיש את הדאגה של גורמי הממשלה השונים ומציין כי יש גורם קבוע שמעדכן אותם על כל התפתחות. הם אף קבלו מאחד החטופים ששוחרר אות חיים מהבן. הוא חושב שההתנהלות שלו מתבטאת בכך שיש לחשוב תחילה על משמעות כל צעד לכלל ופחות לפרט, וזאת בניגוד להלך רוח ששרר עד לא מכבר אצל משפחות חטופים שדרשו להיענות לכל הדרישות המוגזמות של החמאס. מור גילה כי הם פועלים בכנסת לפרסם את מסקנות דו'ח ועדת שמגר לגבי אופן ניהול מו'מ לגבי חטופים שהיה ב-2008 ועד היום לא פורסמו מסקנותיו וכי חה'כ יאיר לפיד הגיש ב-2015 יחד עם חכ'ים נוספים הצעת חוק שקובעת כי תמורת שבויים/חטופים ישראליים יוחזר אחד כנגד אחד. כיום הוא מדבר אחרת, ציין מור.

לדברי מור, כל מי שבקי במורשת ישראל יכול להבין, לדוגמא, שהמקרים של שחרור חטופים בתנ'ך התבצעו תוך שימוש בכוח ולא נוהל שום משא ומתן. כך היה במקרה של אברהם אבינו ששחרר את לוט בן אחיו ובמקרה של שמעון ולוי, ששחררו את דינה אחותם והשמידו את כל תושבי שכם. "אני מגיע הרבה לנחם משפחות שכולות ולעודד פצועים בבתי החולים, זה נותן לי הרבה כוח". עלי להדגיש שלבני היה מאד חשוב הכבוד הלאומי וערכי החסד והציונות. כמי שמעורב בנושא החינוך שמתי לב, לתדהמתי, שערכי הציונות הולכים ונעלמים מערכים שמובלטים בבתי הספר הכלליים ותחתם עולים מושגים פרוגרסיביים, וחבל".

"כתושב קריית ארבע זה 24 שנים וחצי אני רואה שהמלחמה השפיעה על הנוכחות הצבאית שגדלה ביישובנו ועל היחס לפגיעות בתושבים היהודיים ובעיקר ביחס לזריקות האבנים. לפני כן יכולנו לראות מחזות עגומים: מאות מכוניות של תושבים עם זכוכיות מנופצות מזריקת אבנים. כיום התגובה היא חריפה ומהירה. הפגנת הזדהות של תומכי חמאס בחברון זמן קצר לאחר תחילת המלחמה, פוזרה עד מהרה ע'י צלפי כוחות הביטחון שפגעו במפגינים".

את הרצאתו סיים מור בנימה אופטימית מעוררת השתאות:" שואלים אותי רבות אם עולמי לא נחרב עלי בגלל שבני חטוף ואני עונה שלא, כי אני מאמין שהממשלה ובעיקר ראש הממשלה עושים הכל כדי להחזירם בשלום וחוץ מזה יש לי עוד 7 ילדים שאני צריך לדאוג להם ולטעת בליבם שיש תקווה לחזרת אחיהם ולעתיד טוב יותר לעמנו".

תגובות

רשומות פופולריות