המלחמה גרמה להרבה אנשים לשנות את דעתם ולהצטרף לדעות מחנה הימין. ציטוטים מדברי עידן רייכל וירון לונדון

 

המלחמה גרמה להרבה אנשים לשנות את דעתם ולהצטרף לדעות מחנה הימין. ביניהם ניתן למנות את השחקנית חני נחמיאס והזמר עידן רייכל, שטוען שאין חסיד אומות עולם אחד ברפיח, בחאן יונס ובכלל בעזה. אפילו בשואה היו מאות חסידי אומות עולם שסיכנו חייהם להצלת יהודים.

אולם המפתיע ביותר הוא העיתונאי ירון לונדון שבעיתון הארץ הודה שהוא מצביע תמיד למפלגה הקומוניסטית, בשמה הנוכחי- חד'ש. לדבריו, אם אויבינו לא ידעו שלא כדאי להתחיל איתנו , הם יהרגו אותנו ולא חשוב כמה מטוסים וטילים וחומות נקים. אנחנו צריכים להושיט יד וצריכים להרוג את מי שלא לוקח אותה. זה מבייש אותי אפילו לדבר ככה, זה פרימיטיבי זה ניסוח קצת ילדותי אבל תמיד חשבתי ככה. העמדה שלי התגבשה כבר לפני 40 שנה כשחמאס פרסם ב-1982 את האמנה שלו. כבר אז כתבתי שצריך להרוס את החמאס מיד. גם אז חטפתי מחבריי בשמאל ששאלו אותי אם אני רוצה להרוס את עזה ועניתי: כן. אין לי שום מקום אחר. אם נשחרר 6000 מחבלים ונפסיק את המלחמה אנחנו נציל את החטופים, אולי, אבל זה ילמד את חמאס שאפשר לחטוף אנשים ולהשיג תמורתם הכל. אנחנו נחליף אנשים שיש להם פנים ושמות, במתים וחטופים רבים שעדיין אין להם פנים ושמות. העם צריך להבין שאם משחררים 100 חטופים תמורת מאות ואלפי אסירים, ספורטאים שלנו לא יוכלו להופיע בשום מקום, שגרירים שלנו יהיו בסכנת חטיפה  ועוד. זה המחיר. כשהמחבלים חוטפים ילד ישראלי הם אומרים שהוא יהיה חייל, וכשהם הורגים אזרח ישראלי, הם אומרים שהוא במילואים, אז גם אני אומר- אין הבדל בין חייל לאזרח. אינני מוכן לשלם בחיי הבן שלי כדי להציל עשרה תינוקות פלסטיניים. אי אפשר לעצור את ההתקפה ואי אפשר לנקוט איסטרטגיה אחרת כדי לחסוך חיי אזרחים פלסטיניים.

אכן, דברים כדורבנות!

תגובות

רשומות פופולריות