נכנסתי לרכב הבוער כדי להציל 3 חיילות ממות בטוח

 

נכנסתי לרכב הבוער כדי להציל 3 חיילות ממות בטוח

 

בהרצאה בסניף גימלאי צה'ל- צוות- בני ברק, שהוא גם הסניף הדתי הכלל ארצי, הרצה סא'ל במיל' חנן פרץ על מעשה גבורה שעשה בצעירותו. את האירוע פתח יוסי פלג, יו'ר הסניף, שהציג את תוכנית הפעילות לחודשים הקרובים. בהמשך נאמרו פרקי תהילים לחזרת החטופים, רפואת הפצועים ולהצלחת חיילנו ע'י שמוליק מור, שנכדו איתן מור, נחטף לעזה.

חנן (חנניה בשמו המלא) פרץ 




היה נושא הכתבה הטלביזיונית של נסלי ברדה בסדרה "אחד למיליון". האירוע התרחש לפני למעלה מ-40 שנה, כשהיה קצין צעיר בגולני. קול פנימי אמר לו לסיים את עבודתו בצבא מוקדם יותר ובדרכו לביתו ראה מכונית רנו צבאית הפוכה שהחלה לבעור. הוא החליט לנסות ולהציל את 3 החיילות ברכב. במאמצים על אנושיים הוא הצליח בכך, כאשר שניות לאחר מכן התפוצץ מיכל הדלק.

בהרצאה הוא ניתח את הסיבות לכך שהוא לבדו, מכל מאות האנשים שהיו במקום, החליט להסתכן: הוא היה היחיד במדים וחוש לקיחת האחריות והמנהיגות שהצבא מלמד וגם בשל הערכים שקיבל בביתו ובישיבה התיכונית באר שבע בהנהגת הרב אברהם סילברט. הוא גם הבין שהינו שליח של ההשגחה העליונה להצלת הלכודות. על מעשה זה קיבל את צל'ש אלוף פיקוד דרום, משה בר-כוכבא. 40 שנה החזיק את סוד המעשה בקרבו וידעו על כך מתי מעט. כיום פרץ הוא קב'ט בעיריית אשקלון. אכן, מעשה גבורה אמיץ שאין כמוהו.

תגובות

רשומות פופולריות