המזרחן ד'ר מרדכי קידר על מלחמת "חרבות ברזל" - איראן, חמאס וחיזבאללה

 

המזרחן ד'ר מרדכי קידר על מלחמת "חרבות ברזל" - איראן, חמאס וחיזבאללה



 

בהרצאה בסניף צוות- גימלאי צה'ל – של בני ברק, שהוא גם הסניף הדתי הכלל-ארצי (הגיעו גם גימלאים מהאזור ומישובי השומרון) הרצה המזרחן ד'ר מרדכי קידר מאוני' בר-אילן.

פתח את הערב יו'ר הסניף, יוסי פלג, שמסר על הפעילות המתוכננת, הכוללת הרצאות, התנדבות ונופש במלון לביא בגליל.

ד'ר קידר דיבר על מלחמת "חרבות ברזל", איראן, החמאס וחיזבאללה. הוא גילה כי בזמנו קיבל מידע מגורם המקושר לאופוזיציה האיראנית על תוכנית מלחמה מבהילה שמתכננת איראן. את פרטיה העביר לגורמי הביטחון.

התוכנית כללה מתקפה רחבת מימדים על ישראל, השתתפות של המון מיליציות שיעיות בעיראק, 17 מיליציות פרו-איראניות בסוריה, החיזבאללה בלבנון, החמאס והג'יהאד ברצועה ובאיו'ש, הח'ותים בתימן והפלג הצפ' של התנועה האיסלאמית בישראל - כולם אמורים לתקוף את ישראל בעת ובעונה אחת. ע'פ החישוב האיראני ישראל אמורה לקרוס תוך 3 ימים. תוכנית זו תתבצע אם מדינה זרה כלשהי תתקוף את איראן בצורה קשה ואם לאיראנים יהיה נשק גרעיני, שירתיע התקפתם. האיראנים בנו את המתקפה על בסיס ארגונים ולא על בסיס מדינות שמוגבלות ע'י החוק הבינ'ל. מי שתכנן וארגן הכל היה בתחילה מפקד כוח קודס של משמרות המהפיכה, קאסם סולימאני, שחוסל בינו' 2020 ע'י האמריקאים.

ע'פ אמנת החמאס וכללי האיסלאם אין לישראל זכות קיום. הדת היהודית אינה דת והיהודים אינם עם. א'י היא שטח איסלאמי - וקף. החמאס הבינו שהמחאות בארץ כנגד הרפורמה המשפטית ערערו את המדינה ואת הצבא. החמאס חששו מאד מהתפתחות המגעים לשלום עם סעודיה ומהאפשרות שמדינות מוסלמיות נוספות יצטרפו לתהליך וכך- תישכח הבעייה הפלסטינית. לכן החמאס החליטו לבצע את התוכנית בעצמם, מבלי לידע את איראן והחיזבאללה, שהופתעו מכך.

כבר פורסם שהתוכנית של החמאס הייתה אמורה להתבצע בליל הסדר אלא שכוננות צה'לית מנעה זאת. בשמחת תורה התקיימה גם מסיבת הנובה הקרובה לגבול וזו הייתה הזדמנות להגדיל את כמות ההרוגים והחטופים. הם חשבו- ובכך טעו- שעם מספר החטופים הרבים ישראל לא תעז להיכנס לעזה. לכן המלחמה החלה בשעה 6.30 בבוקר, כדי שמבלי המסיבה- שהם "טרף קל"- לא ימלטו בחסות החשיכה. התוכנית הייתה השתלטות על קו הישובים והמוצבים.

כאמור איראן הופתעה ולדעתו מאד כועסת על החמאס וכך גם החיזבאללה ש"מסתפק", לפחות בשלב זה, בתמיכה בצורת תקריות גבול.

הפיתרון של ד'ר קידר לעזה הוא ליצור שלטון חמולות מקומי או להעביר אוכלוסייה מעזה לקטר, שהיא גם אחראית למלחמה. לדעתו, רק אם ישראל תהיה חזקה- תוכרז הודנה- שביתת נשק ושלום זמני, ואם תהיה חזקה לתמיד - יהיה שלום זמני לתמיד, אך לא השלמה עם קיומה.

תגובות

רשומות פופולריות