איך החמאס התרגן במשך שנתיים למבצע ללא ידיעת המודיעין שלנו

  

x
  1. עמוד הבית
  2.  
  3. חדשות
  4.  
  5. ביטחון

כך התכונן חמאס לפשוט על הדרום: במשך שנתיים שוחחו עם טלפון נייח

חמאס השתמש בקווי טלפון במנהרות מתחת לעזה במשך יותר משנתיים כדי לתכנן את התקיפה הישראלית. במהלך השנתיים של התכנון, התא הקטן שפעל במנהרות השתמש בקווי הטלפון כדי לתקשר ולתכנן את המבצע, אך נשאר בערפול עד שהגיע הזמן 

יענקי פרבר , י' חשון תשפ"ד 25/10/2023 09:28

נמנעו משימוש בטלפונים סלולרייםמתקפת הפתע על ישראלמתקפת הפתע על ישראלצילום: פלאש 90

מודיעין משותף עם ארה"ב גילה כי תא קטן של פעילי חמאס תכננו את מתקפת הפתע הקטלנית על ישראל בשמחת תורה באמצעות רשת קווי של טלפונים ברשת המנהרות מתחת לעזה במשך תקופה של שנתיים, כך לפי שני מקורות הבקיאים בנושא ששוחחו עם רשת CNN.

קווי הטלפון במנהרות אפשרו לפעילים לתקשר זה עם זה בסתר ומשמעותם היא שלא ניתן היה לעקוב אחריהם על ידי גורמי מודיעין ישראלים, אמרו המקורות ל-CNN.

במהלך השנתיים של התכנון, התא הקטן שפעל במנהרות השתמש בקווי הטלפון כדי לתקשר ולתכנן את המבצע, אך נשאר בערפול עד שהגיע הזמן להפעיל ולקרוא לאלפי לוחמי חמאס לצאת לפיגוע ב-7 באוקטובר אמר.

הם נמנעו משימוש במחשבים או בטלפונים סלולריים במהלך התקופה של שנתיים כדי להתחמק מגילוי על ידי המודיעין הישראלי או האמריקני, אמרו המקורות.

"לא היה הרבה דיונים הלוך ושוב ותיאום מחוץ לאזורים הללו", אמר אחד המקורות.

המודיעין שהגיע לידי גורמים אמריקאים על ידי ישראל חושף כיצד החמאס הסתיר את תכנון המבצע באמצעות צעדי מודיעין מיושנים כמו עריכת פגישות תכנון באופן אישי והימנעות מתקשורת דיגיטלית שהישראלים יכולים לעקוב אחרי האותות שלה לטובת טלפונים קווים במנהרות.

תגובות

רשומות פופולריות