תפילות בקיבוצים - סיוון רהב מאיר

 


א. תפילות בקיבוצים - סיוון רהב מאיר

ארבע הודעות שקיבלתי אתמול, ברצף. הן מדברות בעד עצמן:

1. תת אלוף במיל', אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר, כתב מקיבוץ להבות חביבה: "180 חברות, חברים ובני נוער בתפילות 'כָּל נִדְרֵי' וב'נעילה' בקיבוץ שלנו. כבר 11 שנים שאנשי ישיבת מצפה יריחו מגיעים מדי יום כיפור לתפילות במועדון של להבות חביבה שהופך לבית כנסת. הכרנו אותם כנערים, וכעת הם כאן עם נשותיהם וטפם. הם נטלו על עצמם שליחות והם מקיימים אותה באופן נעים ומאיר פנים".

2. "שלום סיון, שמי דניאל קוסמן מישיבת קריית שמונה. השנה התפללנו בקיבוץ נאות מרדכי, במניין מגוון ומרגש. היו איתנו אנשים שבאו לבית הכנסת רק פעם בשנה לתפילת נעילה, היו עולים חדשים, היו מתנחלים, היו לוחמים ממלחמת יום כיפור. בסוף תפילת נעילה רקדנו יחד 'לְשָׁנָה הַבָּאָה בִּירוּשָׁלָיִם הַבְּנוּיָה' והרגשנו שאנחנו שוברים את כל המחיצות".

3. תלמידי ישיבת רמת גן התארחו השנה ביום כיפור בקיבוץ גבעת חיים. גן הילדים שימש בית כנסת והתמלא במתפללים. אחת מחברות הקיבוץ כתבה בצאת הצום: "זו היתה חוויה בלתי נשכחת, כל הסופרלטיבים שיש לא יצליחו לתאר את עוצמת הרוח והיחד שהפילה מחיצות גם אצל גדולי הספקנים. הצטערתי שלא צילמתי את הרגעים האחרונים, שבהם כל הילדים נכנסו מתחת לטלית וקיבלו ברכה. דמעות של אושר זלגו מעיניי".

4. עמותת "איילת השחר" הגיעה כמדי שנה לקיבוץ גבע. הילי, דור רביעי בקיבוץ, כתבה: "אני מגיעה לתפילת יום הכיפורים ב-16 השנים האחרונות. אבל השנה רציתי להודות לכם באופן מיוחד על הדרך מלאת הכבוד והרגישות שבה התנהל היום הזה בתוך הקהילה שלנו. היהדות חשובה לי מאוד, ואני מרגישה שהיתה פה פשוט חוויה מרפאת. הלוואי שזה יוכל להשפיע גם ברמה הלאומית".

ארבעה קיבוצים, ארבע ישיבות, ארבעה סיפורים. שמעתם עליהם?

תגובות

רשומות פופולריות