ראש השנה עם קבוצת אהרון זיסר במלון הבוטיק גרדן בחיפה

 

 ראש השנה עם קבוצת אהרון זיסר במלון הבוטיק גרדן בחיפה

 

כל מי שהיה נכנס לחדר האוכל המרווח של מלון הבוטיק גרדן בחיפה בשני ימי ראש השנה, היה רואה שולחן גדול, אליו מסובין מבוגרים וגם צעירים, שתי אחיות במקור ממושב נס הרים שבהרי ירושלים, כל בני משפחותיהם ושרים ממיטב השירה היהודית- ישראלית של שירי התפילה בראש השנה, הן הניגונים של עדות ספרד והן הניגונים של עדות אשכנז, ניגונים חסידיים ושירים ישראליים ומקנחים בריקוד חברים סוער.

אנחנו זכינו להיות חלק מחוויה זו שהתרחשה במלון, השוכן בכניסה הדרומית של חיפה, בסמוך למרכז הקונגרסים. חדרי המלון, יש לציין, מצויידים במכונת קפה, טלביזיה חכמה ענקית, חדר אמבטיה גדול (טוש ואמבטיה) ועוד. למלון יש חניה חינם.


הלובי המהודר והמרווח של המלון (במדפים יש ספרי קריאה!)


הקבוצה שכללה משפחות דתיות התפללה בבית הכנסת המרווח והממוזג עם עזרת נשים, בהשגחת משגיח הכשרות, חנן חזן, שגם נתן קולו בתפילת מוסף עם סלסולים. התפילות התנהלו בנוסח יהודי מרוקו, כאשר שולבו בהם ניגונים חסידיים וקטעי תפילה אשכנזיים, כמו הניגון המרגש אוחילה לק-ל של הרב הלל פלאי, התפילות לשלום המדינה וחיילי צה'ל, תפילת הנני העני ממעש ועוד. כל אלה הושרו ע'י החזן והמנצח, מאיר פרידמן. את התפילות ארגן ישראל אריאל.

כמובן שכולם חיכו במתח לתקיעות השופר שהיו רק ביום השני, בגלל השבת והתוצאה הייתה מרתקת: תקיעות רמות של מאיר פרידמן ושל ניסים זקס, שהוא אמן תקיעות בזכות היותו נגן חצוצרה מגיל 9. שניהם התחרו מי ימשוך יותר את התקיעה הגדולה.

דברי תורה אמר הרב שמעון מלול, שגם הנעים בתפילת מוסף, ניהל את מעמד ה"תשליך" שאותו אמרנו במרפסת החופות (כן, עושים במלון גם חתונות) המשקיפה לחוף הים הנהדר של חיפה.

בין הנופשים בלטה גב' ברקוביץ', קשישה המתקרבת לשנתה ה-99 (עד 120) צלולה וחדה, שסיפרה על קורותיה במחנה עבודה נוראי בשואה וכיצד ניצלה.

כמובן שלהצלחת האירוח תרמו מספר גורמים:

מנכ'ל המלון, אבי קוגן שנענה בחפץ לב לכל משאלותינו, כולל לארוחה קלה בהפסקה לפני מוסף ותקיעת שופר - יחד עם אחראי הקבלה, מוריס.

לשף, אסף, שאת פירות ניסיונו הרב באולמות ומסעדות מובילות ברחבי הארץ טעמנו במהלך סעודות החג, כולל מגוון סלטים, בשרים, דגים ומנות אחרונות ולא שכח את צלחת סימני החג.

יש לציין כי במשך כל החג הייתה אפשרות לשתייה קלה וחמה חופשית בחדר האוכל.

את האורחים שהגיעו מרחבי הארץ קיבצו יזם התיירות הדתי, אהרן זיסר ורעייתו שולי, שכבר מארגנים עצמם לאירוע הגדול בשבת בראשית, שבת מברכין חודש מרחשון, בביה'כ הגדול עם גדולי החזנים ופייטנים וקונצרט מיוחד ביום חמישי. פרטים בנייד: 052-888-1840

אז נסיים בברכת שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה.

תגובות

רשומות פופולריות