הרב שמואל אליהו שליט'א העביר שיעורים בשבת האחרונה בשני בתי כנסת ברמת-גן

 

בש'ק פרשת בהעלותך התארח הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בגבעת שמואל ור'ג. לר'ג הגיע לתפילת מנחה בביה'כ מרום נווה, שם העביר שיעור עם סעודה שלישית, כאשר רב ביה'כ , הרב עמיחי שוקרון, פתח. לאחר מכן המשיך לביה'כ "היכל משה", והעביר גם בו שיעור, כאשר רב ביה'כ, הרב מגן פתח.

הרב אליהו פתח בשני בתי הכנסת בברכת המתפללים, משפחותיהם וכל עם ישראל. הוא הדגיש את ברכת הקב'ה לאבות על זכותנו על א'י ומילוי ההבטחות של הקב'ה לקיבוץ נידחי ישראל והברכה על א'י. "סמוך אלינו נמצאת לבנון, אמר הרב אליהו, וראו את שקיעתה וזה בגלל הבטחת הקב'ה שכל מי שיצא נגד עם ישראל בא'י, הקב'ה ילחם בו". הרב סיפר כי נפגש עם כ-60 נכבדים ערביים  בצפון והבהיר להם כי יציאתם נגד תקומת ישראל בארצו היא בעצם יציאה נגד הקב'ה ויהיו לכך השלכות חמורות מבחינתם ופניהם חפו, ולדעתו הרציחות ההדדיות בחברה הערבית הם חלק מהשלכות אלה.

רב ביה'כ "היכל משה" הזכיר כי מידי שנה היה עולה לקבל את ברכת הרב מרדכי אליהו זצ'ל. הרב שמואל ציין כי בקרוב, כ'ה בסיוון,  יחול יום השנה ה-13 לפטירת אביו ולפני כל שאלה הלכתית היה אביו מתעמק בפירושו של  ר' חיים בן עטר, בעל "אור החיים" על התורה כדי לקבל את ההשראה הנכונה. עוד גילה כי הבין מדברי אביו שכיום יש רוח הקודש וכי כל אדם חייב לשנן תמיד את מאמר משורר התהילים: "שיוויתי השם לנגדי תמיד".

תגובות

רשומות פופולריות