מפגש בוגרי שבט נחשון ביב'ע כפר הראה - 55 שנה אחרי סיום הלימודים

 

מפגש בוגרי שבט נחשון ביב'ע כפר הראה - 55 שנה אחרי סיום הלימודים

 

 לאחרונה התקיימה בישיבת בנ'ע כפר הראה פגישה של בוגרי שבט נחשון בישיבה, שסיימו לימודיהם לפני 55 שנה.

את הבוגרים קידם צבי צוויבל, נשיא בית הציונות הדתית ויו'ר עמותת הישיבה. הוא סיפר על האתגרים העומדים בפני הישיבה, ששנים רבות חיפשה את דרכה וכיום היא ישיבה מבוקשת ע'י בני הנוער, ואת הפעילות המתקיימת ברוח חזונו של מייסד הישיבה, הרב משה-צבי נריה זצ'ל.

הוא התעכב על שני פרוייקטים שמתקיימים בשטח הישיבה: האחד הוא מרכז המבקרים החוויתי שנקרא" בית הציונות הדתית" שהוא מרכז חינוכי חדשני שמטרתו להראות את פועלה של הציונות הדתית לאורך השנים והשני- מכון "שם עולם"- מכון לחינוך, תיעוד ומחקר של הרוח היהודית בשואה הנוראה.

הבוגרים, שחלקם הגיעו עם נשותיהם, החליפו רשמים וזיכרונות,



 תמונה מתקופת הישיבה




הרב נריה זצ'ל. ציירה נכדתו של אחד הבוגרים


מכתב ברכה של הרב נריה לאחד הבוגרים לרגל נישואיו


כמו המנגינה שבה היה משכים את התלמידים לתפילה, או המנגינה שבה היה מקבל את יציאת השבת, ניגוני הימים הנוראים, החוויות הרבות שעברו בשנות הישיבה, המורים הנהדרים שלימדו בישיבה ועוד. לאירוע, שהיה גם סביב שולחנות ערוכים, הצטרפו הרב שמשון קורמן, 


הרב שמשון קורמן. מימינו- שמואל קרש, ממארגני האירוע


שהיה המחנך של המחזור בשמינית ושוקה דרמר, שהיה המורה למתמטיקה, שניהם מורים נערצים.

בין הבוגרים שהגיעו:




 ד'ר פנחס גונן - רופא ומוהל, ד'ר אפרים יאול - רופא לגיל השלישי, יהושע יונה - איש חינוך שגם הציג ספר מצמרר שכתב על אחיו, אבנר הי"ד, שנפל בקרבות הרמה במלחמת יוה'כ, ואף הוא היה בוגר הישיבה,  ישראל פיקהולץ - רו'ח ויו'ר דירקטוריון חב' הביטוח שלמה, אבי בן בצלאל(יעקובוביץ') -  לשעבר בכיר בבנק המזרחי, הרב דוד פרג'ון - ר'מ בישיבה, הרב מיכאל שטרן - רב בכפר פינס, הרב דוד צוקרמן - בנו של מייסד הישיבה הרב אברהם צוקרמן (שהיה בין הר'מים שחינכו אותנו) ור'מ לשעבר בישיבות בית אל, אליהו מלחי - בכיר לשעבר בחברת המתנ'סים, סא'ל במיל' משה שוורצבוים- איש תקשורת ועוד. במהלך תפילת הערבית הועלה זכרם של הנופלים הי'ד והנפטרים מבין הבוגרים.

כל הנוכחים שבחו את ארגון האירוע שהופקד בידיהם של שני הבוגרים: ציון אהרוני ושמואל קרש, שעשו מאמצים רבים לאתר את הבוגרים.

תגובות

רשומות פופולריות