נדב העצני ב"ישראל היום" על יחסינו עם ירדן ומדוע בריטניה צריכה לבקש סליחה מאיתנו

 

מאמר נהדר של נדב העצני ב"ישראל היום" של שבת. ראשית, כישלון המדיניות מול ירדן. ישראל מבליגה על החתרנות של ירדן שחתמה עמנו הסכם שלום אך מתנהגת כמו אויב, וכאשר חבר פרלמנט ירדני נתפס כשהוא מבריח כמות גדולה של נשק ומטילי זהב אנחנו נכנעים והוא שוחרר היום כדי שלא לפגוע ביחסים. בהודעת השב'כ נמסר כי זו לא הפעם הראשונה שלו. הוא ביצע 12 הברחות לישראל של כלי נשק וזהב בשנה האחרונה!

בהמשך, הוא עוסק ביחסינו עם בריטניה לרגל הכתרת צ'ארלס למלך וקובע, נחרצות ובצדק, שהממלכה הבריטית נושאת על גבה משקל כבד של בגידה בעם היהודי, בתנועה הציונית ובמדינת ישראל ועל כך הם צריכים להתנצל. זה החל בכך שהיא מסמסה את המנדט שהטיל עליה חבר הלאומים לקדם את הבית הלאומי של העם היהודי משני עברי נהר הירדן ועד נהר הליטאני בצפון, ואילו היא קרעה את עבר הירדן והקימה מדינה מלאכותית בצורת ירדן, בהמשך- מניעת כניסת יהודים מהתופת הנאצית, סירובם להפציץ את מחנות ההשמדה, גירוש אניות מעפילים עם ניצולי השואה, הקמת הליגיון הערבי הירדני שכבש את ירושלים העתיקה ויהודה והשומרון ופיקדה עליו, פירוק מנשקם של מגינים יהודיים והפקרתם לרצח של הכנופיות הערביות ועוד. גרשנו אותם מכאן בדם ואש ועל זה לא סלחו לנו.

אימו של צ'ארלס, המלכה אליזבת, שבקרה בכל חור במרח התיכון דילגה בכוונה עלינו. צ'ארלס אמנם ביקר אצלנו באופן לא רשמי, עליו לבקש סליחה מאיתנו ולתקן העוול המוסרי.

ואנו נוסיף, כי גם בפרשת משאיות תמורת דם שהוצעה ע'י אייכמן ימ'ש הבריטים טרפדו ע'י מאסר אלה שנשלחו לארץ לבקש את הסכמת הסוכנות היהודית והבריטים.

ונקודה אישית. אבי, חיים שוורצבאום ז'ל, עבד בזמן המלחמה בצנזורה הבריטית וזכה לקבל מכתבים ודרישות שלום מהוריו הי'ד שנספו בגטו ורשה. זה היה באופן בלתי חוקי, שכן הבריטים אסרו קשר מכתבים עם פולין. לעומתם, הנאצים ימ'ש לא הטילו מגבלות. אבי, שהרגיש כי עוקבים אחריו, יתכן בעקבות הלשנה על מעשהו הלא-חוקי, חשש ושרף את כל המכתבים שהצליח לקבל.

תגובות

רשומות פופולריות