אביגדור קהלני: גם לי הפרקליטות תפרה תיק שקרי

 

כולנו זוכרים את מנדלבליט שאמר ששי ניצן מחזיק אותו בגרון. מתברר שהיה עוד אחד כזה. בעיתון בשבע האחרון בראיון עם אביגדור קהלני לרגל היבחרו להשיא משואה ביום העצמאות הוא התייחס לפרשת העמדתו לדין כאשר שימש כשר לבט'פ בהקשר לחשד סיוע לאיש העסקים עופר נמרודי שהועמד לדין. נמרודי הואשם בביצוע האזנות סתר, כאשר ארנון מוזס, יקירם של הפרקליטות והמשטרה, נהנה מסגירת תיקו; הוטחה נגדו האשמה שתיכנן רצח של שלושה (יעקב צור, עמוס שוקן וארנון מוזס), וכיצד נמוגו אישומים מזעזעים אלה - בלא שהתביעה נתנה על כך את הדין; הוטחו בו אישומי שוחד למכביר, מבלי שיכלה התביעה לבססם; ובעיקר - פגעו בו, בילדיו ובהוריו, בלא דין ובלא חשבון לאיש. קהלני שורבב למשפט זה באשמת הדלפת חומרי חקירה לנמרודי. הוא הכחיש זאת מכל וכל  וביקש את הגנת היועמ'ש דאז, אליקים רובינשטיין, אך זה סירב כי, לדברי קהלני, "הפרקליטות החזיקה אותו בגרון". קהלני הרגיש שהפרקליטות תפרה לו תיק וכך הוא מצוטט בריאיון:" מזל שאני אדם חזק. שנתיים וחצי לקחו לי מהחיים. האזינו לי בבית במשך 3 חודשים, כאילו אני סוחר סמים. אדם רגיל לא היה יכול להחזיק מעמד והיה מסיים את חייו". ההשערה שלו לסיבת האישום נגדו , שהסתיים בשני זיכויים מוחלטים , היא השינויים שערך במשטרה ורצון הפרקליטות לתפוס אנשים חזקים ולהרשיעם. יודגש, כי סגנית פרקליט המדינה דאז, עדנה ארבל,שבהמשך כיהנה כפרקליטת המדינה  וכשופטת בית המשפט העליון, התכוונה לערער גם על הזיכוי השני של קהלני, אך לזה רובינשטיין לא הסכים. הנה עוד סיבה לנחיצות ברפורמה המשפטית! 

תגובות

רשומות פופולריות