שבת ר'ח אייר- שבת שירה ותפילה בניצן עם החזן אבריימי רוט ומקהלת שרוליק הרשטיק

 

זו הייתה שבת חוויתית, עוצמתית ומרגשת שזמן רב לא ראינו כמותה. שבת חזנות ושירה בש'ק פרשת תזריע- מצורע, ר'ח אייר. השבת התקיימה בישוב ניצן, שבין אשקלון לאשדוד, המאכלס מאות משפחות ממגורשי נווה דקלים שבגוש קטיף. לבית הכנסת המרכזי התכנסו מאות איש ואישה  ובהם אורחים רבים מרחבי הארץ, כדי ליהנות מתפילתם של החזן אבריימי רוט ומקהלתו החסידית של שרוליק הרשטיק, שנחשבת למעולה שבמקהלות החזנים, עם הרמוניה ווקאלית מעולה. זו הפעם השלישית שאבריימי מהנה בתפילתו את תושבי המקום והוא נחשב חזן הבית של המקהלה, שמנוסה בתפילות עם מיטב החזנים. הן החזן והמקהלה שרים ללא תווים. ואגב, מרבית חברי המקהלה מתנדבים במד'א ויש ביניהם גם רב צבאי.




תוכנית השבת הייתה עמוסה למדי. תפילת ערבית בנוסח קרליבך עם דברי תורה של רב ביה'כ, הרב יגאל קמינצקי, שהיה הרב האזורי של גוש קטיף. בדבריו התייחס הרב לנס הגדול שאנו מציינים השבוע- הקמת המדינה לאחר השואה הנוראה ולחשיבות התפילה וההודאה על כך. לאחר התפילה התקיימה סעודת שבת עם חברי המקהלה ותושבי הישוב ולאחריה- עונג שבת. בשבת – התקיים קידוש גדול לפני מוסף ולאחר התפילה- סעודת שבת עם חברי המקהלה, סעודה שלישית ו-"טיש שירים", בו שרו לצד שירי השבת גם שירים ישראליים, כולל השיר המרגש "אחיי גיבורי התהילה" ששר אבריימי. בין השירים נאמרו דברי תורה.

בין קטעי התפילה נציין: בליל שבת- משה ואהרון- קרליבך, אנא בכח- בניגון ברכי נפשי, לכה דודי- דזיקוב משולב בקרליבך, ואנפהא- יוסי גרין. שחרית- אין ערוך בניגון שטרייכר, וכלם מקבלים ואור חדש- גרין, צור ישראל- ויזניץ', נקדישך- הסנדק, הלל- הללו- תלמוד, מוסף- תפילה לשלום המדינה- סול זים, תפילה לשלום חיילי צה'ל- בניגון "ארץ הצבי", קדושה- ממקומו, בניגון "שתלתם ניגונים" של דוד זהבי, אמר ר' אלעזר- אושר והחזן הצבאי הראשי אריה בראון ז'ל ועוד.

השבת הסתיימה בהבדלה מוסיקאלית של אבריימי רוט, 




שירה וריקודים. ארגן והפיק את השבת- גבאי ביה'כ הצעיר והנמרץ, רו'ח ישראל גולן שנעזר ברעייתו, יהודית וילדיהם ובתמיכה נדיבה של המועצה האזורית חוף אשקלון, בראשות איתמר רביבו.

זו הייתה שבת מיוחדת שהשאירה טעם של עוד.

תגובות

רשומות פופולריות