העתידן פרופ' דוד פסיג: מלחמת אזרחים בישראל- אפשרית!

 

מדברים לאחרונה רבות על הסכנה של מלחמת אחים. פרופ' דוד פסיג- חוקר עתיד מאוני' בר-אילן, 




הציג את התחזיות המרתקות העולות במחקריו ואכן מופיע בה הסכנה של מלחמת אחים. את תמצית התחזיות הוא הציג בערב שארגנה המח' לתרבות יהודית בעיריית ראשל'צ במתנ'ס שיכוני המזרח במסגרת אירוע "סימני הדרך- מפגשים עם אנשים מיוחדים". בערב הופיע גם נגן הקלרינט, חנן בר סלע.

פסיג הציג תחזיות עבר שהתממשו: זיהינו מתי ירצח מנהיג בישראל- לא הקשיבו לנו. בנוסף, לפני 12 שנה אמרנו שרוסיה תפלוש לאוקראינה ולא האמינו לנו. כמו כן חזינו את מלחמת האזרחים והתמוטטות סוריה. פסיג יצא נגד התופעה הפופולרית של "סיעור מוחות" וטען שיש לה מהימנות קטנה של 7 אחוז בלבד.

תחזיות מעניינות נוספות שהציג פסיג:

בעולם - אוכלוסיית סין מונה כ-1.4 מיליארד איש ובשנת 2050 ירדו לכ-700 מיליון ולכן יהיו מאד תוקפניים. מאבק האיתנים יהיה בעיקר בין סין לארה'ב.

ישראל-איראן- תוך 30 שנה יכולים להיות רגועים מול איראן. כאן גילה, כי הוא נמצא בקבוצה שתכליתה להוריד את רף הפחד מול איראן.

בעולם היהודי - לפני השואה היו כ-17-18 מיליון יהודים. לולי השואה היו כיום כ-34 מיליון יהודים. הקמת המדינה הצילה את העולם היהודי. אחוזי ההתבוללות כיום הם 62 אחוז. בנוסף, יש עוד 24 מיליון איש שהם מזרע ישראל, שיכולים להתגייר. הצפי לשנת 2050- 15-16 מיליון יהודים, מתוכם כ-12 מיליון יהודים בישראל ובשנת 2100- תמנה אוכלוסיית ישראל כ-24 מיליון איש, מתוכם כ-20 מיליון יהודים. אנחנו המדינה היחידה בעולם שעשויה להכפיל את האוכלוסייה בשנים הבאות.

לדבריו, פעם ראשונה שהקהילה היהודית הכי גדולה בעולם נמצאת בישראל וזה קרה כבר לפני 2-3 שנים. הדבר קשור להלכה ש"רוב יושביה עליה". לפיה, כל המצוות הקשורות הארץ, כמו שמיטה ויובל, הופכות להיות מדאורייתא, מן התורה. משמעות היובל היא "ריסט" של הכל.

לגבי מדינת ישראל:

ממוצע החיים של הגברים יהיה 81 ושל הנשים - 85. זו בעיה כי אף אחד לא תכנן מתן גמלאות למצב זה ולכן דרושה רפורמה. בשנת 2050 יהיו בני 65 כשליש מהאוכלוסייה ולכן יהיו חייבים להעלות את גיל הפרישה.

ישראל מצויה במשבר מנהיגות גדול. מתברר, כי העם משכיל יותר מאשר מנהיגיו.

הימין לא יודע מה קורה בשמאל, ולהיפך.

בקהילה החרדית- תהיה קריסה של מעמד הרבנים וגידול במעמד האישה.

פרופ' פסיג משמש גם כיועץ לארגונים רבים בארץ ובעולם. הוא פרסם ספרים שהפכו לרבי מכר, כמו: צופן העתיד, 2048, פורקוגניטו- המוח העתידי והמפלה החמישית. הראשונים זכו בפרס ספר הזהב.

תגובות

רשומות פופולריות