אות ציון לשבח מיוחד הוענק לחובש מד"א עופר אוחנה שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי בקרית ארבע ולשלושה חובשי מד"א נוספים

 

 

בטקס הדלקת נר חנוכה בתחנת מד"א ירושלים

אות ציון לשבח מיוחד הוענק לחובש מד"א עופר אוחנה שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי בקרית ארבע ולשלושה חובשי מד"א נוספים

 

הערב (ב') נערך בתחנת מד"א ירושלים טקס הדלקת נר חנוכה שני, במעמד השר המיועד לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן-גביר, מנכ"ל מד"א אלי בין, ראש המועצה המקומית קרית ארבע אליהו ליבמן, הרב דוב ליאור, מנכ"ל הצלה ללא גבולות חנן מלכה, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק ד"ר אלון שורץ, מנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם, יו"ר ועדת יהדות והלכה במד"א הרב יהודה דנה ומכובדים נוספים.

 

במסגרת הטקס, הוענקו סיכות ציון לשבח ל-4 חובשי מד"א, אשר פעלו בפיגוע הרצחני בקרית ארבע תחת אש וסיכנו את חייהם - עופר אוחנה, אשר נפצע קשה בפיגוע כשהעניק טיפול רפואי לרונן חנניה ז"ל שנרצח בפיגוע, ישראל ליאור, יוני בלייכברד ובניה וינברגר. הסיכות הוענקו ע"י ח"כ בן גביר, מנכ"ל מד"א וראש המועצה המקומית קרית ארבע.

 

חובש רפואת חירום במד"א עופר אוחנה (53), תושב קרית ארבע שנפצע באורח קשה בפיגוע

במהלך הפיגוע, בזמן שהעניק טיפול רפואי מציל חיים לפצועים, פתח המחבל באש לכיוון עופר וצוותו ופצע את עופר באורח קשה. בפעולתו גילה עופר קור רוח יוצא דופן, דבקות במטרה בצורה יוצאת דופן, תוך סיכון עצמי רב וכל זאת למען הצלת חיי אדם.

 

חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור (39), תושב חברון

ישראל יצא מיד לזירת הפיגוע וחבר לעופר. לבקשתו של עופר, חזר ליאור לרכב ע"מ לדווח למוקד על מצב הפצוע, אז פתח המחבל באש לכיוונם ופצע את עופר באורח קשה. ישראל החל בטיפול רפואי מיידי מציל חיים וסייע להעביר את עופר למקום מסתור עד להגעת כוחות נוספים כל זה תחת אש פעילה ובכך הציל את חייו.

 

חובש רפואת חירום במד"א יוני בלייכברד (49), תושב חברון

בהגיעו לזירת הפיגוע, כשזיהה יוני את המחבל יורה, הוא חתר למגע ופעל לנטרולו. במהלך קרב היריות, נפגע יוני בעצמו אך הדבר לא מנע ממנו להמשיך בטיפול הרפואי ופינוי הנפגעים מהזירה ורק לאחר שווידא שכולם פונו התפנה בעצמו לבית החולים.

 

חובש בכיר במד"א בניה וינברגר (44), תושב חברון

בהגיעו לזירת הפיגוע, תפס בניה "פיקוד" על הטיפול הרפואי והוגדר כ"פיקוד 10" (מנהל הטיפול הרפואי). בניה פעל לחילוץ הנפגעים מזירת האירוע תוך שהוא מוודא הענקת טיפול מיטבי בפצועים. תפקודו היעיל והמקצועי של בניה, באזור סכנה, תחת לחץ כבד וסיכון עצמי סייעו רבות לטובת פינוי מהיר ומידי של הנפגעים ככל הניתן.

 

ח"כ איתמר בן גביר: "קרה כאן נס גדול בעזרת גיבורי מד"א, שגורמים לכולנו לחייך. חג החנוכה הוא האומץ לעמוד מעטים לעומת רבים, איתנים מול האויב ולהילחם. כשאני מסתכל עליכם צדיקי מד"א, אני רואה את האומץ הזה, אתם שמצילים חיים של בני אדם מסביב לשעון ולא מהססים לפעול תחת אש. תמשיכו לחתור למגע כדי להציל עוד ועוד נפשות ותמשיכו לעשות טוב למען עם ישראל. אתם הניסים שלנו, אתם האמיצים שלנו, אתם הגיבורים שלנו. המשיכו במעשה החסד הכל כך טובים שלכם, תמשיכו להפיץ אור. ואתה עופר, אני כל כך מתרגש לראות אותך. פשוט נס לראות אותך בצורה הזו. מיד אחרי שנפצעת הפנים של כולנו היו נפולות. כשאנחנו רואים אותך עכשיו כאן יושב, אנחנו באושר כל כך גדול. תודה רבה לכולם. חג חנוכה שמח."

 

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אני זוכר את יום הפיגוע הנורא. שמענו את התגלגלות האירוע בקשר ופתאום אנחנו מבינים שחובש שהגיע לטפל ולהציל חיים נפגע באורח קשה. ניסיתי לחייג אליך עופר וכשלא ענית הבנתי שמשהו נורא קרה. בפיגוע הזה התגלו גיבורים שהצילו חיים, תוך סיכון חייהם שלהם עצמם."

 

עופר אוחנה שנפצע באורח קשה בפיגוע: "באירוע היו הרבה ניסים, גם בכך שהחובש ישראל ליאור היה איתי וגם בכל התגלגלות האירוע. זה היה נס אחד גדול, ברוך ה' ששאר הצוותים שהגיעו לחלץ אותנו לא נפגעו ושהמחבל חוסל ברגעים הללו ולא המשיך לטווח בשאר הצוותים שהגיעו לשם. אני מקווה שבעתיד נוזנק לטפל רק ביולדות אבל אם חלילה נצטרך כמובן שנצא לכל אירוע."

 

אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע: "פגשנו הערב את אלו הממשיכים ללכת בדרך המכבים הגיבורים, גם לאחר 2,200 שנה. אני לא מופתע מגבורתכם, כי תושבי קרית ארבע וחברון מתחנכים על רוח הגבורה והמסירות למען עם ישראל ופעילותכם הצילה חיים רבים. אנו כאן למען כל עם ישראל וזוהי השליחות שלנו".

 

בתום הנאומים חולקו תעודות הוקרה לחובשים נוספים שפעלו להצלת חיים בפיגוע הרצחני והרב דוב ליאור נשא דברי תורה בפני הקהל ובירך: "אני מאחל לכל צוותי מד"א שישאבו את הדוגמא של חובשי מד"א הגיבורים מחברון, שישפיעו וידעו שהם עושים דבר חשוב לטובת עם ישראל. שנזכה שבזכות המסירות נפש הזו שהתגלתה פה ובשאר המקומות, מה שאתם עושים למען הצלת נפש אדם בישראל שהקב"ה יקרב את קץ גאולתנו. עלו והצליחו"

 

תגובות

רשומות פופולריות