כיצד לארח בחגים בצורה אקולוגית ולשמור על הסביבה

 

כיצד לארח בחגים בצורה אקולוגית ולשמור על הסביבה

 המדריך לחגים קלים ונוחים גם עבור הסביבה

החגים מתקרבים בצעדי ענק ואם השנה אתם המזמינים לארוחת החג, כנראה אופן האירוח מעסיק   אתכם, ובין הייתר תבדקו: באיזה כלים לארח את שולחן החג, אילו מנות יוגשו, והרשימה עוד ארוכה.

שרונה רומנו לזר, מומחית לשמירה על הסביבה ומנכ"לית חברת אורגניקזון עושה סדר בנושא ומעניקה טיפים ועיצות לאירוח אקולוגי, חסכוני ולשמירה על הסביבה:  

רגע לפני שמוציאות את הארנק: הציצו במקרר ובמזווה שלכם,  ראו איזה מצרכים או אביזרים שיש כבר בבית יכולים לשמש אתכם להכנה ולהגשת המנות בערב החג,  בין אם מדובר בפירות שיומרו ללפתן או יוספו לרוטב של המנה העיקרית או למשל בצק הפילו שיש לכן במקפיא יופיע כבר במנה הראשונה. עדיף לנצל מצרכים קיימים מאשר לרוץ ולרכוש חדשים, כך תצמבז"ו (תצמצמו בזבוז מזון) בקלות.

 

ראשית עשו רשימה מסודרת -  אחרי  שהבנתם  מי קהל היעד בארוחה, ומה הבקשות המיוחדות של כל אחד ואחד,   אילו מנות הן חובה בכל שולחן חג ובאיזה קינוח תקנחו. מה שנותר הוא ליצור רשימת קניות מסודרת.  עדיף להכין את הרשימה עפ"י קטגוריות או אולי אפילו מעברים בסופר-מרקט, בעיקר בכדאי להיזהר מפיתויים מיותרים וממבצעים שלא באמת מוזילים או חוסכים וגם לא שומרים על הסביבה  והם אלה שגורמים לרכוש מצרכים ומוצרים מיותרים.

 

במה מבשלים  ומגישים? אחד ה"סיפורים" היותר גדולים בחג זה עניין הכלים. לפני קצת יותר משנה אושר המס על הכלים החד-פעמיים העשויים פלסטיק, כך שעכשיו הם עולים הרבה יותר ממה שעלו עד כה. אנו כמובן רואים לנכון לארח, לבשל ולהגיש בכלים רב-פעמיים וכמובן גם לשטוף את הכלים במדיח כלים חסכוני ובכך לחסוך בזבוז רב של מים בעת הניקוי. אך, דעו שישנם גם פתרונות אקולוגיים חד-פעמיים במיוחד עבור גזרת הבישול, כמו: תבניות אפייה מתכלות -  מיועדות  לאפיה ולהגשה,  עשויות נייר לא מולבן, נטול כלור ועמיד בפני שמן. כמו כן מומלץ להשתמש רק ברדיד אלומניום העשוי 100% אלומניום ממוחזר, נייר אפייה אקולוגי וטבעי, מנג'טים לאפייה מנייר מולבן - עבור הכנת קישים, לחמניות, מאפינס ושאר המאפים הקטנים.

 

חג טעים מתחיל מירקות ופירות טריים -  חשוב לבחור ירקות טריים שצמחו וגדלו בארץ ולתמוך בחקלאות הישראלית. כמו כן חשוב לשמור על טריות הפירות והירקות כמה שיותר בקרור וזאת ניתן לעשות ע"י  ביצת הפלא מוצר אקולוגי-אפקטיבי שמאריך את חיי המדף של הירקות  ושומר עליהם רעננים וטובים כל תקופת החגים.

 

השולחן הכי יפה לחג -  הטבע, הצבע הירוק ופרחים מכל הסוגים הם קישוטי השולחן הכי יפים ומשמחים.  במקום לרכוש קישוטי מרכז שולחן שיזרקו בסוף הערב לפח, שלבו את מה שיפה בגינה על השולחן: זר נענע במקום זר פרחים (הישר מהגינה ההידרופונית), אספו עם הילדים אצטרובלים וקשטו איתם את השולחן, שלבו עציצים קטנים שיש לכם בבית או בגינה  וצרו לכם שולחן  חג שמכניס את הטבע הבייתה.

 

 

אל תשכחו לבוא עם קופסאות מהבית!  - כדי לחסוך את כאב הלב שבלזרוק מזון איכותי, טעים ומעולה ועל הדרך גם להימנע מלבשל שוב מחר ומוחרתיים, הזכירו לאורחים להגיע עם קופסאות רב-פעמיות מהבית למנות שעשו להם את חג, כדי שיהיה להם במקרר גם למחר. הרי זה ידוע שתמיד יהיה משהו שיישאר ואם כבר בישלתן מהלב, אז למה לא להנות מזה עוד קצת?

 

עשו גם סדר באשפה -  אירוח בחג, עם כל האוכל וההנאה, מייצר גם לא מעט פסולת. גייסו את האורחים להפריד את האשפה בסוף הערב. הכינו מראש פחים לאיסוף בקבוקי השתייה מזכוכית או מפלסטיק, פסולת רטובה ואריזות קרטון. נצלו את ההזדמנות לשתף את הילדים ואת יושבי השולחן ביתרונות המחזור, אולי אפילו הגדילו וקיימו תחרות ביניהם בסגנון "מי ממחזר וממחזרת יותר מהר" ועל הדרך תיעזרו בהם בפינוי השולחן.

 

חג שמח ושנה טובה ונקייה לסביבה J

תגובות

רשומות פופולריות