קיץ באתרי המורשת!

 

קיץ באתרי המורשת!

המועצה לשימור אתרי מורשת מציעה פעילויות קיץ מלאות בתוכן לכל המשפחה:

סיורים מודרכים, סדנאות, גלריות, סיורים בטרקטור, תצוגות אורקוליות, ביקורים במוזיאונים היסטוריים ושלל פעילויות ואפשרויות בילוי לכל בני המשפחה, בעשרות אתרי מורשת בכל רחבי הארץ

 

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, נערכת לקליטת עשרות אלפי מבקרים במהלך חודשי הקיץ במגוון אתרי המורשת בכל רחבי הארץ, בהם שלל פעילויות לכל בני המשפחה. המועצה משמרת ומפעילה אתרי מורשת ומהווה ארגון גג לכמאתיים אתרי מורשת הפרוסים מצפון ועד דרום, המספרים סיפור מקומי ולאומי של החלוצים והחלוצות שהקימו את הארץ. האתרים השונים מציעים מגוון פעילויות  תוכן המותאמות לכל המשפחה ביניהן :סיורים מודרכים, סדנאות, מיצגים אורקוליים, מוזיאונים ועוד.

צפון

אחוזת דוברובין – גליל עליון

מה? אחוזת דוברובין הינה פינה קסומה בלב מטעי המושבה יסוד המעלה. ביקור באחוזת דוברובין, כולל סיור בחצר איכרים משוחזרת בלב מטעי המושבה השומרת על אווירת ארץ ישראל הקסומה, היכרות עם סיפור האנשים שהחליטו להשתקע ולהשריש שורשים על שפת אגם החולה. לאחר מכן, מתקיימת תחרות החומוס המושלם -

בעמדת התחרות יחכו גרגרי חומוס מבושלים ומוכנים לטחינה, מעבד מזון ידני, תבלינים, כלים, צלחות, ופיתות.

שולחן איכרים ייפרש אל מול הקבוצות בו יחכו מטעמים, תבלינים, טעמים מקומיים, מגוון ירקות ועשבי תבלין גליליים

באתר המשוחזר: באר אנטיליה ייחודית, בוסתן פורח בצמחי ארץ ישראל, צפייה בתכנית אורקולית מרגשת בתמונות והמחזה, תצוגות שונות – חפצים מ”עליית הגג”, מסמכים ותמונות,“דרך הלחם”, הסבר על תהליך גידול הדגן ועוד.

מתי? יום א'-ה'- 09:00-16:00

כמה? 15 ₪ לילד, 22 למבוגר

איפה? במושבה יסוד המעלה, גליל עליון

לפרטים: https://www.dubrovin-farm.com/ 04-6937371

 

 

"רכבת לילה לדמשק" - טיול עששיות לאורך מסילת הרכבת בתחנת הרכבת ההיסטורית של צמח

תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח, הינה תחנת קצה מהחשובות בקו תחנות "רכבת העמק" ההיסטורי (רק שמונה שעות מדמשק). התחנה שופצה ושוחזרה והפכה לאתר ייחודי בנוף ההיסטורי תיירותי של צפון הארץ וסובב כנרת.

מה? טיול עששיות מסתורי בעקבותיו של המרגל הבריטי ריצ'רד מאונסל  שריגל לטובת הבריטים בתחנת הרכבת של צמח עלה על הרכבת לדמשק ונעלם, סיפור היסטורי מרתק שהתרחש בראשית המאה העשרים בארץ ישראל. סיור עם עששיות לאורך תוואי מסילת הרכבת ובין מבני תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח המשוחזרים עד לסובבן הקטרים, בסיור משולב  סיפורו של המרגל והתחקות אחר עקבותיו עד שעלה לרכבת ונסע לדמשק.                                                                                                                    

מתי? הפעילות הלילית, תתרחש בין מבני התחנה הייחודיים והמשוחזרים, בכל ערב (יש להירשם מראש) החל מהשעה 20:00 במהלך החודש יולי עד ספטמבר 2022.

כמה? עלות השתתפות למשפחה: 250 ₪ 

הפעילות מיועדת: למשפחות, קבוצות. הפעילות מתאימה לגילאי 6 – 70

יש להירשם מראש

איפה? תחנת הרכבת העות'מנית בצמח

לפרטים: דורון   052- 6517744 / באתר: Time2escape

 

נהריים בגשר – סיורי עששיות

מה? לילות גשר, סיורי עששיות בשעות הערב, סיור חוצה גדר ונקודת תצפית פנורמית אל מול ירדן, לצד סיפורה של תחנת הכוח "נהריים" שהוקמה על ידי פנחס רוטנברג ואת סיפורם המיוחד של חלוצי גשר שהתיישבו במקום את ביתם ולחמו בעוז על נקודה זאת במלחמת העצמאות.

עם רדת החשיכה, חוצים את גדר הגבול, מלווים בעששיות. עוברים דרך החאן הממלוכי מן המאה ה-14 ומגיעים אל גדת נהר הירדן ושלושת הגשרים ההיסטוריים, הנטויים מעליו.

מתי? סיורי עששיות: בשעה 19:30 

כמה? 45 ₪ למשתתף

איפה? אתר נהריים בגשר

לפרטים: www.Naharayim.co.il

 

אתר רכבת העמק בכפר יהושע

מה? רכבת החופש הגדול

פעילות למשפחות הכוללת ביקור מודרך באתר, צפיה בסרט האתר (קיים סרטון אנימציה לילדים) ובמודל הרכבת המיניאטורי, משחקיית רכבות לצעירים, מתקן נינג'ה לגדולים וסדנת יצירה לילדים. כלול בדמי הכניסה לאתר.

באתר שבעה  מבני אבן מרשימים בסגנון טמפלרי, ביניהם מגדל המים, מבנה שירותים וכן באר מים. בשטח האתר שלושה קרונות משא, שניים מתקופת המנדט הבריטי ואחד אותנטי מתקופת הקמת קו רכבת העמק; מרכז מבקרים – במבנה החד קומתי המשוקם קיימת תצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות, באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת המהווה העתק מדויק לרכבת העמק.

מתי? ימים ראשון, שלישי וחמישי בחודש אוגוסט, בשעה 11:00

כמה? עלות למשתתף: 16 ₪ לילד (מגיל 3), 21 ₪ למבוגר, 16 ₪ לאזרח ותיק

איפה? כפר יהושוע

לפרטים: קישור לרכישת כרטיסים: https://tic.li/4O2b48O

 

חצר ראשונים קיבוץ עין שמר - בדרך לצפון, "קופצים על הטרקטור"

מה? סיור בחצר הקסומה של ראשית הקיבוץ ובמוזיאון ההיסטורי, לצד הדרכה חווייתית על פעילות החלוצים, הכוללת תחפושות ועבודות של פעם, כגון כביסה בגיגית, הקמת אוהל ועוד. פעילות חווייתית לכל המשפחה

הפעילות כוללת: נסיעה בעגלה רתומה לטרקטור, ביקור במוזיאון הטרקטורים.

פעילות חלוצים הכוללת הקמת אהלים, כביסה בקרש וגיגית ו"שמירה" על הקיבוץ.

הדרכה חווייתית מותאמת למשפחות בנושא חלוצים וראשית ההתיישבות.

מתי? יולי- ימים ג' וה' בשעות 10:30 או 11:30

        אוגוסט - ימים א-ה בשעות 10:30 או 11:30

כמה?  מגיל חמש, 38 ₪, פעוט מגיל שנתיים עד חמש  30 ₪,אזרח ותיק בעל תעודה 30 ₪ 

איפה? קיבוץ עין שמר

לפרטים: רכישת כרטיסים מראש באתר האינטרנט www.courtyard.co.il

קישור לרכישת כרטיסים און ליין –

 https://courtyard.co.il/wp/%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA/

 

מחנה המעפילים עתלית

מה? מרכז חינוכי ללימוד מורשת ההעפלה. באתר מוצגים שיקום ושחזור של מחנה המעצר הבריטי על גדרות התיל, מגדלי השמירה, צריף המיון, צריף החיטוי וצריף המגורים שבו; הקרנת סרט על פריצת הפלמ”ח למחנה באוקטובר 1945; “בנתיבי העפלה” – מאגר מידע ממוחשב המכיל את שמותיהם של מעפילים, פעילי העפלה ומתנדבים, וכן מידע מקיף הנוגע לתקופת ההעפלה בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ; אנייה בה עורכים סיור חווייתי להדמיית מסע בים הממחיש את התלאות שעברו המעפילים בדרכם לארץ ישראל.

לאחרונה הובא לאתר מטוס קרטיס C-46, מדגם זהה למטוס שהביא ארצה את המעפילים מעיראק במסגרת מבצע מייקלברג בשנת 1947.

מתי? בתיאום מראש

כמה? 28 ₪ לילד גילאי 6-18 / גמלאי, מבוגר 33 ₪

איפה? מחנה המעפילים עתלית

לפרטים: 04-9841980 / 050-8911230 (ווטסאפ)

 

בית סבתא צילה - מרכז מבקרים לשימור המורשת ביבנאל

מה? ברחובה הראשי של יבנאל נמצא אחד המקומות המיוחדים והאותנטיים באזור הכנרת והצפון - "בית סבתא צילה". הבית נבנה מאבן בזלת בתחילת המאה ה-20 ונקנה על ידי ברוך וצילה ליפשיץ, בניהם של מייסדי יבנאל. הסיור כולל את סיפורו של הבית,  סיפורם של אנשי העלייה הראשונה, סיפורה של המושבה יבנאל מייסודה ועד היום, סיור בבית והיכרות עם כלים ואביזרים שונים מהימים ההם וכיבוד קל.

ניתן לשלב סיור במושבה יבנאל בעקבות השלטים הכחולים של המועצה לשימור או בעקבות דמויות מרכזיות מהישוב: חיימקה לבקוב, משפחת יפה, הקמת גולני, בית לונץ, מבצע מייקלברג וכו'.

מתי: במהלך יולי אוגוסט בתיאום מראש.

כמה: 25 ₪ לאדם בקבוצה, 30 ₪ לבודדים

איפה בית סבתא צילה ביבנאל

לפרטים והרשמה: https://tickchak.co.il/16159

 

מוזיאון העיר חיפה סיור גרפיטי בעיר התחתית

מה? סיור מרתק בעקבות סצנת אמנות הרחוב החיפאית. נתחקה אחר עבודות הקיר שמפארות את סמטאות העיר התחתית, נעקוב אחר ההתפתחות של BFC' קולקטיב הגרפיטי ישראלי המוכר בעולם, נתוודע ליצירות שהועלו במסגרת פסטיבל "הקירות" בו לקחו חלק אומנים מן הארץ והעולם ולעבודות חדשות שנוספות להן כל הזמן.

מתי? , 28.7, 18.8, 25.8 חמישי | 18:00- 19:30,   15.8, 22.8 שני | 18:00- 19:30

כמה? 65 ₪ לאדם

איפה? נקודת התחלה - תחנת רכבת מרכז השמונה

לפרטים: https://bit.ly/3Lk7Wrt

 

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה - סדנת קישוט לתיק בטכניקת מקרמה

מה? מוזיאון המוקדש לתולדות הספנות ותצוגתו משקפת כ-5000 שנות היסטוריה ימית. הימאים היו בקיאים בקשרים לצורך תפעול הספינה ובשעות הפנאי ניצלו את הידע שלהם במלאכת הקשירה ויצרו אומנות בחבל: מחזיקי מפתחות, חגורות, ערסלים, מחצלות ועוד.  הסדנה תשלב חשיפה לפריטי אומנות חבל מאוסף המוזיאון, אותם יצרו ימאים והשתתפות בסדנאת קשר בסיסי והכנת קישוטים לתיק בצורת בובה בשילוב חרוזי עץ. הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 8+

 כמה? לילד: 25 ש"ח, כולל כניסה למוזיאון | מבוגר: 35 ש"ח

איפה? המוזיאון הימי הלאומי, שד' אלנבי 198, חיפה

לפרטים: https://bit.ly/3QiHUrz

 

החצר הגדולה במרחביה

מה? מרכז המבקרים בקיבוץ מרחביה מקיים לאורך הקיץ הדרכות לקבוצות ולמשפחות אודות סיפורו של הישוב היהודי הראשון אחרי 2000 שנה בלב עמק יזרעאל. בתי האבן שנבנו לפני למעלה מ- 110 שנים הם פנינה ארכיטקטונית המוגדרת בחוק כאתר לאומי לשימור שימשו את החלוצים הראשונים למגורים, למשק החי, ולכל צרכיהם. במרכז החצר ניצב מגדל המים הראשון בארץ ישראל מבטון על ארבע עמודים. הביטוי המפורסם 'המטבח של גולדה' גם הוא נולד כאן. גם סליק סודי שנבנה על ידי הקיבוץ לפני 90 שנה ונותר כשהיה מדהים את המבקרים.

מתי:  בחודשים יולי אוגוסט בתיאום מראש

כמה: נוער מגיל 12, חיילים, וסטודנטים - 12.00 ₪, בוגרים - 20.00 ₪, גמלאים - 17.00  ש"ח

איפה: קיבוץ מרחביה

לפרטים והזמנה: 052-3638156

 

 

קיץ במשכן לאמנות בעין חרוד – פעילות משפחתית חוויתית

מה? המשכן לאמנות בעין חרוד מציע  חוויה אמנותית לכל המשפחה המשלבת פעילות יצירתית בהשראת תערוכות האמנות בחללי התצוגה הצבעוניים ורחבי הידיים.  הביקור המוזיאון משלב גם את אוצר במשכן  -משחק-סיור עצמאי חוויתי, מתאים לכל הגילאים, (כלול במחיר כניסה למוזיאון). המשחק מורכב ממקבץ כרטיסיות הפעלה לכל המשפחה בתערוכות המוזיאון

המוזיאון מציע מגוון פעילויות לקיץ הקרוב: שעת סיפור ויצירה ,שעת הסיפור חווייתית ומשעשעת, הילדים שותפים פעילים ומתנסים ביצירה קלילה. (מתאים לילדים עד גיל שש). סדנת יצירה פתוחה לכל המשפחה – טווים יחד שתי וערב, בהשראת תערוכת "כחוט השני". פעילות מקסימה, ייחודית ויצירתית, מתאימה לכל הגילאים.

מתי? שעת סיפור ויצירה - יולי-אוגוסט, ימי חמישי בשעה 17:00, סדנת יצירה   -בתאריכים משתנים

כמה? שעת סיפור ילד: 10 ₪.  מלווה: 15 ₪. כולל כניסה למוזיאון.

          סדנת יצירה: ילד: 25 ₪ מלווה 20 ₪, כולל כניסה למוזיאון.

איפה? המשכן לאמנות בעין חרוד

לפרטים והזמנה : אתר המשכן https://ehm.smarticket.co.il/

 

 

מרכז כרמל למורשת הדרוזית בעוספיא

מה? מרכז כרמל מציג  את סיפורו של הכפר עוספיא ב-100 שנים האחרונות  סיפורם של אתרים היסטוריים בכפר  ,על הקשר היהודי- דרוזי בכרמל לפני ואחרי קום המדינה ועד היום. סיפורם האישי של חלוצים וחלוצות מהכפר ואת מיקומה של האישה במשפחה הדרוזית וקידומה עם השנים ,ודגש על השונה והדומה ביחס לנשים בעדות אחרות. הביקור במרכז הינו חוויה מהנה מלווה בהסבר וסיפורים נוסטלגיים מחיי הכפר וכוללת תצוגה מרהיבה של כלים אותנטיים ואלמנטים מחיי היום יום של תושבי האזור. שילוב של מורשת ,היסטוריה , תרבות , סיורים, סיפורים, אוכל וקניות במקום אחד.

הסיור כולל : ביקור בבית -בד  עתיק כ-200 שנה, סיור סמטאות בגלעין הכפר האותנטי והמצויר של עוספיא, תצפיות על  הרי הכרמל על חיפה ,הגליל ועד לחרמון, ביקור במרכז  כרמל למורשת הדרוזית כולל הרצאה מרתקת על המורשת , על העדה הדרוזית והאמונה , על מעמד האישה הדרוזית בדת ועל השינויים שחלו בשנים האחרונות  ועוד

* * אפשר להזמין סדנאות שונות לילדים ולמבוגרים בתשלום * אפשרות להזמין כיבוד אותנטי מהמטבח הדרוזי בתשלום

מתי: המרכז פתוח כל ימי השבוע בתיאום מראש. שעות הפעילות מהשעה 9.30  -18:00.

כמה? בקבוצה מעל ל- 10 אנשים  25 ש"ח.

איפה? עוספיא

לפרטים והזמנות :רגאא מנסור 0544665617 נואל כמאל 0528449591 048391025

www.carmel-deruz.co.il

 

מוזיאון בית שטורמן, עין חרוד

מה? מוזיאון להתיישבות סביבה ומורשת המציג  תערוכת קבע המוקדשת ללורד צ'ארלס וינגייט, אוסף נדיר של פוחלצים המאפשר  ללמוד על עולם הטבע העשיר והמגוון בעמק חרוד, "עוד סיפור אחד" – תערוכה חווייתית לכל המשפחה, העוסקת בהחייאת השפה העברית בספרות הילדים העברית-ישראלית החדשה, משחק "סוד העמק" – משחק חווייתי ומפעיל, ההופך את המוזיאון למרחב בריחה.

באוגוסט תעלה במוזיאון תערוכת צילומים לרגל מאה שנות התיישבות ציונית וחלוצית בעמק.

מתי? שעות פתיחה: ימים א'-ה' 09:00-15:00, ימי שישי 11:00-13:00.

כמה? מבוגר 40 ₪,אזרח ותיק 20 ₪, ילד (5-18) 15 ₪, (עד גיל 5 ללא תשלום)

תעריף מוזל 20 ₪ - כוחות הביטחון/תושבי מ.א. הגלבוע/בעלי תעודת נכה/סטודנט

 

איפה? waze: בית שטורמן - קיבוץ עין חרוד איחוד

לפרטים והזמנה: טל' 04-6486328

אתר www.beit-shturman.co.il, פייסבוק: @beitshturman

 

המרכז למורשת הצ'רקסית  כפר כמא-הפסטיבל הצ'רקסי

מה? המרכז למורשת הצ'רקסית  יערוך כמדי שנה פסטיבל הפתוח לקהל הרחב . הפסטיבל יציע סיורים מודרכים , מופעי ריקודים מסורתיים, דוכנים, אמני רחוב והופעות. עמדת תלבושות צ'רקסיות  תועמד לרשות המבקרים של המרכז למורשת הצ'רקסית בו יוכלו האורחים להתלבש ולהצטלם בלבוש הצ'רקסי המסורתי. 

 מתי?  שישי,  22 ביולי.

סיורים פתוחים יתקיימו בשעות 10:00, 12:00, 14:00, 16:00

 כמה? ללא עלות

איפה? כפר כמא

לפרטים: 050-4990599

 

מרכז

מוזיאון העיר נתניה-חוויה עם מורשת לכל המשפחה

מה? המוזיאון מספר את סיפורה של עיר היהלומים והקיט שהוקמה כמושבת פרדסים  על חולות זהובים  בכוחה של היוזמה הפרטית  והייתה אבן שואבת למעפילים המתדפקים  על שערי הארץ כמו לעולים רבים הנוהרים אליה עד היום .למוזיאון צוות מורי דרך המתמחה בסיורים באתרי המורשת והטבע ובסיורים בשוק האוטנטי

הסיור כולל שעת סיפור, מופע של חיות ,הצגות, מסלולי ניווט ,מתחפשים ומצטלמים (רק בשישי)  סדנאות יצירה משחקי תאטרון  ערכת משחקים של פעם  ,סדנאות צילום, סדנת סטיילינג נוסטלגי לסבתא

מתי?  ימי שישי מ- 9.00-12.00.

כמה?  ללא עלות

איפה? רחוב מקדונלד 3, נתניה

לפרטים:  098308851 פייסבוק מוזיאון נתניה 

 

 

אתרי מורשת במשמר השרון -מוזיאון משמר ראשונים, הסליק ועמדת השמירה

מה? שלושה אתרי מורשת בקיבוץ משמר השרון, המוזיאון משמר ראשונים - מספר את סיפורו של הקיבוץ בשילוב מיצג אור קולי, הסליק, של ארגון ההגנה, שהוקם ב-1940, שוחזר ושופץ למצבו המקורי מלפני כ 80 שנה ומשלב מיצג אור קולי. סיור בעמדת שמירה מתקופת המרד הערבי הגדול 1936-1939 . הסיורים בשלושת האתרים בנפרד או במשולב ומותאמים לקהלים שונים.

מתי? בתיאום מראש

כמה? בוגרים עד 5 בקבוצה 50 ₪ למבקר. 6-10 40 ₪ למבקר, 11-20 25 ₪ למבקר, למעלה מ- 21,  20 ₪ למבקר , ילדים 10 ₪ לילד.

איפה? קיבוץ משמר השרון

לפרטים: 0522658062

 

 

מסע פלמ"ח – במוזיאון בית הפלמ"ח

מה? המוזיאון מספר את סיפור מסעם של חברי וחברות הפלמ"ח, מרגע יסודו עד להקמת המדינה.

תצוגה חווייתית ומרתקת המציעה  מבט ייחודי אל תקופת קום המדינה, ואל אירועים שונים  מהתגבשות הפלוגות הראשונות, המאבק בשלטון הבריטי וההעפלה ועד למלחמת העצמאות.

מתי? הביקור במוזיאון בתאום מראש בלבד.  

הסיורים מודרכים ומתקיימים בקבוצות של עד 25 משתתפים (מבקרים בודדים ישולבו, בתאום מראש, בקבוצות) במרחבים ממוזגים.

הכניסה לילדים מגיל 6 ומעלה בלבד. משך הסיור הבסיסי 90 דקות. ישנה אפשרות לאספקת אוזניות למתקשים בשמיעה.

כמה? 30 ש"ח למבוגר, 20 ש"ח לנוער, סטודנט ואזרח ותיק.

הכניסה לחברי עמותת דור הפלמ"ח ואנשי כוחות הביטחון - ללא תשלום.

איפה? בית הפלמ"ח תל אביב

לפרטים והזמנה:  : 03-5459800. פקס: 03-6436964.

 

  פעילות קיץ במוזיאון ה"הגנה"

מה?  מסע בעקבות חברי וחברות ה"הגנה". חוויה היסטורית לכל המשפחה, במרחב ממוזג קריר ונעים.

משחק חפש את המטמון אינטראקטיבי , תשבצים, תשחצים, כתב מורס ופינת יצירה לכל המשפחה.

עליה באניית מעפילים, חיפוש מחבואי נשק, נשלל פינות תצוגה פוטוגניות ופריצת הדרך לירושלים.

מתי? שעות פתיחה : ימים א' – ה' שעות: 8:00 – 16:00

כמה – 15 ₪ לילד, 20 ₪ למבוגר

איפה – מוזיאון ההגנה שד' רוטשילד 23 ת"א

לפרטים – 03-5608624

 

 

אתר מערת הפלמ"ח בקיבוץ משמר העמק -  "מסביב יהום הסהר" - טיול מודרך בשעות הקסומות של קיץ

מה? במהלך חודש אוגוסט יתקיימו טיולי ערב ממערת הפלמ"ח אל הר הגעש ביער משמר העמק הכולל צפיה בשקיעה  וסיור בליווי עששיות עם תצפית מרהיבה על העמק וסיפורים מרתקים, בשילוב מדורה עם תפוחי אדמה, שיפודי מרשמלו, קפה בפינג'אן, שירה וצ'יזבטים!

מתי? בתיאום מראש.

כמה? 60 ₪ לאדם.

איפה? קיבוץ משמר העמק.

לפרטים: לליב: 052-3236974 | דינה:  050-5760948 |

 

 

מרכז המבקרים יד מרדכי

מה? מרכז המבקרים מציע מספר פעילויות: ביקור בבית האוסף   -"קיבוץ של פעם"  -פעילות חווייתית באווירה של חזרה בזמן נוסטלגית אל ראשית ימי הקיבוץ,  "בית הדבורה והדבש" -  מסע אל עולמן הקסום של הדבורים.    דבוראי לבוש חליפה, יציג כוורת פעילה, הומה ורוחשת באמצעותה ויסביר מקרוב את דרכי הפעולה של הדבורים במקומן הטבעי. "סיור בטרקטור הקיבוצי": סיור ברחבי הקיבוץ, מתוך טרקטור רתום לעגלה, צפייה מזווית חדשה ומעוררת השראה בתחומי המשק החקלאי. למידה על הרפת ותהליך החליבה, על גידולי השדות והפרדסים, כיצד משתלבים חיי המשק בחיי בני הקיבוץ ולמידה דרך התחנות הללו את סיפורה של יד מרדכי.

מתי? ראשון-חמישי  9:00-15:00 , שישי- 10:00-13:00

כמה? 17 ₪ למבוגר, 14 ₪ לילד

איפה? מרכז המבקרים יד מרדכי  

לפרטים: 052-4237920

 

צריף בן גוריון – שדה בוקר

מה? ביקור מודרך בכפפות לבנות- לגעת בהיסטוריה! המשתתפים יוכלו לגעת בחפצים המקוריים של בן-גוריון באמצעות כפפות ייחודיות. "הזקן על הדשא"- ערבי תוכן פתוחים לקהל הרחב, עם קפה וכיבוד באוויר הצח של ליל קיץ מדברי: 11.8 ב20:00 "בן-גוריון בנעלי בית" - הקרנת סרט ראיונות שבמאי יריב מוזר (זוכה בפרס אופיר על סרטו בן-גוריון אפילוג) ערך עם אנשים שהכירו את הצדדים האישיים של המנהיג.

מתי? ימים  א'-ה' שעות 17:00-:8:30

כמה? 20 ₪ למבוגר / 15 ₪ לילד

איפה? שדה בוקר

תגובות

רשומות פופולריות