נופש חוויתי של גמלאי צבא קבע מהסניף הדתי הארצי במלון קיבוץ לביא

 

נופש חוויתי של גמלאי צבא קבע מהסניף הדתי הארצי במלון קיבוץ לביא

 

בשבוע שלפני ראש השנה התקיים- לאחר מספר דחיות בשל הקורונה- נופש גמלאי צבא קבע של הסניף הדתי הארצי במלון קיבוץ לביא. המלון נשקף לנופיו של הגליל ובו בית כנסת גדול- בו התקיימו התפילות וכן שיעור בדף היומי ע"י עזרא נהר צדק, חדרים מרווחים, חדר אוכל ענק עם סעודות דשנות.

הנופש כלל גם מגוון סיורים וביקור באטרקציות, כמו: ביה'כ הקווקזי בטירת הכרמל, שייט בכינרת




סיור ברפת רובוטית חדשנית של משפ' עסיס במושב אבנ'י אית'ן- שם למדנו על חליבה רובוטית לפרות עם פינוקים כמו מקלחות, אם יש תקלה בשבת הרובוט מתקשר לגוי של שבת, הרובוט מחשב את מנת האוכל לכל פרה. ועדיין, נחמיה הרפתן משכים כל בוקר בשעה 4 בבוקר. ישראל היא במקום הראשון בעולם בתפוקת החלב ואולם החקלאות והרפתנות בארץ במצב עגום, מרכז מורשת גוש קטיף באבנ'י אית'ן- מספר משפחות ממגורשי גוש קטיף, בעיקר מהישוב החקלאי נצר חזני, רצו להמשיך את רעיון ההתיישבות החקלאית. מרשימים במיוחד היו הסרטים ודבריו של יוסי חדד, תושב כפר דרום לשעבר, אב לעשרה, שסיפר על בתו שנפצעה קשה בפיגוע אוטובוס ההסעות בכפר דרום והשתקמה. 





לדבריו, המדינה בגדה במתיישבים שנשלחו על ידה אבל החזון של ההתיישבות בגוש עדיין קיים, סיור בצפת- בבית הכנסת האר'י האשכנזי, ששורשיו במאה ה-14 ובו ארון קודש מרהיב ביופיובית הכנסת אבוהב, מהמאה ה-16, שבארון הקודש הימני, מתוך 3 ארונות קודש במקום, נמצא ספר תורה עתיק שמוצא לקריאה רק בראש השנה, יום כיפור ושבועות. כיפת בית הכנסת יפיפייה, מעוטרת בציורים. 




אגב, אחת ממשתתפות הנופש, אריאלה לייב ממושב נחלים




סיפרה על קורות משפחתה (משפחות קורן-שטרן) ברובע היהודי בצפת.

בערבים הייתה תוכנית אמנותית שכללה ערב עם עדנה קנטי, סטנאפיסטית ומספרת סיפורים מרתקת מהוד השרון, ילידת העיר ארק בפרס (שהתפרסמה בהקשר הגרעין האיראני), שגרמה לפרצי צחוק כשסיפרה על קורותיה כעולה חדשה בקריית גת וכאשת מכירות. ערב נוסף כלל שירי א'י היה עם גדי רווה




בן להורים ייקים שנצלו מהשואה בזכות רכבת הקינדרטרנספורט שהעבירה אותם לאנגליה והם שייסדו את קיבוץ לביא. רווה שירת באגף הערבי בשב'כ. שקופיות השירה הנהדרות מוכנות על ידו ומביאות לביטוי את השקפותיו.

את הנופש סיכמו הרב אבשלום קציר, לשעבר רב חה'א ורב חב' "אלעל" ויו"ר הסניף, יוסי פלג, שהודה לחברי הנהלת הסניף שארגנו את הנופש: בנצי וקסברג, אריה פריש, שמוליק מור ויעקב ויינטרוב.

אכן היה זה נופש מרגיע ומרענן, לאחר שהיינו סגורים בבתינו תקופה ארוכה בשל הקורונה.

תגובות

רשומות פופולריות