נמל עכו מתחדש

 

נמל עכו מתחדש

נמל עכו והטיילת ישופצו בהשקעה של כ30 מיליון שקל

*פיתוח הנמל והטיילת הינו חלק מהפיתוח התיירותי הנרחב בעיר המתבטא בהקמת מלונות וצימרים ייחודיים והעלייה הקבועה במספר התיירים מידיי שנה

*הנמל המחודש ואזור הטיילת, תוכננו על ידי משרד האדריכלים מייזליץ, כסיף ,  רויטמן יהיו מהיפים בארץ: יכללו מגדל פעמוני רוח, פינות ישיבה ייחודיות, סלעייה לישיבה וצפייה בנוף נקודות תצפית, קיוסקים מעוצבים ועוד

העיר עכו  זכתה על ידי ענקית התיירות בוקינג כעיר המזמינה ביותר לשנת 2020."

עשרות חדרי אירוח, מלונות וצימרים נמצאים בתהליכי הקמה במטרה לספק מקומות לינה למספר הרב של התיירים הפוקדים את העיר מדי שנה

 

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: " אני שמח וגאה על ההחלטה להתחיל בשיפוץ הנמל והטיילת  ומעריך את תמיכת משרד התיירות ושותפנו לעשייה, החברה לפיתוח עכו העתיקה. הנמל המשופץ החדש, שימשוך אליו מאות אלפי תיירים בשנה יהווה חלק חשוב בעשייה התיירותית והפיתוח הכלכלי חברתי של העיר הנמצאת בתנופת פיתוח משמעותית וקולטת תושבים חדשים ותיירים מהארץ והעולם. בתי מלון ועשרות מקומות לינה חדשים נפתחים בעיר מידיי יום. פיתוח הטיילת ואזור כולו, יתכתב עם מהלכי הפיתוח התיירותי, הנדל"ני והחברתי,  אותם אנו מובילים".

 

נמל עכו והטיילת סביבו, ישופצו בהשקעה כוללת של כ 30 מיליון שקלים.  עריית עכו, החברה לפיתוח עכו  העתיקה ומשרד התיירות אישרו בימים אלה את התוכנית לשיפוץ משמעותי ונרחב של כל אזור הנמל, שהינו למעשה אזור התיירות והדייג המרכזי בעיר, המושך אליו מיליוני תיירים בשנה. מדובר בתכנון מקיף וכולל, הממקסם את הפוטנציאל הנופי של הנמל תוך התייחסות מרחבית לתיירות, לדייגים ולתושבי האזור.

עבודות הפיתוח  שיחלו בימים הקרובים אמורות להסתיים בתוך כשנתיים.

התחדשות נמל עכו תיצור מרחב ציבורי חדש ופתוח, שיהווה אתר מרכזי בעיר. התכנון הכולל להתחדשות הנמל, יכלול את הנמל, כיכר הדייגים, חאן אל עומדן, רחבת המגדלור, הטיילת המקיפה את הנמל,  מסלעת שובר גלים  מחסן הדייגים, דוכני הממכר ועוד.

התנועה באזור הנמל תוסדר ובהתאם לתכנון החדש, יוצרו מרחבים נוחים ונגישים למטיילים ואף יורחב אזור שובר הגלים.  

הנמל המשופץ ישלב את פעילות נמל הדייג והדייגים, לנוחות הדייגים והמסחר ויכלול מחסנים ומתחמים משופצים וחדשים לטובת הדייגים. 

הנמל והטיילת תוכננו על ידי משרד אדריכלים מייזליץ, כסיף רויטמן, אדריכלים. בנמל יהיו אזורי הצללה רבים לנוחות המטיילים ואף אזורי המתנה לסירות התיירות. תוכננו ספסלי עץ רבים ובמות ישיבה יפהפיות, ומוצלות, הבנויות מבמבוק רב שכבתי, המאפשרות ישיבה נוחה ומוצלת וצפייה בנמל ובים. הריצוף מאבן טבעית והאלמנטים העיצוביים המשולבים בגדרות, ובמרחבים, בנויים מחומרים טבעיים המשתלבים היטב בנוף הייחודי.

קיוסקים בעיצוב שונה וייחודי יוקמו במרחב הטיילת, ויהוו מוקדי משיכה לתיירים.

הנמל והטיילת החדשה  ישמרו על הקסם ההיסטורי של עכו, לצד עיצוב נופי חדשני ומזמין, המאפשר ליהנות מאחד האתרים היפים במדינה. את חווית הביקור והשהייה בנמל, ינעימו גם צלילי פעמוני רוח- שייחדו את הנמל- צלילים הרמוניים שיופקו מאטרקציה חדשה שתוקם בו- מגדל פעמוני רוח.

פרויקט זה, הוא רק אחד מפרויקטים תיירותיים נוספים, בהשקעות אדירות, הנמצאים בעיצומם, ביניהם הגדלת מספר חדרי האירוח הקמת בתי מלון יוקרתיים כדג מלון האחים נקש, הרחבה ושיפוץ מלון חוף התמרים בהשקעה של כ10 מיליון, ושטחי קמפינג לטובת התיירים. כל אלה ועוד, מסמנים את העיר עכו כמוקד תיירותי מרכזי בישראל ובצפון בפרט.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: " אני שמח וגאה על ההחלטה להתחיל בשיפוץ הנמל והטיילת  ומעריך את העשייה המשותפת עם החברה הכלכלית עכו ובתמיכת משרד התיירות.  מדובר במהלך חשוב ואסטרטגי,  שהינו חלק מהפיתוח הכולל של העיר. הנמל המשופץ החדש , שימשוך אליו מאות אלפי תיירים בשנה יהווה חלק חשוב בעשייה התיירותית והפיתוח הכלכלי חברתי של העיר עכו, שהפכה כבר מזמן  לעיר תיירות מוערכת ונחשקת ואף זכתה על ידי ענקית התיירות בוקינג כעיר המזמינה ביותר לשנת 2020.    אנו  מעודדים פיתוח תיירותי ופועלים רבות, להקל על המשקיעים הרבים בתחום התיירות בעיר  ובפיתוח מלונות- כמו מלון האחים נקש בעתיקה,  מלון בלה ריביירה ועוד רבים.

מנכל החברה לפיתוח עכו העתיקה, יובל פורת: "שיפוץ ושדרוג המרינה שובר הגלים והפיכתם לטיילת להנאת המבקרים הרבים והתיירים שעוד יגיעו, הינו אחד הפרויקטים החשובים שמוביל משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בעמ בשנתיים הקרובות. מדובר באזור היפה והחשוב בעיר כולה. התכנון כולל התייחסות לדייגים בנמל, לתושבי האזור ולתיירים. אין ספק שהתכנון המוקפד והביצוע יהפכו את הנמל והטיילת לפנינה התיירותית של  עכו והמדינה כולה."

 

 

תגובות

רשומות פופולריות