ניפוץ מיתוסים נפוצים על הגנה מהשמש

  

ניפוץ מיתוסים נפוצים

על הגנה מהשמש

 מאת: ד"ר לאורה צ'אקון גרבטו, מומחית עור, הרבלייף  

לחשיפה לשמש השלכות רבות החל ממכוויות שמש, סימני הזדקנות מוקדמת, וכמובן, מסיכון מוגבר לחלות במחלות עור, על כן ההגנה מפני השמש הכרחית במיוחד בארצות בהן האקלים חם רוב ימות השנה כמו ישראל.  

על אף שהמודעות להגנה מהשמש גבוהה בימינו עדיין ישנם מיתוסים נפוצים שעלולים ליצור נזק. ד"ר לאורה צ'אקון-גארבטו, מומחית עור, הרבלייף מנפצת מיתוסים הקשורים להגנה מהשמש:

·        "עור כהה לא רגיש ולכן לא זקוק להגנה מירבית מהשמש"

לא משנה עד כמה עורכם כהה או בהיר, חיוני להשתמש בקרם הגנה. העור של כולנו פגיע לכוויות, הזדקנות מוקדמת או התפתחות מחלת עור כאשר הוא נותר ללא הגנה. אל תאמינו לרגע שאם יש לכם עור כהה אתם יכולים לוותר על קרם הגנה. כולנו, ללא קשר לצבע העור שלנו, חייבים להשתמש בקרם הגנה באופן קבוע.

·         "מוצרי האיפור שלי מכילים SPF, אינני זקוקה בנוסף לקרם הגנה

לאלו הנלהבות מהרעיון שמוצרי האיפור ישמשו גם להגנה מהשמש, למרבה הצער, מייק-אפ, סומק וברונזרים רבים בימינו שאמנם מכילים SPF, אינם מספיקים! איפור שמכיל SPF מונח בדרך כלל על העור בצורה לא אחידה. חשבו על פיזור מהיר של הסומק או על טיפת המייק-אפ שאנחנו מניחים. זה פשוט לא מספיק כיסוי כדי להציע הגנה מתאימה. זה אמנם יתרון נוסף חביב לאזורים הזקוקים לכיסוי רב, אך חשוב מאוד להשתמש גם ובנוסף בקרם הגנה. בחרו בקרם לחות יום-יומי עם הגנה רחבת טווח SPF 30. תקבלו תוספת לחות והגנה בשלב מהיר אחד.

·         "מסנני קרינה לילדים מגינים יותר מתכשירים למבוגרים"

מסנני קרינה מכילים את אותם חומרים פעילים בין אם הם מיועדים לילדים או למבוגרים. אם אתם משווים בין שני מוצרים המסומנים באותו גורם הגנה מפני השמש, לילדים או למבוגרים, ההגנה היא זהה. עם זאת, מסנני קרינה רבים המיועדים לילדים פותחו לעור רגיש יותר. לרוב הם נטולי בושם, כימיקלים, פרבנים, ועוד. בנוסף, מוצרים רבים לילדים הם ללא דמעות כדי למנוע עקצוץ בעיניים. אך בשאר המובנים יש להתייחס אך ורק לדרגת ה-SPF - היא אמינה למדי.

·         "אין צורך להשתמש בקרם הגנה כשמזג האוויר מעונן או כשאני בתוך מכונית"

קרני השמש המזיקות קיימות לאורך כל השנה - גם בחודשי החורף הקרים. קרני UV יכולות לחדור דרך העננים, לכן הקפידו להשתמש בקרם הגנה לפני שאתם יוצאים החוצה. אל תחשבו שאתם מוגנים בתוך המכונית או כשאתם עומדים ליד החלון. קרני השמש יכולות לחדור דרך הזכוכית, אז הגנו על עצמכם גם אם אתם לא נמצאים בקרינת שמש ישירה. אם תשתמשו בקרם הגנה מדי יום באופן הנכון, תראו שהבקבוק לא יספיק לזמן רב. כלל אצבע טוב הוא לא להתייחס לקרם הגנה כאל מוצר עונתי, אלא להבין את חשיבותו כל השנה

תגובות

רשומות פופולריות