חגיגת פסח באתרי מורשת ברחבי הארץ

 

אירועי מפה ומצה

חגיגת פסח באתרי מורשת ברחבי הארץ

 

חגיגה משפחתית בסימן מסעותיהם של המייסדים והחלוצים שהקימו את המדינה

מסמנים את מסלול העלייה של המשפחה לארץ ישראל

על גבי מפת עולם ענקית שתוצב באתרי המורשת

 

אירועי מפה ומצה יתקיימו ב27 אתרי מורשת הפרוסים ברחבי הארץ

כתבי חידות, יצירה בשוקולד, משחקים בלשיים, סיורים ופעילויות בסימן מסעם של החלוצים

 

פסח 2021, בין התאריכים 29.3-2.4 חול המועד פסח

 

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים.

 

27 אתרי מורשת ברחבי הארץ יציעו שלל פעילויות שכולן בסימן מסעות בכלל ושל המייסדים והחלוצים שהקימו את המדינה בפרט.  בכל אחד מהאתרים תוצב מפת עולם ענקית וצבעונית, שעל גביה יוכלו לסמן המשתתפים,  באמצעות חוטים ונעצים, את המסע המשפחתי של העלייה לארץ – של ההורים, של הסבתות והסבים, של בני המשפחה הרחבה ועוד. כך יוכלו הילדים לראות במו עיניהם מהו המסלול שהוביל את בני משפחתם לארץ.  

 

בנוסף, ימתינו למטיילים כתבי חידה שיובילו אותם במסעם של בוני הארץ, הרי הם החלוצים, עם שאלות מלאות עניין ואתגר ופיצוח חידות, באמצעות רמזים מקוונים ורמזים בשטח.  

 

כך לדוגמה: במוזיאון הרעות במצודת כ"ח יקיימו סיורים מודרכים בעקבות מסעם הפיזי והנפשי של הפלמ"חניקים שורדי השואה במלחמת העצמאות, במערת הפלמ"ח יעסקו במסע של שמעון אבידן – מפקד המחלקה הגרמנית של הפלמ"ח, במוזיאון ההגנה יתוודעו המטיילים לגיבורי וגיבורות ארגון ההגנה עם פעילויות למשפחות וילדים, סרטים וחידונים, במכון איילון יספרו את סיפור הגבורה והחלוציות בתקופת הקמת המדינה, בנהריים בגשר יצאו למשחק כתבי חידה ויעזרו לחברי "גשר" להגן על הישוב, בבית ראשונים יקיימו מסע בעקבות ראשון לרר ובנוסף יתקיימו משחקים בלשיים בכפר מסריק יערכו פעילות שוקולד ויצירה לפסח וסיור שכולו מסע בזמן ועוד שלל פעילויות וסיורים אשר יתקיימו באתרי מורשת נוספים ברחבי הארץ.

 

אירועי מפה ומצה ב-25 אתרי מורשת

חול המועד פסח, 29.3-2.4, ימים שני – שישי בין השעות 9:00-16:00

 

לפרטים נוספים: https://shimur.org/ ובפייסבוק 'מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל'

 

 

תגובות

רשומות פופולריות