פעילויות חנוכה ברחבי הארץ

 

 

פעילויות חנוכה ברחבי הארץ


חג החנוכה כבר כאן, ולמרות שנדמה שהעולם עצר מלכת בשל הקורונה, יש לא מעט אתרים ומקומות לבלות בהם את החג יחד עם כל המשפחה!

שבוע המורשת של ישראל אתרי מורשת ברחבי הארץ מזמינים את המבקרים למגוון פעילויות לכל המשפחה שיתקיימו בשטח וברשת – מופעים מוסיקליים, סיורים מודרכים בעקבות מאורעות ודמויות מההיסטוריה, טקסי הדלקת נרות בהשתתפות אמנים מובילים – מוקי, דנה ברגר, קורין אלאל ועוד.. סדנאות והצגות לילדים, סיורים וירטואליים, הרצאות בזום וחידון חמיצר! בצריף בן גוריון יחנכו את תערוכת "הזקן והעם" - תערוכה חדשה אשר בליבה הקשר בין דוד בן-גוריון לציבור הישראלי, זוהי תערוכה צבעונית ומרהיבה עם פעילויות משפחתיות. בעמותת תיירות חבל מודיעין מציעים חוויות שמשלבות סיורים בטבע, נופים ורכישה ישירה מהיצרנים המקומיים.   .

שבוע המורשת של ישראל 2020 – מורשת בשטח וברשת

שבוע המורשת בישראל, שמתקיים מידי שנה בחג החנוכה, הוא הזדמנות נהדרת לפגוש את העבר בשפה עכשווית ועדכנית, באמצעות מדריכים מיומנים, חוויות תוכן עשירות ומרתקות, מיצגים חדשים שמעירים את העבר לחיים ואתרים שמספרים את סיפורה של הארץ ומתיישביה לאורך ההיסטוריה.  משרד ירושלים ומורשת, רשות הטבע והגנים, המועצה לשימור אתרי מורשת ורשות העתיקות, אשר פועלים כל ימות השנה בשימור ובפיתוח המורשת ואתריה ובהעמקת הקשר בין תושבי הארץ לאתריה, מציעים גם השנה מגוון רחב של פעילויות לשבוע המורשת בישראל, שהוא שבוע השיא של פעילותם.  כל הפעילויות באתרים יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול, בנוסף לפעילויות באתרים עצמם, יוכלו המבקרים ליהנות, לאורך כל היום, מפעילויות שיתקיימו גם ברשת.

בשטח יהיו מידי יום שלל פעילויות, בהן מופעים מוסיקליים, הדלקת נרות בליווי מופעי אמנים, כמו קורין אלאל, עמיר בניון, דנה ברגר ועוד, סדנאות שימור, חפירות ארכיאולוגיות עם רשות העתיקות, מופעים והצגות לכל המשפחה, מרחבי בריחה אל העבר, סדנאות תיפוף, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בעקבות דמויות היסטוריות ועוד עשרות חוויות תוכן עשירות בידע ובהנאה.

לצד אלה יתקיימו אירועים ברשת – סיורים וירטואליים מודרכים, הרצאות בזום, מופעים של אומנים כמו לאה שבת, וחידון חמיצר- חידון אינטרנטי בעקבות אוצרות מורשת ישראל.

איפה ומתי: מגוון אתרי מורשת ברחבי הארץ במהלך כל ימות החג 10-18.12

גילים: גילאי 3 ומעלה

כמה זה עולה: משתנה מאתר לאתר

פרטים נוספים: https://moreshet2020.co.il/

 

תערוכת הזקן תערוכת הזקן והעם חוזרת!

בחנוכה הקרוב, יחנכו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר תערוכה מיוחדת, צבעונית ומרהיבה, המתמקדת בשלוש נקודות, שכל אחת מהן בוחנת, בצורה אינטראקטיבית וקלילה, את האינטראקציה שהייתה לבן-גוריון עם העם בישראל. בעזרת סרטוני וידאו תיעודיים לצד אנימציות משעשעות, תחפושות, שלטים ולוחות מחיקים, יוכלו המבקרים להביע את דעתם בכל אחד מהנושאים, ואף לשאת את דבריהם מעל דוכן נואמים שמוצב במקום. דור האינסטגרם יוכל להמליץ למנהיג כיצד לדבר עם בני נוער, הורים יספרו לילדיהם את השתלשלות שם המשפחה וביחד אף יוכלו להביע את דעתם ולחשוב איך היו רוצים לראות את המציאות והחברה. התערוכה מאפשרת חוויה משותפת ייחודית בין הורים לילדים, עם המון צבע ועניין והזדמנות להכיר תקופה אחרת בשפה עכשווית.

 

לאחר הביקור בצריף בן-גוריון, ניתן להמשיך למכון למורשת בן-גוריון, אשר נמצא במרחק 5 דק נסיעה וליהנות מפעילויות נוספות: "משפט העם" - מיצג אינטראקטיבי, בו המבקרים הם חבר המושבעים שיכריע בהצבעה דיגיטלית על הכרעות גורליות בתולדות המדינה. ומשחק בו בעזרת רמזים פותחים את מנעולי הקוד של התיבות והכספת עד שמגיעים לתיבת האוצר. רק חשיבה יצירתית ועבודת צוות יובילו לפתירת כל החידות.

איפה ומתי: צריף בן-גוריון בשדה בוקר ימים א'-ה' 8:30-17:00, ו' 8:30-14:00   ובמכון למורשת בן-גוריון בימי שישי ובחנוכה: בין השעות 10:00-16:00

גילים: צריף בן-גוריון גילאי 6 ומעלה ובמכון למורשת בן-גוריון גילאי 8 ומעלה  (אך גם צעירים יותר יכולים להשתלב בעזרת המשפחה)

כמה זה עולה: צריף בן-גוריון- מחיר כניסה: 20 ₪ למבוגר, 15 ₪ לילד – הביקור בתערוכה ללא תשלום נוסף.

המכון למורשת בן-גוריון – משתנה בין הפעילויות

פרטים נוספים: אתר צריף בן-גוריון: www.ben-gurion.co.il  אתר המכון למורשת בן-גוריון: http://www.bgh.org.il/  

 

 

חם בחנוכה 2020 בחבל מודיעין!

 

חבל מודיעין, המקום בו חיו ופעלו המכבים, אזור מלא בסיפורי גבורה, מזמין את המטיילים לכבוש ברגליהם את השבילים בהם צעדו גיבורי העבר, להאזין לקולות ההיסטוריה בין האבנים הקדומות וליהנות מנופים נפלאים ומשלל פעילויות בהתאם להנחיות. עמותת תיירות חבל מודיעין ו'מעגלים' מציעים חוויות שמשלבות סיורים בטבע, נופים ורכישה ישירה מהיצרנים המקומיים – אוספים ואוכלים: סלסלות פיקניק עם אוכל ביתי, סופגניות וספינג'ים, גבינות בוטיק ושמני זית שהכינו יצרני ובשלני האזור.

 

בקברות המכבים יתקיימו סיורים מודרכים מומחזים בשילוב שחקני תיאטרון אספלט, רשות העתיקות מזמינה לסיורים בתל חדיד, תל ארכיאולוגי עתיק בו ייחשפו שרידי המצודה החשמונאית באזור ויתקיימו גם סיורי עששיות. בנוסף יתקיימו סיורים בנושאים שונים: בנאות קדומים תתקיים פעילות בהשראת תושבי מודיעין הקדומה, עם הפעלות ברוח העת העתיקה, בכפר חשמונאי משוחזר יתקיים סיור להכרת החיים בתקופת המכבים וגם סיור עששיות לעת ערב, במטע זיתים בחוות הזיתים אלאדין יהיה סיור חקלאי ו במקלט הקופים יתקיים סיור בעקבות קופים מכל העולם. למעוניינים בחוויה יוצאת דופן, יתקיים ניווט ספורטיבי עממי למשפחות עם מועדון הניווט חבל מודיעין, באזור קברי מכבים. כל המשפחה מנווטת בעזרת ערכת ניווט מיוחדת ופותרת כתב חידה נושא פרסים.

איפה ומתי:  לאורך כל ימות החג במגוון אתרים בחבל מודיעין

גילים: מתאים לכל המשפחה (לתינוקות יש להגיע עם מנשא)

כמה זה עולה: משתנה מפעילות לפעילות

פרטים נוספים:  www.thm.org.il

תגובות

רשומות פופולריות