אירועי חנוכה בעיר רמת-גן 2020

 

אירועי חנוכה בעיר רמת-גן 2020 

בצל הקורונה, רמת-גן חוגגת את חג החנוכה 2020 במגוון אירועים חיים ומקוונים בהתאם להנחיות התו הסגול. סיורים ברחבי העיר בקבוצות קטנות, שירה בציבור דרך הזום, פעילויות ספורט לנוער, אירוע הדלקת נרות של הקהילה הגאה, משחק אינטראקטיבי לכל המשפחה, שעות סיפור ופעילויות של מוזיאון האדם והחי. כלל האירועים כרוכים בהרשמה מראש באתר העירוני. 

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: " במיוחד בזמן הזה, עלינו לדאוג שהנר ימשיך לדלוק ושנחגוג את חג החנוכה בצורה בטוח וביחד עד כמה שאפשר ולפי ההנחיות. פעלנו השנה ויזמנו תוך חשיבה מחוץ לקופסא, בשביל להציע לתושבים מגוון רחב של פעילויות שמותאמות לרוח התקופה. כוחנו הוא בחיבור הקהילתי, אנו הופכים ממעטים לקבוצה, מנר קטן לאור גדול. זוהי העיר רמת-גן". 

העיר רמת-גן מזמינה את תושביה לשלל פעילויות לכל המשפחה במהלך חג החנוכה. השנה האירועים יתקיימו מעט אחרת בעקבות הטיפול במשבר הקורונה  בקבוצות קטנות ומגוון של פעילויות אינטראקטיביות בהם יוכלו להשתתף כלל התושבים. כלל האירועים כרוכים בהרשמה מראש באתר העירוני. 

 

מסיירים בחנוכה: סיורים ברחבי העיר לכל המשפחה 

מוזיאון בית קריניצי ומוזיאון האדם וחי חברו לעיריית רמת-גן, ויחדיו הם מזמינים את התושבים להצטרף למגוון סיורים מרתקים ברחבי העיר. במהלך חג החנוכה, יתקיימו סיורים ייחודיים כמו סיורי הגנן ברמת-גן בשיתוף ביה"ס למשחק בית צבי שבו הדמות המיתולוגית של  משה כבשני, הגנן שתכנן את גניה הקלאסיים של העיר, לוקח את התושבים 64 מטרים מעל פני הים, לסיור מומחז ומרתק אל הסודות הצפונים בין פיתוליו של הפארק הלאומי, גן אברהם,  אל מפקדת צה"ל הראשונה, ספסל ביאליק, אירועי השבעת צה"ל, הצגת סיפורו של הצייר רובין ואפילו אל ה"כלניות". הסיור יתקיים בימי החג בימי ראשון, שלישי, רביעי וחמישי בשעה 10:00. 

 

בנוסף, בשלישי -15.12 יתקיים סיור ערב בו התושבים יצוידו בעששיות דולקות ויצאו לתצפית עוצרת נשימה מפסגת גן אברהם, בליווי סיפורי צ'יזבט צללים ופתרונות. ברביעי -16.12 יתקיים סיור לילי נוסף בפארק הלאומי שנקרא 'חכמים בלילה'. שני הסיורים יתקיימו החל מהשעה 16:00. 

 

סיור חוויתי נוסף יתקיים ביוזמת המחלקה לתרבות תורנית ועמותת "יחד" שמזמינות את הציבור לסיור חנוכה חוויתי בלב רמת-גן שיעבור בין בתי הכנסת בלב העיר, שם תוכלו להיחשף לסיפורים ייחודים מההיסטוריה הרמתגנית. הסיורים יתקיימו בערבי שני ושלישי, 15-14.12.20, בין השעות 18:30 ל- 20:30. מי שידריך את הסיור יהיה ערן לנסקי, מורה דרך ושחקן. בליווי נגינה ושירה של אורי וייל ובמעמד עו''ד מנחם דוד, סגן ראש העיר ומחזיק התיק לתרבות תורנית. 

 

פעילויות מיוחדת לכבוד חג החנוכה במוזיאון האדם והחי 

בשלישי -15.12 ובחמישי -17.12 בשעה 12:00, ייערך סיור במוזיאון במסגרתו יכירו הילדים את בעלי החיים במוזיאון ויקבלו הצצה אל חייהם גם בתקופת הקורונה. 

בנוסף, תתקיים במוזיאון שעת סיפור לקטנטנים של הספר 'האריה והעכבר' בראשון-13.12 וברביעי-16.12 בשעה 09:00.  

 

"אז בואו ונדליק ביחד נר": ערב שירה בציבור של שירי חנוכה 

בחמישי- 10.12 בשעה 18:00 תתקיים שירה בציבור עם הזמר פרדי ברק, מוביל ומנחה מפגש משפחתי המוקדש לחנוכה בזום. האירוע ילווה בשירי חנוכה, שירי אור, גבורה ושירי הארץ היפים. מילות השירים יוקרנו גם הם בזום ופרדי יציג גם סיפורים קצרים אודות השירים, שמאחוריהם עומד סיפור מיוחד. 

שבוע לאחר מכן בחמישי -17.10 בשעה 18:00, יתקיים ערב שירה נוסף וטקס הדלקת נרות בהשתתפות הילה איתן. 

 

 

 אתגר חנוכה הגדול: שעשועון טריוויה רמתגני 

ביןראשון-שישי ה-13-18.12 יתקיים שעשועון טריוויה רמת-גני בנושא חנוכה שייערך בצורה מקוונת באמצעות הטלפונים הניידים ויכלול לצד מענה על שאלות גם משימות משפחתיות מדליקות במיוחד. 

 

שעות סיפור לילדי העיר בספרייה העירונית 

במהלך כל חג החנוכה, יועברו שעות סיפור באמצעות הZOOM בשעה 17:30 ויכללו מגוון רחב של ספרים כמו: הלוויתן והשבלול, ארנב החרוזים, הנסיכה שרצתה את הירח, צב על הגב ועוד. 

 

 

תגובות

רשומות פופולריות