עמותת התיירות שקמה בשור במהלך של ערבות הדדית ותמיכה בעסקי התיירות תסבסד עשרות פעילויות, אירועים, מוצרי בוטיק ומנות במסעדות שיוצעו במחיר של 10 שקלים בלבד לקהל הרחב



עמותת התיירות שקמה בשור במהלך של ערבות הדדית ותמיכה בעסקי התיירות
תסבסד עשרות פעילויות, אירועים, מוצרי בוטיק ומנות במסעדות
שיוצעו במחיר של 10 שקלים בלבד לקהל הרחב


המצב הקשה של התיירות ומצוקת התיירנים מחייבת חשיבה מחוץ לקופסא ובעיקר ערבות הדדית. עמותת התיירות שקמה-בשור, אשר מלווה עשרות עסקי תיירות קטנים בצפון הנגב, יצאה ביוזמה מבורכת של סבסוד פעילויות וחוויות ברחבי האזור, ולהציע אותם במחיר סמלי של 10 שקלים בלבד!

קטיף עצמי בשעות היום והערב של ירקות ופירות, סיורים מודרכים ברכב וברגל, טיולי אופניים, סדנאות אמנות ויצירה בחימר, פסיפס ועיסות נייר, משחקי ניווט, ביקור בחוות בודדים וחוות יענים, מבוך תבלינים, סיורים במוזיאונים ובאתרי מורשת, מוצרי בוטיק מקומיים שימכרו בנקודות מכירה ברחבי האזור ומנות מיוחדות במסעדות – כולם בעשרה שקלים!
מבקרים אשר ילונו באזור, ומטיילים אשר יבקרו באחת (או יותר) מן האטרקציות המשתתפות, ייהנו גם מהנחה של 20% מאחת ממסעדות האזור.
אירועי ופעילויות "דרום בעשר" יתקיימו בתאריכים 9-22 באוגוסט ויהיו מותנים בהרשמה מראש, על מנת לעמוד בדרישות התו הסגול. לפרטים נוספים ולהרשמה: https://www.habsor.co.il/

פעילויות חקלאיות

בשביל הסלט החלו להציע אטרקציה חדשה של קטיף עצמי של גזרים צבעוניים, עגבניות שרי בשלל צבעים וצורות, תפוחי אדמה ומגוון תבלינים.  במשק 77  מציעים סיור חקלאי מרתק הכולל סיור בטרקטור רתום לעגלה וביקור בחממת אננס (עם אפשרות לקטיף פטל במקום) במבוך מרים מחכים לשעות הערב הנעימות, לסיור שקיעה או סיור לילי לאור פנסי אצבע, במבוך העצום שלהם, המורכב מצמחי תבלין ובושם. באל היען יהיה ניתן להכיר ולהאכיל את העוף הגדול בעולם, בחוות היענים הוותיקה והיחידה בישראל. תיירות חצרים יספרו את סיפורו של צמח החוחובה, מאז שהתגלה במדבריות מרכז אמריקה, ועד שהגיע לקיבוץ חצרים, שהפך למוביל בשוק החוחובה העולמי. במחלבת צאלה יקיימו סיורים עם סיפור המקום, ביקור בדיר הכבשים כולל ליטוף והאכלה, הסבר על הגבינות וטעימות ובמבשלת הבירה ISIS יקיימו סיור במקום יחד עם טעימות של סוגי הבירה.

 

סיורים וטיולים

מורה הדרך ג'ק יקח את המבקרים לטיולי שקיעה בדרך הבשור, במסלול רגלי או רכוב לבחירתם, במהלכם לומדים להכיר וליהנות מנופיו הייחודיים של הנגב, ומתוודעים לעולם הלילי של פרוקי הרגליים עם חוויה מיוחדת של חיפוש עקרבים באור אולטרה סגול,ומרכז האופניים של לה מדווש וב"אופן" מציעים טיולי אופניים חווייתיים לכל המשפחה ובנקודה ירוקה בקיבוץ ניר עוז יוצאים לסיור כיצד יוצרים גן בוטני בלב מדבר, שמתחייב לחיסכון מקסימלי במים ולחקלאות ברת-קיימא.

סדנאות אומנות ויצירה

בגלריה של שוש יהיה ניתן להצטרף לסדנאות של צביעה ועיטור על פסלים מעיסת נייר, עבודת פסיפס, פיסול בחימר או ציור על קנבס ובסטודיו חמרא יכינו כלים על האובניים, ולאחר מכן יצבעו אותם.

 

מוזיאונים ואתרי מורשת

במרכז מבקרים הגדת חבל ימית יספרו את סיפורם של תושבי חבל ימית, שחלומם קיבל חיים חדשים בנגב. במורשת צאן ברזל, בועז קרצ'מר חושף את התוצרים של בית המלאכה לסמלים ומטבעות שהקים אביו, ומספרים את סיפורה של המדינה. באתר הראשונים ברוחמה יספרו את סיפור התיישבות הראשונה בנגב. באתר בארות בנגב יספרו על קרבות מלחמת העצמאות באזור,  במעוז מול עזה של קיבוץ סעד יספרו את סיפורי הקיבוצים הדתיים במלחמת השחרור והחיים כיום, במצפה גבולות מתחפשים לחלוצים, בונים לבנים מבוץ מכינים פיתות ומכירים את סיפור ראשית ההתיישבות ובמוזיאון ג'ו אלון ישתפו באורח החיים והתרבות של הקהילה הבדואית.


ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש, לצורך התאמה לדרישות התו הסגול
דרום בעשר -  9-22 באוגוסט, ברחבי צפון הנגב
לפרטים והרשמה: https://www.habsor.co.il/ או בדף הפייסבוק דרום אדום

תגובות

רשומות פופולריות