10 כלים הישרדותיים שכל אחד צריך!


הישרדות: העולם האמיתי!
10 כלים הישרדותיים שכל אחד צריך!

אם יש משהו אחד שתקופת הקורונה לימדה אותנו הוא שהחיים הם דבר שברירי, כאשר בכל רגע עלול לצוץ גורם שאינו צפוי ולערער את שגרת החיים כמו שאנו מכירים אותה. על התפרצות הנגיף, ההתמודדות, הקשיים וגם ההצלחות ילמדו עוד רבות בבתי הספר ובאוניברסיטאות בעתיד כתקופה בה האנושות כולה עמדה במבחן הישרדותי. את התסריט ההוליוודי האפוקליפטי אותו אנו חיים כיום אפילו ספילברג לא יכל לכתוב ולביים טוב יותר מהמציאות, אך אם יש דבר שניתן ללמוד מהתקופה והסיטואציה הוא שתמיד כדאי להיות מוכנים לבלתי צפוי בכדי שנוכל לעמוד בכל אתגר. בדיוק לשם כך אספנו את עשרת פריטי ההישרדות החכמים והנחוצים ביותר שכל אחד צריך להחזיק בביתו בכדי להיות מוכנים לכל תרחיש ואתגר שהחיים יציבו בפנינו.

ראשית נדגיש כי פריטים וחפצים הישרדותיים אינם חייבים להיות דווקא כאלו מתוחכמים, יקרים או טכנולוגיים מידי, אלא כאלו אשר יעזרו לנו לספק תנאי מחייה וצרכים בסיסיים לצורך ניהול שגרת חיים תקינה עד כמה שניתן גם במצב של חוסר. אז מעבר לקופסאות שימורים ונייר טואלט, מהם הפריטים שיעזרו לנו לצלוח את סוף העולם או לפחות את המגיפה הבאה?

  1. כלי רב תכליתי
הכלי הרב תכליתי הראשון הומצא בארצות הברית על ידי טים לדרמן שהיה טכנאי צעיר שנסע לטיול עם אישתו הטרייה ונאלץ להתמודד עם רכב שהתקלקל ללא הרף. בטיול הזה נשבע לעצמו שימציא כלי, כזה שהיה פותר לו הרבה בעיות. אכן, בתחילת שנות ה- 70 בצורה מאולתרת בחדר מלון זול בטהרן, אחת המדינות בו ביקרו טים לדרמן ואישתו בטיול שלהם, הומצא הכלי הרב תכליתי הראשון של המותג לדרמן אשר היום הפך לבן לוויה נאמן לאנשים רבים בארץ ובעולם ולאייקון אמריקאי. בין אם מדובר בתיקון קטן באופניים או בפרויקט טכני מורכב, טיפול ברכב או מסע הישרדות, ברגע שתרגלת אליו אינך יכול בלעדיו. כיום הפכו הכלים לכאלו הכוללים מספר עצום של כלים ופיצ'רים בכלי אחד שמוכן לסייע בכל בעיה בה ניתקל. הכלים החדשים כוללים מספריים, מברגים שונים, פלאיירים, משרוקית חירום, סכינים, מסורים וכל מה שצריך כדי לעזור לנו לתקן ולהיחלץ מכל בעיה וצרה בלתי צפויה.

  1. מצית
מצתים אומנם נקשרים לקהל המעשנים, אך למעשה מלבד הדלקת סיגריות שדווקא מזיקות לבריאות, יכולים לעזור לנו בסיטואציות לא מעטות. האש היא אחת מארבעת היסודות ותנאי הכרחי למחייה. היא מספקת תאורה כשחשוך, מספקת חום כשקר ומאפשרת לנו לצלות מאכלים שונים. אחד המותגים הידועים והאייקונים ביותר תחום הוא זיפו האמריקאי שהומצא על ידי ג'ורג' ג. בלייסדל בתחילת שנת 1933 ומאז נמכרו מעל ל- 400 מיליון יחידות ברחבי העולם. הוא ידוע ככה עמיד בפני שבירה, רוחות וניתן להשתמש בו במשך שנים ארוכות. למעשה, בזמן מלחמת העולם השנייה הצהירה החברה כי היא מרכזת את כל מאמצי הייצור אך ורק לצבא ארצות הברית בשל הביקוש הרב.

  1. פנסים משוכללים
מלבד האש, מקור זמין נוסף לאור איכותי ובוהק הם פנסים. אם בעבר החזקנו בבית את אותם פנסי חירום גדולים, נטענים ומגושמים, שאכן מילאו את הפונקציה לשמה נוצרות וסיפקו מקור אור טוב ומהימן, הרי שאלו טובים רק לפנים הבית ומסורבלים מידי בכדי להיות כלי הישרדותי אמיתי. הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו אפשרה לשמר ולקבל את היתרונות של תאורת החירום תוך הוספת אלמנט חשוב של קלות משקל וקומפקטיות. כך, ניתן למצוא כיום מגוון חידושים בתחום, החל מפנסי לד נטענים וקטנים כל כך עד שמתלבשים על האצבע, פנסי ראש שהופכים בין רגע לפנסי יד ואף כאלו המתחברים לאפליקציה ייעודית בסמארטפון.

  1. מסכות מגן
השימוש הראשון במסכות מגן החל בשנת 1900 על ידי צוותי ניתוח כשמטרתם הייתה למנוע זיהום של המנותח. עם השנים המסכות עברו שינויים מבניים ופונקציונאליים וכיום משמשות לא רק צוותי ניתוח, אלא צוותים רפואיים נוספים ואנשים פרטיים כנגד הגנה והדבקה מגורמים פתוגניים. הקורונה הפכה את השימוש במסכות לרווח ואין ספק כי בתקופה הקרובה הן יישארו עימנו. בכדי להפוך את העניין למעט יותר קליל, אך עם זאת לשמור על אפקטיביות המסכה, מעצבי אופנה ומותגים רבים הפכו אותה לאביזר אופנתי עם מגוון רחב של עיצובים, הן למבוגרים ואף כאלו המתאימות במיוחד לילדים.

  1. ג'ל לניקוי
בניגוד לאיומים של אימהות רבות סוף העולם לא יקרה אם נפספס מקלחת, אך אין ספק שניקוי הגוף הוא אכן אחד הדברים החשובים להישרדות ולשמירה על בריאות תקינה. למעשה אם חושבים על כך, העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, הוא מגן עלינו מפני חיידקים וזיהומים, מווסת את חום הגוף ופועל בסנכרון עם מערכת העצבים כדי לשלוט על תחושות של מגע, כאב, קור וחום. למרות הדעה הרווחת, אין די במים לבדם כדי להסיר לכלוך שומני, שכן מים ושומן אינם מתערבבים. בעת פעולת הסיבון החלק ההידרופובי נקשר לשומן וללכלוך והחלק ההידרופילי נקשר למולקולות מים ומאפשר שטיפת הלכלוך והשומן בזרם המים. פעולת רחצה עם ג'ל ניקוי תשמור על בריאותנו לאורך זמן.

  1. מזוודה קומפקטית
אחד הדברים החשובים בהישרדות הוא היכולת לארוז את עצמנו במהירות וביתר קלות, מבלי לבזבז זמן ומקום. תיקים מסורבים או מזוודות כבדות הן דבר שלא בא בחשבון, יאט אותנו ויפחית את סיכויינו לשרוד. חשוב לדאוג לתיק או מזוודה שיהיו עמידים וקלי משקל בו זמנית. אחד החידושים המעניינים שהציגה חברת ROLLINK הישראלית לדוגמא, היא מזוודה אשר מחד בעת השימוש נפחה גדול במיוחד, ומנגד מתקפלת לעובי שיא של שבעה סנטימטרים בלבד, מה שהופך אותה לאידאלית למסעות. בנוסף תוכלו להכניס אותה בקלות למזוודה אחרת וכך לקבל אופציה לתיק נוסף במקרה הצורך.

  1. שעון נטען סולארית
אחת התופעות המוכרות לנו מתקופת הקורונה הממושכת היא שהימים, השבועות והחודשים חולפים וכל יום נראה כמו קודמו עד שאנו מאבדים את תחושת הזמן. בסרטים ההוליוודיים אנו רואים פעמים רבות כי אנשים שנמצאים בכלא למשל, שאינם יכולים לדעת את השעה, איזה יום היום והאם מדובר ביום או לילה, מאבדים את שפיותם תוך זמן קצר. השעונים המשוכללים של המותג SHOCK-G תוכננו והונדסו בכדי לעמוד במצבים בלתי אפשריים, העמידות שלהם בזעזועים היא שם דבר עולמי - השעונים שברו שיאי גינס בכל הקשור בעמידות לחבטות ונפילות והם כוללים תכונות רבות שיעזרו לנו לעמוד בכל מצב קיצון, תכונות כמו - מצפן דיגיטלי, תאורה, תאריכון, זמן ב-48 ערים ראשיות בעולם, חיישנים טרמיים, מצב ירח, מצבי גאות ושפל, טעינה סולארית מכל מקור אור המבטלת את הצורך בהחלפת סוללה, עמידות במים לעומק רב ועוד.
  1. אזעקה אישית
דרך נוספת לאותת שאנו במצוקה היא באמצעות אזעקה אישית קומפקטית שהולכת איתנו לכל מקום. כזו למשל היא AMIGO מבית TROIKA הגרמנית והמוערכת. מכשיר האזעקה מתחבר לכל מחזיק מפתחות או תיק יד. בעת משיכת הטבעת תישמע סירנה עוצמתית במיוחד בעוצמת קול של לא פחות מ- 120 דציבלים שיסמנו שאנו במצוקה, יזעיקו עזרה ויפחידו את המנסים להרע לנו. מעבר לשימוש הפרקטי, לעיתים די בנוכחותו הזמינה של האביזר בכדי שנחוש הרגשת ביטחון כשאנו הולכים לבד.

  1. משקפת
בעידן הקורונה אומנם האויב הוא בלתי נראה, אך אין לדעת באילו איומים או מצבים הישרדותיים נאלץ להתמודד בעתיד. אחד הדברים הבסיסיים שנצטרך בהתמודדות עם אויב פיזי הוא היכולת לראותו מרחוק ולתכנן את פעולותינו בהתאם. לא בכדי פריט בסיסי בו מציידים חיילים הוא כמובן משקפת קומפקטית ואיכותית. זו תאפשר לנו לקחת אותה איתנו לכל מקום ולראות למרחוק.

  1. משחק חשיבה
תקופת הקורונה אילצה אותנו להסתגר ולהתבודד בבית במשך תקופת זמן ארוכה, דבר שרבים מאיתנו חוו בפעם הראשונה. אחרי תקופה לא ארוכה ולמרות הימצאותם הזמינה של משחקים, טלוויזיה, מחשב ושאר אלמנטים איתם ניתן להעביר את הזמן, תוך זמן קצר אנשים רבים החלו לחוש אי נוחות, שעמום ותסכול. תארו לעצמכם מצב בו גם מכשירי הפנאי נלקחים מכם? בכדי לא לאבד את דעתנו במצב הישרדותי, חשוב שיהיה זמין גם משחק נייד שיאתגר אותנו ויעזור לנו לא רק להעביר את הזמן ולהסיח את הדעת, אלא גם להשתמש בראשנו ולחשוב. פרט קטן אך חשוב זה יעזור לנו לשמור על השפיות לאורך זמן.

תגובות

רשומות פופולריות