גם אתם רוצים להיות איש/אשת הברזל ?

גם אתם רוצים להיות איש/אשת הברזל ?
הברזל נחשב לאחד המינרלים החשובים והחיוניים ביותר בגוף האדם. הוא נמצא בכדוריות הדם האדומות, ברקמות האדומות של השרירים, בטחול, בכבד ובמח העצם. הברזל עוזר להעביר חמצן לאיברים השונים ומחסור בו עלול לגרום לאנמיה. לברזל השפעה רחבה גם על צבע העור, כישורי החשיבה והריכוז, נשירת שיער, פיתוח השרירים, עייפות וקוצר נשימה. מומחי אתר V-CARE המתמחה בייצור ושיווק ויטמינים ותוספי תזונה בכל רחבי הארץ, הכינו עבורכם את המדריך השלם.
?מהם הגורמים לחסר בברזל
תזונה לקויה שאינה מספקת לגוף את כל אבות המזון הנחוצים. גם אורח חיים צמחוני עלול לגרום לחסר בברזל. אצל קשישים, חסר בברזל נובע בדרך ־ כלל מירידה בכושר הספיגה - עם העלייה בגיל, איכות ספיגת החומרים המזינים מהמזון הולכת ופוחתת, ולכן גם בגיל מבוגר עלולה להתפתח אנמיה.                    בנוסף, מחלות או טראומות עלולות לגרום לייצור מופחת של תאי דם אדומים או לדימום רב.
חסר בברזל נפוץ בכל האוכלוסייה, אבל יש קבוצות שונות שנמצאות בסיכון יתר: פעוטות, נשים הרות ומניקות וקשישים. המבוגרים נמצאים בסיכון לחסר בברזל, בעיקר בשל ירידה בצריכת מוצרי בשר הקשים יחסית ללעיסה, וכן בשל ירידה ביכולת הספיגה של הברזל. לאנשים מבוגרים, כמו לכלל האוכלוסייה, מומלץ לצרוך מזון המכיל ויטמין C יחד עם הארוחה על מנת לשפר את ספיגת הברזל. למשל, שתיית מיץ תפוזים בארוחה. 
אוכלוסיית הנשים היא בעלת נטייה טבעית גדולה במיוחד לפתח אנמיה וזאת משתי סיבות עיקריות: 
• הריון ולידה: הדרישה הגופנית מוגברת בזמן הריון, כשאותה כמות ברזל צריכה להספיק לאם ולעובר (או גם לתינוק היונק).
• מחזור חודשי: נשים רבות מאבדות דם רב בווסת החודשית ובכך מגדילות מאוד את הסיכון לאנמיה.
הצריכה המומלצת לנשים - לגילאי 19-50:  18 מ'ג ליום,  לגילאי 51+:  8 מק'ג ליום
צריכה מומלצת לגברים- לגילאי 14+:  8 מ'ג ליום
המזונות העשירים כיום בברזל הם: צדפות, כדורי פלאפל, עדשים, טופו, שוקולד שחור, קינואה
באילו צורות ניתן לצרוך ברזל?
מולקולת הברזל אינה מגיעה בצורה של יסוד טהור, אלא כמולקולה מורכבת יותר המכילה בתוכה ברזל. ברזל רגיל לרוב מגיע בצורה של ברזל הקשור לגופרית (iron sulfate) או לחומצה פומרית (iron fumarate). ברזל ביסגליצינאט (כתוב גם ביסגליסינט) הוא צורה בה הברזל קשור לשתי חומצות אמינו מסוג גליצין. בצורה זו, הברזל אינו מתרכב עם חומרים שונים הנמצאים במזון ולכן נספג טוב יותר בגוף וגורם לפחות תופעות לוואי הקשורות לעיכול. מחקרים שונים הראו כי הספיגה שלו בגוף יכולה להגיע עד לפי 2 עד פי 3.5 מהספיגה של צורות ברזל אחרות.




מה ההבדל בין ברזל בטבליה לברזל נוזלי?
הברזל המוצק אינו מגיע בצורה של יסוד טהור, אלא כתרכובת המכילה בתוכה יוני ברזל.  הברזל הנוזל מומס בתוך המים. ברזל נוזלי טבעי Natural Liquid Iron מקורו במים עשירים בברזל שמקורם במעיינות טבעיים. הברזל שמופק ישירות מן מהמעיין, נספג בקלות רבה ונחשב ליעיל יותר מכל מקור ברזל אחר. הברזל הנוזלי הינו טבעי ועדין לעיכול, והספיגה שלו יעילה פי 4 מזו של מלחי הברזל הרגילים  
המוצר הפופלארי ספאטון (spatone) נשאב ממעיין נמצא בכפר קטן בהרי צפון וויילס שבבריטניה. המעיין וסגולותיו כמקור לברזל ידועים כבר מעל 200 שנה. כיום, המים נאספים ונשאבים באמצעות מערכת שאיבה סטרילית ומבוקרת, נארזים ללא תוספות כלשהן ונשלחים למיליוני צרכנים ברחבי העולם. המוצר המשווק בישראל כולל 28 שקיות ספאטון אישיות, כל שקית נוזל מכילה 20 מ'ל, ובתוכה 5 מ'ג ברזל טבעי לחלוטין.


אילו סוגי ברזל פופולאריים בישראל ?
בישראל ישנם מספר סוגי תוספי תזונה של ברזל פופולאריים, הכוללים:
1.ברזל רך של אלטמן - מסוג ביסגליסינט במינון של 30מ'ג. מתאים גם לטבעונים.
2.ברזל
Comfort של אלטמן - מוצר חדש (ממאי 2017) , פרי פיתוח ייחודי של אלטמן שאף זכה
בפרסים באירופה. המוצר מגיע בשקיות אישיות, בצורת אבקה ששמים ישר על הלשון ומכילה תוספת של ויטמין C לשיפור הספיגה.
3.ברזל עדין של VCARE- גם הוא מסוג ביסליסינט (בדומה לברזל של אלטמן) במינון של 25מ'ג. 
4. ספאטון - שקיות אישיות של מים עשירים בברזל 
מה קורה לגופנו כשיש מחסור בברזל?
מחסור בברזל גורם לאספקת חמצן לקויה לחלקי הגוף השונים והוא בעל השפעות נרחבות בגוף. מחסור בברזל יכול להגרם עקב תזונה לקויה, עקב עליה בצריכת הברזל בגוף (בהריון, לדוגמא), או עקב בעיות במערכת העיכול.
הסימפטומים המעידים על מחסור בברזל כוללים בין היתר: 
עייפות קיצונית, חולשה, סחרחורות, עור חיוור, כאבים בחזה, קור בכפות הידיים והרגליים
ציפורניים שבירות, נשירת שיער,  דפיקות לב חזקות )פלפיטציות)                                                                                             
במידה ויש חשד למחסור בברזל, מומלץ לפנות לרופא בהקדם, על מנת לבצע בדיקת דם פשוטה למדידת רמת הברזל בדם.
אתר V-CARE  מציע ויטמינים ותוספי תזונה של מספר רב של מותגים לצד מותג פרטי מציע מחירים הנמוכים מהותית ממחירי רשתות הפארם. המותג הפרטי מבית V-CARE מציע ללקוחותיו מוצרי פרימיום, איכותיים המיוצרים בארץ כחול לבן ונארזים באריזה ייחודית. מומחי האתר זמינים לכל שאלה עבור לקוחות האתר לצורך יעוץ והמלצות נכונות. את כל מוצרי האתר ניתן לקבל עד בית הלקוח במטרה לייצר ללקוחות נגישות גבוה למוצרי הויטמינים ותוספי התזונה. לפרטים נוספים ורכישת המוצר כתובת אתר ויקר http://vcare.co.il

תגובות

רשומות פופולריות