תובנות מרתקות של מזכ'ל התנועה הקיבוצית הפורש

 

בריאיון מרתק בעיתון הארץ מעלה ניר מאיר, שמסיים 9 שנים כמזכ'ל התנועה הקיבוצית, תובנות מעניינות.

אבידות התנועה הקיבוצית במלחמה הן 334 איש, יש לה 39 חטופים, כשליש מכלל החטופים. 56 קיבוצים, בעוטף דרומי ובצפון, התרוקנו לגמרי מיושביהם. כחמישית מאוכלוסיית הקיבוצים הפכו לפליטים.

התנועה הקיבוצית  מקבלת הרבה פניות להגיע ולהתיישב בקיבוצי העוטף. המדובר באנשי היי-טק, בנקאים ועורכי דין, שרוצים לעבוד מרחוק בזום ולקחת חלק במאמץ הלאומי. הביקוש לכך יותר גדול מההיצע לפני המלחמה. תנאי הקבלה: יכולת פרנוס עצמית, קיום פנסיה, ושיש כסף לבנות בית. את הקרקע המדינה נותנת בחינם או בתשלום סמלי.

לשאלה מה יחזיר את הקיבוצניקים לעוטף עזה, מאיר עונה: אסור שבקו המגע יהיו רק אזרחים. בין הקיבוץ לגבול חייב להיות מוצב צבאי משמעותי. כיתות כוננות חייבות להיות מצויידות היטב, מאומנות ומקושרות לצבא.

השיטה לדעתי כמו שהימין עושה: מכל מקום שנזוז - הערבים יבואו במקומנו. רק בהתיישבות אפשר להשליט ריבונות, כפי שהימין טוען.

מאיר פרסם סרטון משותף עם שרת ההתיישבות - אורית סטרוק, בו היא מדגישה שמשרדה יסייע לתקומת קיבוצי העוטף. הסרטון זכה לגינויים בתנועה על שיתוף הפעולה ותגובת מאיר: יש לי זכות לעשות דברים שהם לא פוליטיקל -קורקט ולחבור אד-הוק לכל גורם כדי לקדם מהלך חשוב. שיתפתי פעולה עם אורית ועם הימין גם בקידום התיישבות יהודית בלב הגליל ואני מקדם ערכים עם כל מי שמוכן לשתף פעולה.

לדעתו, אם הקיבוצניקים מעוטף עזה יישארו בישובים בטוחים במרכז הארץ ולא יחזרו לבתיהם - אולי ע ד י ף שיבואו ד ת י י ם ל א ו מ י י ם ויתיישבו שם, מאשר שלא תהיה התיישבות בכלל.

לגבי שלום אפשרי עם הפלסטינים: לא יהיה שלום עם הפלסטינים. דעתי השתנתה הרבה ל פ נ י 7 אוק'. לא בגלל ההינתקות אלא בגלל תהליך אוסלו שנכשל. רבים מהקיבוצניקים שחוו את 7 אוק' אינם יכולים יותר  לשמוע ערבית ורוצים לראות את עזה מ ח ו ק ה!

תגובות

רשומות פופולריות