סוף שבוע של חזנות קלאסית ומודרנית ברמת-גן. חלק מהמשתתפים התארחו במלון רמדה ר'ג

 

סוף שבוע של חזנות קלאסית ומודרנית ברמת-גן. חלק מהמשתתפים התארחו במלון רמדה ר'ג

 

בבית הכנסת הגדול ברמת גן התקיים סוף שבוע של חזנות קלאסית משולבת אלמנטים מודרניים בניצוחו של היוצר, מנצח, מעבד ומוסיקולוג - מאסטרו רפי ביטון.




ביום חמישי התקיים קונצרט חזנות בהרכב של החזנים ישראל רנד, ניסים סאאל וב'צ מילר בליווי מקהלות ילדים ומבוגרים "קולות מן השמים", 


רב העיר, הרב כ'ץ, החזנים והמקהלות




תזמורת שכללה בין היתר את נגן האורגן, איתן סובול ונגני עוד. ביטון הוא מנצח המקהלה הקבועה של בית הכנסת וישראל רנד הוא חזן הקבע שלו.

בין קטעי החזנות ששרו: ונתנה תוקף בלחן העוצמתי של יאיר רוזנבלום, ועל ידי עבדיך הנביאים של קוורטין, זכרתי לך חסד נעוריך של לבנדובסקי, היום תאמצנו של מלבסקי, אבינו מלכנו ששרה ברברה סטרייסנד ועוד. הפתעה גדולה הייתה הופעתו של החזן הוותיק , ב'צ מילר, שביצע את קטע התפילה המצמרר מתפילת יוה'כ טיהר רבי ישמעאל בלחנו של קוורטין וזכה למחיאות כפיים סוערות. גם בנו, שימי מילר שר את קטע התפילות וע'י עבדיך הנביאים בלחנו של קוורטין.

ברכו את הקהל הגדול הרב אהרון כץ, הרב הראשי לר'ג, שגם יזם את האירוע, ובחר את קטעי החזנות, יחד עם רפי ביטון, עוזר הרב, הרב אשר ויזל, וכן ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, 




שהבטיח כי האירוע יהפוך לקבוע ויתוספו לו גם קונצרטים של פייטנות. כן הבטיח לשפר את מערכת מיזוג האוויר. כולם הודו למארגני הערב ובהם גבאי ביה'כ, זאב פריד ובמיוחד לרפי ביטון.

המנה העיקרית הגיעה בשבת, שבת "ראה" מברכין חודש אלול, בתפילה חמה, תרתי משמע, של 6 שעות שכללה מבחר קטעי תפילה, בעדיפות לקטעים בניגונים אופראיים שלכך ניתן לצרף את תוספת "כלי הנגינה" בפיו של רפי ביטון. בין הקטעים שהשמיעו החזנים ישראל רנד, ניסים סאאל ויצחק-מאיר הלפגוט היו: רזא דשבת של פינציק, עד הנה של רוזנבלט, ממקומך של וידר , בריך שיה של קוסוביצקי, התפילה לשלום המדינה של סול זים, התפילה לשלום חיילי צה'ל בלחן "ארץ הצבי" ועוד שהושרו, כמו קטעי תפילה נוספים, ע'י כל המתפללים הרבים, בהם בלטו מתפללים חרדים. ברכו את הקהל הרב רב העיר, הרב אהרון כ'ץ, רב ביה'כ הרב בנימין קופרמן וראש העיר, שהצטרף לשירת המתפללים, כרמל שאמה הכהן, שאף כובד בעלייה הראשונה.

החזן ישראל רנד נשמע אומר שבמשך 33 שנות כהונתו כחזן המקום הוא לא ראה שבת מיוחדת כזו, שהמונים באו להתפלל בה, מאורגנת ומושקעת עם חזנים מפורסמים ומגוון יצירות.

רבים ממשתתפי סופ'ש החזנות התארחו במלון רמדה  המפואר, הסמוך לבית הכנסת, באירוחו של יזם התיירות הוותיק, אהרון זיסר ורעייתו, שולי. לאורחים סומנו ואורגנו מקומות מיוחדים בבית הכנסת, הן ביום חמישי והן בתפילות השבת. יש לשבח את הנהלת המלון שהגמישה את זמני הארוחות בשבת, בהתאם לסיום התפילות בליל שבת ובשבת.

ביום שישי התקיים לאורחים סיור מעניין בשכונת נווה צדק, הראשונה משכונות ת'א שהוקמה ע'י 48 משפחות יהודיות מיפו. הסיור הודרך ע'י ערן לנסקי, שחקן ומדריך ידיעת הארץ. 


ערן לנסקי מסביר על שכונת נוה צדק בסמוך לציור של דוד טרטקובר המראה את מייסדי השכונה 


בחזרה במלון התקיימה טעימת חמין שהוגש ע'י ישראל אריאל, 



בליווי הזמר ניסן אפטרגוט, שניגן באורגן ואף ליווה בצאת השבת את אהרון זיסר ששר את ההבדלה. בסעודות השבת נהנו האורחים ממטעמי שף המלון.

בצאת השבת נפרדו האורחים איש מרעהו ואף שבחו את זיסר על החוויה הנפלאה שאירגן להם.

תגובות

רשומות פופולריות