כדאי לבוא ולבקר בעיר עכו שדורגה כעיר עם חווית האירוח הטובה בארץ!

 

אטרקציות חדשות, צימרים, בתי מלון והתחדשות בתיירות האביב בעיר עכו.

בשנת 2001 הוכרזה העיר עכו על ידי אונסקו כעיר מורשת עולמית וממש לאחרונה דורגה במקום הראשון על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל.

שמעון לנקרי ראש עיריית עכו: 



"העיר עכו, נמצאת בימים אלה, בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת בהיבט התיירותי ובפיתוח שכונות חדשות ומתחמי תעשייה.  הקונספט המרענן של מסעדות וברים על הגגות (רוף טופ)  מצליחים  ומסעדות יוקרה אוטנטיות, לצד פתיחת צימרים חדשים ובנייה מואצת של בתי מלון  ממחישים יותר מכל את העובדה, שעכו הייתה ותהיה עיר מובילה בתיירות ובקולינריה. אנו גאים בזכייה היוקרתית האחרונה, בה דורגה העיר עכו על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל ואנו נמשיך בתנופת הפיתוח של העיר.

העיר עכו- עיר הנמל מהעתיקות בעולם,  בה מבקרים כ-2 מיליון תיירים בכל שנה, דורגה במקום הראשון על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל והסיבות לכך רבות. העיר ממשיכה לפתח את התיירות ומציעה בתקופה זו, של חורף אביב אטרקציות חדשות ברוח צעירה, בועטת, קלילה ומקומית. ההתחדשות בעיר מתבטאת בהקמתן של בתי מלון ומתחמי צימרים חדשים כדוגמת מליסנדרה ו-  Jozafin, מסעדות חדשות, נמל משופץ שוק מקומי, גלריות אמנות חדשות ועוד. חלק מאטרקציות אלה הוצגו בסיור עיתונאים ובלוגרים שהתקיים לאחרונה בארגון חברת פיליזר תקשורת.

 במטרה לענות על הצורך ההולך וגדל במקומות לינה, מתפתחים בעיר בתי מלון וצימרים ייחודיים כדוגמת מלון חאן אל עומדן, מלון חדש שנבנה בימים אלה, בחאן אל עומדן, של האחים נקש שיכלול  100 חדרים. הבנייה כפופה לשימור העתיקות בשטח ומשתלבת בנוף המקומי. 

לציבור הדתי יש מספר מלונות כשרים: מלון חוף עכו, אכסניית אנ'א ומלון חוף התמרים, העובר בימים אלה שיפוצים משמעותיים ומתוכנן להיפתח כמלון בעל כשרות מהודרת. יצויין כי בעיר קיימים ישיבת הסדר, מכינה קדם-צבאית- אבנר ע'ש אבנר גץ הי'ד,שנהרג בקרב לשחרור הכותל במלחמת ששת הימים וגרעין תורני עם פעילות ענפה.

 מתחם הצימרים מליסנדה : "ריאד" מליסנדרה, קבוצה של 3 יחידות אירוח שונות הממוקמות בלב העיר העתיקה, במרחק של 5 שניות מהים ומחניון המגדלור וכדקת הליכה אל השוק והבזאר הטורקי ואל כל האטרקציות המרכזיות של עכו. החדרים במליסנדה מעוצבים בסגנון הממזג ישן וחדש. קשתות האבן העתיקות והמרשימות יוצרות קשר עם המקום וההיסטוריה בעוד שהעיצוב המודרני בעל הניקיון הצורני יוצר ניגוד מעניין לאבן העתיקה בת מאות השנים .

הצימר AYATANA שוכן ליד כיכר זיתון וקרוב מאוד לשוק, שמור בקפידה, בין הסוויטות הבודדות בעתיקה שיש בהן פטיו ומרפסת גג מבודדת ופרטית לאורחים. היחידה מפנקת ומותאמת גם למשפחות וגם לזוגות. הסוויטה הנה חלק מרשת HOUSESTORY שבבעלות יזם הנדל"ן חן כרמי.

מתחם צימרים יוקרתים Jozafin  "ריאד" , המשמש מתחם אירוח במבנה עתיק, עבר שיפוץ ושימור מוקפד, תוך שמירה על האותנטיות. במתחם סוויטות שנות – ספיר, טופז, אמרלד וג'ספר בהם ניתן לקיים אירועים פרטניים, משפחתיים ועסקיים.  ה - "ריאד", הינו חצר פנימית וארבעה חדרים מסביב, המעוצבים בעיצוב המשמר את האותנטיות של העיר עכו. שלושת החדרים הם מבנים שנשמרו מימי העותומנים, בעלי תקרות גבוהות עם קורות עץ וחדר אחד בעל  קמרונות (קירוי קשתי) מימי הצלבנים.

 צימרים נוספים נבנים בימים אלה.

 בנוסף , בעונה זו , יוכלו המטיילים להנות ממגוון גלריות חדשות באזור העיר העתיקה, ביניהן:

גלריית האומנות- NAOMEA של היזמית אסתי קהתי – ממוקמת במבנה עתיק מהמאה ה-18 בצמוד לחאן אל פראנג'. בגלריה מוצגות עבודותיהם של 17 אמניות ואמנים, רובן נשים, בתחומי פיסול, ציור, חריטה בעץ רקמה ועוד. מלבד העבודות המוצגות למכירה, הגלריה מקיימת סדנאות חד פעמיות בהן ניתן ללמוד ולטעום חלק מהיצירות השונות.

 גלריית אורקה של היזמית אורלי קופלר- אשר עבודותיה הוצגו בתערוכות בארץ ובחו"ל. בסטודיו מוצגים תכשיטים רבי השראה והיא מקיימת הדגמות או סדנאות בתיאום. גלריית אורקה ממוקמת במבנה עותמני עתיק בעיר עכו ומשלבת אומנות, עיצוב וצורפות.

 גלריית  Art 192גלריה שיתופית של עשר נשים גליליות יוצרות, המעצבות תכשיטים ומוצרים שימושיים ודקורטיביים מחומרים ממוחזרים. לכל אחת מהיוצרות עמדת תצוגה אישית וייחודית למקור השראתה ולבחירתה בחומרים כגון קרמיקה, זכוכית, נייר, חומרים ממוחזרים ועוד. היצירות המוצגות משתנות באופן יומיומי, כך שכל ביקור בגלריה אינו זהה לשני. במהלך הביקור, ניתן לפגוש את אחת היוצרות, ולנהל שיח אישי אודות תהליך העבודה.

 גלריית 'משמעות' בבעלות מירן שביט וניסים בן אדיבה. מירן שביט יוצר תכשיטים ויודאיקה ממטבעות ישנים וניסים בן אדיבה יוצר תכשיטים מעוצבים מכסף 925. המפגש המקרי בין שני האומנים הוליד ידידות ושיתופי פעולה ובהמשך שיפצו ושימרו מבנה בעכו העתיקה, שם פתחו חנות ובית מלאכה ליצירות שלהם. המבקרים בגלריה יפגשו את האמנים היוצרים במקום ויוכלו להזמין תכשיטים בעיצוב אישי, ממטבעות עתיקות, כסף איכותי, טבעות נישואין ועוד. 

 

הגלריה לאומנות עכו: 




הגלריה לאומנות עכו נמצאת בסוף השוק העתיק והשמח של עכו, ליד סמטת האומנים. בגלריה הצבעונית ניתן למצוא: תמונות, פסלים, תכשיטים  וחפצי יודאיקה של עשרות אומנים ישראליים, חלקם צעירים ועולים חדשים בתחילת דרכם ,ממגוון עדות ודתות.  כמו כן, מתארחים בה אומנים עכואים וגליליים ויוצרים ישראליים בעלי שם כגון: מנשה קדישמן , נחמן גודמן, ואוספים פרטיים. 



את הגלריה לאומנות עכו ייסד משה אפוטה, חובב אומנות מושבע, בשל אהבתו לאומנות , לאומנים ולעכו. משה אפוטה גדל בצפת בין סמטאות ואומנים. שם החלה אהבתו לאמנות.

 מלבד אומנות המתבטאת בפתיחתן של גלריות רבות בעיר ומאפשרת לתושבים ולתיירים ליצוק תוכן ומשמעות תרבותית לתפיסה שלהם את העיר עכו, העיר עכו מציעה למטיילים בה תיירות עתיקת יומין ב:

אולמות האבירים- אולמות ששימשו בעבר ללינה ואכילה עבור מסדרי הצלבנים שהתקיימו בעכו והתגלו בשנות ה-60 של המאה ה- 20 ובה נמצאים שרידיה של המצודה ההוספיטלרית מתקופת הצלבנים. את המצודה הצלבנית חשפו ארכיאולוגים במשך עשרות שנים, חלק אחר חלק, כאשר אינם יודעים מה מסתתר מתחת לשטח המצודה. אולמות האבירים מנוהלים תחת החברה לפיתוח עכו העתיקה, בראשותו של מנכ"ל החברה- יובל פורת.

 באזור הנמל המתחדש והשוק ניתן ליהנות מהשווקים האותנטיים של שוק עכו העתיקה- שוק עכו הולך ומתחדש בשנתיים האחרונות, המטיילים בו ייהנו ממגוון רחב של חנויות מסחר אוטנטיות, והסתעפויות לרחובות צדדיים יפיפיים הכוללים גלריות,  וחנויות ייחודיות כמו חנות הברווזים המפורסמת   Akko- חנות ברווזי הגומי הראשונה בישראל, המשמשת לעיצוב חללים ומהווה את חנות ברווזי הגומי הגדולה במזרח התיכון. בחנות קיימים למעלה מ-500 עיצובי ברווזים, ביניהם: רופא, כבאי, כדורסלן, מלח, שוטר, גיבורי על, מפורסמים ביניהם מדונה, הסנדק, אלטון ג'ון ועוד רבים. מדובר בחנות מסחרית, אך ברוח העיר, החנות מעוצבת כגלריה המציגה אמנות פופ ארט.

 נמל עכו ואזור הטיילת עברו שיפוצים נרחבים בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון שקלים. התכנון כלל את התחדשות הנמל, כיכר הדייגים, חאן אל עומדאן, רחבת המגדלור, הטיילת המקיפה את הנמל,  מסלעת שובר גלים , מחסן הדייגים, דוכני הממכר ועוד. הנמל המשופץ מאפשר לשלב את פעילות הדייג לנוחות הדייגים והמסחר וכולל מחסנים ומתחמים משופצים חדשים לטובת הדייגים.

 החמאם התורכי- הוקם במאה ה- 18 על ידי אל ג'זאר מושל עכו. החמאם היה פעיל במשך כ- 150 שנה. הרחצה בחמאם הייתה נפרדת לנשים וגברים והם זכו לטיפולים קוסמטיים. כיום החמאם , מציע טיפולי ספא עשירים.

 העיר עכו , מתחדשת לאחרונה גם בהיבטים הקולינאריים, ובריבוי מסעדות וברים בסגנון הרוף טופ:

במתחם עכותיקה




של היזם ואיש הנדל"ן מאיר דוידסון, ניתן ליהנות מרוף טופ חדש, עם נוף מהפנט ובריזה מן הים המשלב ארוחת בוקר עכואית מיוחדת ועשירה. בערב, הבר של תמר נפתח לקראת שקיעה ומגיש משקאות אלכוהוליים ומזטים באווירה ים תיכונית. למקום יש כשרות של רבנות "צהר". בסימטה המובילה למקום יש מספר סוויטות אירוח של המתחם.



מסעדה כשרה המחדשת בימים אלה את התפריט לתפריט אביבי: רות'ס הכשרה



רותס הוקמה כמסעדה כשרה על ידי שף יהודי, נוצרי ומוסלמי וממוקמת ליד אולמות האבירים במצודת עכו, בתוך חלל שתקרתו מקומרת ומקושתת וקירותיו ספונים אבן. המסעדה מציעה תפריט של מטבח לבנטיני עם מנות עכואיות וטכניקות של בישול מודרני המושפעות מהמטבח המקומי.


באיזור הגלריות אמורה להיפתח בקרוב בית קפה ומסעדה חלבית כשרה.

המסעדה רוטס נמצאת ממש בקרבת אולמות האבירים המפוארים מהתקופה הצלבנית. בכרטיס משולב אחד בעלות של 69 ש'ח ניתן לבקר במקום ולצפות גם בתערוכת ליאונרדו דה וינצ'י המדהימה שבכניסה לאולמות ובמקומות נוספים (החמאם הטורקי, מנהרת הטמפלרים, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון עוקשי לאמנות מודרנית ובית כנסת הרמח'ל ומרכז מורשת יהודי עכו. במקום מוקרן חיזיון אור קולי המספר את סיפורה של הקהילה היהודית בעכו שאירחה גדולי ישראל כמו: הרמב'ם, הרמב'ן, רבי חיים בן עטר-אור החיים הקדוש, הרמח'ל,תלמידי הגר'א, רבי נחמן מברסלב ועוד. יש להזכיר שעכו נוסדה אפילו לפני ירושלים).

 באזור התעשייה הדרומי של העיר אנו ממליצים על מרכז מבקרים של מותג תכשיטי היוקרה HOLYGEMS  בו מגלים את אבני החן שנמצאו ונכרו בישראל לראשונה בהיסטוריה - אבני חן מסוג ספיר, גרנט, ספינל, ואבן החן הנדירה 'כרמל ספיר'. הביקור במתחם כולל סיור מודרך, בו צופים בכל  שלבי חשיפת אבני החן, ניקיון, מיון וליטוש ועד שלב השיבוץ בתכשיט יוקרה. מייסד המותג- החב"דניק אבי טאוב ז'ל, הלך בעקבות דבריו של הרבי מלובביץ', רבי מנחם מנדל שניאורסון, שאמר שיש אבני חן באדמת ארץ ישראל.ואכן, לאחר שנים רבות של חיפושים נמצאו אבני החן בעפר נחל קישון. כיום מנהל המקום הוא בנו - מנדי. 



התכשיטים מוצגים באולם תצוגה ומכירה, חדש ויוקרתי. 



הסיור הינו בתאום מראש בלבד בין הימים א' עד ה' טל' .972 50-464-6770החברה פתחה בימים אלה סניף בירושלים והם מקווים להוסיף עוד חנויות בבירות ברחבי העולם. המחירים: מ-900 ₪ ומעלה. ניתן גם להשיג את המוצרים באתר החברה www.holy-gems.com.

 ראש העיר, שמעון לנקרי: לנקרי הוא ראש העיר ב-20 השנים האחרונות ונבחר ברוב גדול. הוא ממשפחה טבריינית דתית ולמד בישיבה התיכונית "פרחי אהרון" בקריית שמואל. הוא סא'ל במיל' והיה מג'ד בגולני. לדבריו, העיר עכו נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת בהיבט התיירותי ובפיתוח שכונות חדשות ומתחמי תעשייה. הקונספט המרענן של רופטופים מצליחים ומסעדות יוקרה אוטנטיות,  לצד פתיחת צימרים חדשים, ובנייה מואצת של בתי מלון, רובם לאורך קו המים,  ממחיש יותר מכל את העובדה, שעכו הייתה ותהייה עיר מובילה בתיירות וקולינריה. אנו גאים בזכייה היוקרתית האחרונה, בה דורגה העיר עכו על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל ואנו נמשיך בתנופת הפיתוח של העיר. ראש העיר התייחס למאורעות הקשים שהיו בעבר וציין כי העיר התרוממה מעל עניין זה ואף אלו שנפגעו - שיקמו את עסקיהם ואף רכשו עוד. תושבי עכו הערבים מסבירים פנים למבקרים ומקבלים את כולם באהבה. כך הגענו למספר שיא של כ-2 מיליון מבקרים בשנה.

תגובות

רשומות פופולריות