דבש ניגר: הצגה נהדרת של תיאטרון היידישפיל לכולם

 

דבש ניגר: הצגה נהדרת של תיאטרון היידישפיל לכולם

 

המשתתפים: חרדי, כיפה סרוגה וקיבוצניק מסורתי שנפגשים על במה אחת ומספרים כל אחד על חוויותיו והתרבות ממנה הגיע. זה נשמע אמנם קצת כמו התחלה של בדיחה, אך בפועל זו מהות ההצגה המהנה.

החרדי הוא קובי אריאלי, איש תקשורת, סטנדפיסט, סופר וגילינו שהוא גם חזן וזמר. הוא גם אחראי על כתיבת ההצגה.

הכיפה הסרוגה שייכת לשי אברמסון, שכולנו רואים אותו בימי הזיכרון וההודאה כחזן הצבאי הראשי (נבחר מבין 24 מועמדים) והתגלה לנו שהוא גם זמר מוכשר ומתנדב כחובש ונהג אמבולנס במד'א.

ההפתעה הגדולה- ששי קשת, יליד קיבוץ גליל-ים, שמוכר כזמר, שחקן ורקדן והוא גם המנהל האמנותי של התיאטרון. בהצגה הוא גם מגלה את יכולתו כחזן וזמר ביידיש.




את הניהול והעיבוד המוזיקלי לתזמורת על הבמה, עשה אלדד שרים, מנצח ומעבד, שעבד עם גדולי הזמרים, והוא נצר למשפחת רבנים ממייסדי הישיבה הספרדית הידועה "פורת יוסף", שאביו הוריש לו את החיבה לשמיעת קטעי חזנות.

הרפרטואר: שילוב של קטעי מסורת, שירי קודש ושירים ישראליים, בליווי מולטימדיה נהדרת ושירה עם הקהל. אז מה תפס את אוזנינו? בעצם הכל. ובמיוחד ששי קשת שחיזן את "כל נדרי" ושי אברמסון שהתפרץ מידי פעם בלחנים ישראליים כמו: אין לי ארץ אחרת, אלוקיי שמע קולי- מתוך "עלובי החיים", אילו ציפורים, ואולי ועוד, כמו גם שלוש גירסאות של הפיוט "אבינו מלכנו" לימים הנוראים, כולל זו של ברברה סטרייסנד, התפילה לשלום חיילי צה'ל במנגינת "ארץ הצבי", קטע התהילים "שבחי ירושלים" עם סלסולי קולו של קובי אריאלי. המשחק נהדר ויפה לראות את החיבוקים בין השחקנים שפרגנו אחד לשני. ההצגה בעברית עם נגיעות משעשעות ביידיש. יש תרגום מיידיש לעברית ורוסית.

ההמלצה: בעידן של מחלוקות ואי קבלת האחר, ההצגה משדרת מסר שלמרות הגלויות הרבות מהן הגענו לארץ אנחנו יכולים להסכים על תרבות מגוונת ומאחדת.

ההצגה חייבת להגיע לתנועות הנוער, לצבא ולכל מקום בארץ.

חייבים לצפות בה וליהנות ממנה.

יש הנחה לאוכלוסייה הוותיקה.

תגובות

רשומות פופולריות