נופש גימלאי צבא הקבע הדתיים בקיבוץ להבות הבשן

 

נופש גימלאי צבא הקבע הדתיים בקיבוץ להבות הבשן

 

סניף "צוות"- גימלאי צבא הקבע מבני-ברק, שהוא הסניף הכלל ארצי הדתי אירגן נופש לחברים בקיבוץ להבות הבשן, שנמצא בגליל המזרחי, בשיפולי רמת הגולן. במקום כפר נופש - נופי הבשן- בכפר הנופש יש חדרי אירוח זוגיים, בקתות עץ, סוויטות משפחתיות ווילות מרווחות עם אבזור מודרני, ג`קוזי ומטבחון בכל יחידה.


דוגמת וילה בכפר הנופש

 תוכנית הנופש כללה סיורים בזיכרון יעקב, תצפית נופית ברכס בית רימון, סיור במוזיאון הטבע –בית אושיסקין בקיבוץ דן, המתאר את הטבע של האיזור ובו תיעוד של כתובת יחידה במינה שהתגלתה באיזור מתקופת בית ראשון ובה מוזכר המונח בית דוד




ברמת-הגולן: תצפית על החלמוניות 




והסתווניות הפורחות בתל חוזק, ביקור באנדרטת הנגמ"ש, התאנה והארז. ב-10 באוקטובר 1973, ערב סוכות תשל"ד התרכזו נגמ"שים של גדס"ר 134 כהכנה לפריצה לסוריה. הסורים איכנו את מקומם ופתחו באש. החיילים קפצו לתוך הנגמ"שים וסגרו את הדלתות אך פגז אחד חדר לתוך אחד הנגמ"שים. בהתפוצצות נהרגו שמונה לוחמים ואחד נפצע קשה. בתחתית הנגמ"ש נפער חור וזמן קצר לאחר המלחמה נשתל בו ארז שהפך עם השנים להיות עץ מרשים. העץ נשתל על ידי חבר הכנסת לשעבר, אל'מ במיל' משה פלד,  שאחד הנופלים היה גיסו. סמוך לו נמצא עץ תאנה שמפירותיו נהנו הלוחמים. המקום הפך לאתר זיכרון ובו סיפור העצים, שמות הנופלים, שלט הסבר והנגמ"ש ההרוס מתוכו בוקע הארז. במקום ערכנו טקס מרשים ואזכרה לחללים. 




קיבוץ עין זיוון- צפ' רמה'ג - סיור במפעל השוקולד דה קרינה וביקב בהט, חזינו במיצג "קרב עמק הבכא בקיבוץ אלרום. מיצג חדש שמספר את סיפור הגבורה המרגש של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים. בסרט מצליחים המח"ט יאנוש, מג"ד עז 77- אביגדור קהלני ושאר הלוחמים בעדות אישית ובאמצעות תיעוד אותנטי שזור אנימציה והדמיות מתקדמות להביא שחזור מעורר השראה של מהלכי הקרב וגבורתו וכיצד טנקים ספורים השמידו ועצרו מאות טנקים סוריים. סיור בכפר רג'ר- כפר שתושביו עלווים (כת של האיסלאם). עד שנת 2022  הוצב מחסום בכניסה לכפר, והכניסה הייתה מותרת רק לתושבי היישוב ולחיילי צה"ל. בספטמבר 2022, לאחר שמועצת רג'ר הקימה גדר שחוסמת את המעבר לכפר מלבנון, הוסרו המחסומים בכניסה לכפר ומגבלות הכניסה אליו מישראל. שטח הכפר מוגדר עדיין כ"שטח צבאי סגור לכניסה", וזאת במסגרת הקו הכחול שנקבע לגבול ישראל–לבנון, אך לא מתקיימת אכיפה של איסור הכניסה, ולמעשה צה"ל הסיר את המחסומים במרכז הכפר, והוא פתוח באופן מלא לכלל אזרחי ישראל, וכלול כולו בשטח ישראל. הכפר נקי להפליא ומטופח וחוויה לשוטט בו.

בערבים היו תוכניות שכללו ערב שירה בציבור משירי א'י הטובה והישנה עם האקורדיוניסט עלי קדם, איש קיבוץ מעגן שלשפת הכינרת





 וערב נוסף עם ד'ר ישע עקרון, איש קיבוץ משמר העמק, מחוקרי הפלמ'ח ומחייה מערת הפלמ'ח בקיבוץ, שהרצה על המסתערבים, מראשית הפלמ'ח, והתייחס גם לפרשת אלי כהן הי'ד. לטענתו בין הסיבות שאלי כהן נחשף בסוריה היה גם בעייה עם הלהג שלו. עוד גילה כי במקביל לאלי כהן פעל סוכן ישראלי נוסף בצפ' סוריה. הנופש הסתיים בסעודת צהריים בשרית חגיגית במסעדת איסכנדר בכשרות מהודרת בגדות ובתפילת מנחה בקבר ר' מאיר בעל הנס בטבריה.

הנופשים, שרובם מכירים משכבר הפעילויות והנופשים, היו כעין משפחה אחת. בסדר היום שולבו גם 3 תפילות, חלקן בבית הכנסת המסודר במקום שיש בו גם ספר תורה 




וחלקן בשטח, ואף שיעור הדף היומי.

כולם הודו למארגני הנופש, יו'ר הסניף, יוסי פלג וחברי ההנהלה: ב'צ וקסברג, אריה פריש, שמוליק מור ומאיר שאולי וכן למדריך הטיול- אבטליון שרעבי מהמושבה כפר תבור, שגילה ידע מקיף ומרשים על כל האתרים בהם סיירנו.

תגובות

רשומות פופולריות