סופ'ש חוויתי של גימלאי צבא הקבע סניף בני ברק במצפה רמון והסביבה

 

סופ'ש חוויתי של גימלאי צבא הקבע סניף בני ברק במצפה רמון והסביבה

 

האם יהיו שיטפונות, איך יתבצע הנופש ע'פ הוראות התו הירוק, כאשר כולם ללא יוצא מהכלל צריכים לעטות מסכות, האם לא יוטלו הגבלות חדשות שלא יאפשרו קיום הנופש. אלו רק מקצת החששות הכבדים שעמדו בפני מארגני נופש הסופ'ש במלון קלאב רמון במצפה רמון של סניף צוות בני-ברק של גמלאי צבא הקבע, שהוא גם הסניף הדתי הכלל ארצי. למזלנו, ובחסדי שמים רוב הדברים התנהלו ע'פ המתוכנן.

 מלון קלאב רמון, מלון בסגנון משפחתי במצפה רמון, המתאים לציבור הדתי והחרדי, עם כשרות מהודרת ושמירת שמיטה לחומרא, עם בית כנסת במלון,  שני ספרי תורה, מעלית שבת ושלוש ארוחות בשבת. בסמוך למלון יש מקווה. האוכל 

. האוכל היה בשפע. חדר האוכל במלון

.הוגש בשפע והשירות- אדיב ומהיר

 השבת במלון: כראוי לקבוצה דתית הוחלפו בבגדי החול בבגדי שבת נאים, גם הנשים הפגינו את מלבושיהן האופנתיים. סעודות השבת תובלו בדברי תורה, בהם הוצגו רעיונות מפרשת השבוע כמו שאלת הבחירה החופשית של פרעה ומסירותם של הצפרדעים שנכנסו לתנורים החמים ומהם למדו דניאל, חנניה, מישאל ועזריה ובשירי שבת, הן בניחוח האשכנזי והן הספרדי. גם בתפילות השבת כובדו חזנים מקרב משתתפי הנופש, בנוסח האשכנזי והספרדי. שיעור בדף היומי העביר עזרא נהר-צדק ולנשים הרצתה מיכל פנחסי. בליל שבת התקיים עונג שבת בסגנון הג'עלה עם כיבוד ודברי תורה של אל'מ במיל' הרב יהודה מחפוד, שהיה רמ'ח כשרות והלכה ברבנות הצבאית. כל הדוברים הודו ליו'ר הסניף, יוסי פלג ולחברי ההנהלה: סגן היו'ר, בנצי וקסברג, הגזבר- אריה פריש והאחראי על הסיורים- שמוליק מור, על המאמצים שעשו לקיים את הנופש, בתנאי אי הוודאות ועל הארגון המופתי.

 במוצ'ש התקיימה שיחתו של סא'ל במיל' יהושע אבני, שהיה מהמפקדים הבכירים של יח' 504, העוסקת בהפעלת סוכנים מחוץ לישראל ובחקירת שבויים, שסיפר על מבצע חיסולו של אל'מ מוצטפא חאפז- קצין בכיר בצבא המצרי, שעסק בארגון ושילוח חוליות פיגוע של פידאיון מרצועת עזה לישראל. הוא חוסל ממש לפני מבצע סיני באמצעות ספר ממולכד שהועבר ע'י סוכן כפול שהופעל ע'י יח' 504. המעניין שבתו של חאפז המתגוררת בארה'ב יסדה בבגרותה קבוצה של ערבים שפועלת עד היום למען ישראל.

  חנה פריש, מחנכת ותיקה לשעבר בבני-ברק, הקריאה פואמה מבדחת בחרוזים שכתבה על מאפייני הנופשים שהיו במסגרת הקבוצה ועל הדמויות השונות ותגובותיהם.

הסיורים: בקרנו במרכז המבקרים במצפה רמון, המציג את מכתש רמון – המכתש הגדול בעולם – ואת תופעות הנוף והגאולוגיה המיוחדות לו, לצד סיפורו המרתק של האסטרונאוט אל"מ אילן רמון ז"ל, שנספה באופן טראגי במעבורת החלל "קולומביה" בשנת 2003 בדרכה חזרה לכדור הארץ לאחר 16 ימים בחלל. דגם גדול ומרשים של מעבורת החלל "קולומביה" מוצב במקום. 



כן ישנו הסבר חזותי על התופעות הגאולוגיות הייחודיות למכתש רמון שמוצגות בתצלומים ובאמצעות דגמים. סיירנו בקבר דויד ופולה בן גוריון בשדה בוקר, המשקיף על נחל צין. במקביל, התקיים במקום סיום מסלול של 5 מכינות קדם צבאיות יחד עם ההורים, מחזה מרגש. כמו כן סיירנו במשאית ספארי פתוחה 



באטרקציות של מכתש רמון עם הדרכה מעולה במזג אויר קר ביותר: בגבעת המנסרה



גבעה במכתש רמון המכוסה עמודי קוורציט בצורת מנסרות, ולהן צורה בעלת ארבע, חמש או שש פאות. גבעת המנסרה נמצאת כ-3 קילומטרים ממזרח למצפה רמון. המנסרות נוצרו כתוצאה מסדקים שנוצרו בסלע הקוורציט בתהליך התקררותו. חלק מהמנסרות נשברו לאורך השנים והן מכסות כיום את הגבעה, בנחל רמון, 

שכבות הסלע המגוונות והצבעוניות בנחל רמון

נחל גוונים, עין סהרונים ובחניון בארות.

היה זה נופש חווייתי, שנזכור אותו עוד תקופה ארוכה.

 

 

תגובות

רשומות פופולריות