טיפול חדש לגלאוקומה – ללא מגע: בבית החולים בילינסון

 

בדרך לפריצת דרך עולמית תוצרת כחול לבן:

טיפול חדש לגלאוקומה – ללא מגע: בבית החולים בילינסון

 

בשורה לעשרות אלפי חולים בישראל: בית החולים בילינסון מתחיל בניסוי קליני בין-לאומי של טיפול חדשני למחלת הגלאוקומה שנמשך כשנייה אחת בלבד, ופותח על ידי חברת "בלקין לייזר".

 

מחלת הגלאוקומה, שנקראת גם "הגנב השקט של הראייה" מתאפיינת בלחץ תוך עיני גבוה. הלחץ הגבוה בתוך העין גורם לאיבוד הדרגתי של הראייה עד לעיוורון מוחלט, והבעיה היא שהחולים בדרך כלל לא מבחינים בהידרדרות הראייה שלהם, לעיתים עד שמאוחר מדי. עד היום, הטיפול הראשון שנתנו הרופאים הוא טיפות עיניים, אלא שהצלחת הטיפול תלויה בהיענות המטופל ועלולה להיות מלווה בתופעות לוואי. כתוצאה מכך, חלק גדול של המטופלים אינם מצליחים להשתמש בטיפות עיניים לאורך זמן והמחלה מידרדרת ומסכנת את ראייתם.

 

אל הסכנה העיקרית, הצטרפה השנה גם מגפת הקורונה, שלא מתחשבת באף אחד, גם לא בחולים שעקב כך יאבדו את ראייתם ונאלצים לבחור בין שתי ברירות גרועות: מצד אחד להסתכן בהידבקות בקורונה בעת הגעה למרכזים רפואיים לקבלת הטיפול החיוני הקבוע, ומצד שני לוותר על הטיפול ולסכן את הראייה. רופאי עיניים מדווחים על חולים רבים שנמנעים מהגעה, למרות הפצרותיהם ועל אף הסיכון הגדול הכרוך בכך.

 

כעת, טיפול חדשני שהחל בימים אלה לראשונה בארץ בבתי החולים שערי צדק, בילינסון, רמב"ם וסורוקה, יכול לפתור את שתי הבעיות ומאפשר לראות את האור בקצה המנהרה בתקופת הקורונה. באמצעות אלגוריתם מתוחכם שמאתר את המיקום בעין ואף עוקב אחר תנועת העין, הטיפול החדשני שנמשך כשניה אחת יאפשר למטופלים למנוע את הידרדרות המחלה. את הטכנולוגיה החדשנית 




פיתחה חברת 'בלקין לייזר' הישראלית, שסיימה לפני כחודש סבב גיוס עולמי בסך 43 מיליון שקלים.

 

הטיפול החדשני, שאינו עולה למטופלים כסף במסגרת הניסוי הקליני, מתבצע בצורה אוטומטית כמעט לגמרי ובלחיצת כפתור של הרופאה או הרופא המטפלים. בחברה מקווים שתוך שנים ספורות ניתן יהיה לקבל את הטיפול בכל מרפאה, בנוסף לבתי החולים, כטיפול קו ראשון למניעת הידרדרות מחלת הגלאוקומה. על פי הנחיות הרופאים, כל אדם מגיל 40 ומעלה צריך להיבדק למחלת הגלאוקומה פעם בשנה, כדי לא להסתכן בהידרדרות ואף אבדן הראייה.

 

דריה למאן-בלומנטל מנכ"לית חברת "בלקין לייזר" אומרת




"אנו שמחים להביא לעשרות אלפי אזרחי ישראל בשורה של טיפול שימנע מהם את הצורך לקחת יום יום טיפות עיניים, ולשמור על ראייתם כך שיוכלו להמשיך ולראות את יקיריהם ולא לחיות בחשש מאבדן הדרגתי של הראיה. הטכנולוגיה הישראלית שפיתחה החברה נמצאת בקו הראשון של החדשנות העולמית ועשויה להציל את הראייה של מיליוני בני אדם בכל העולם. אנחנו גאים להתחיל בניסוי הקליני בישראל, לאחר שכבר החל באנגליה ובאיטליה".

תגובות

רשומות פופולריות