מרגישים שלא מצליחים לישון מספיק בעקבות המצב וחוסר הוודאות?


מרגישים שלא מצליחים לישון מספיק
בעקבות המצב וחוסר הוודאות?

מומחי השינה, פולירון מקיבוץ זיקים מציעים איך לשפר את איכות השינה כך שניתן לאמץ כבר מהיום בלילה:

הולכים לישון רגועים
על מנת להשיג שנת לילה מיטבית חשוב שנגיע רגועים ונינוחים ככל הניתן לאחר כל פעילויות היום והאטרקציות הדיגיטליות שעברנו, השלמנו את המשימות, החדר מאוורר ונעים, וגופנו מוכן לשינה ללא הפרעות סביבתיות, המצעים נוחים והמזרן מפנק.

לא הולכים לישון רעבים
מומלץ לאכול ארוחת ערב מספר שעות לפני השינה אך לא למלא את הקיבה יתר על המידה כך שלא תלכו לישון רעבים.

מומלץ לבצע פעילות - גופנית
פעילות גופנית מאמצת את הגוף ומשפרת את איכות השינה כך שיש לבצע פעילות גופנית כלשהי במהלך היום, הדבר יסייע לישון טוב יותר בשעות הלילה.  
פעילות גופנית בשעות הצמודות לשנת הלילה עלולה לפגוע ביכולת להירדם, לכן הקפידו על פער בין שעת שנת הלילה לפעילות הספורטיבית.

כדאי לוותר על שנת נמנום בצהריים
נמנומים בלתי רצוניים בשעות היום פוגעות באיכות השינה בלילה, ולכן הימנעו כמה שניתן משנת צהרים היא עלולה לפגוע באיכות השינה בלילה.

הכי חשוב אל תכריחו את עצמכם לישון בכוח
למרות שאתם מתכננים את שעת השינה וחשוב לכם לישון כראוי לפחות 7 שעות רצופות בלילה, חשוב שלא תלכו לישון בכוח, כשמומלץ שבחדר השינה לא יהיו מכשירים שמקרינים "אור כחול" (טלוויזיות ופלאפונים).  השינה מגיעה כשאנו פנויים בראש מכל דאגה ורגועים וזכרו שנצליח להירדם רק שנרגיש את העייפות לגמרי.

ללא  אלכוהול, קפאין וארוחות כבדות לפני השינה
ארוחה  קלה יכולה  להיות פתרון נכון לשיפור איכות השינה וגם רצוי להפחית שתייה שמכילה קפאין ולצמצם צריכת אלכוהול. הבעיה היא שהאלכוהול גם פוגע ברציפות השינה ואיכותה ואי אפשר לסמוך עליו על מנת להתמודד עם לחץ נפשי.

שיגרה- שיגרה- שיגרה
למרות שימים אלו מהווים חוסר שיגרה רגילה, חשוב שנשמור על סדר יום ברור עם שעות קבועות של ארוחות ושעת שינה נורמטיבית לה התרגלנו וזאת בעיקר בכדי לשפר את איכות השינה שלנו בלילה.


תגובות

רשומות פופולריות