אריה קינג- חבר מועצת העיר ירושלים, והמלך(קינג) של מז' העיר בראיון מיוחד לרגל יום ירושלים


אריה קינג- חבר מועצת העיר ירושלים, והמלך(קינג) של מז' העיר בראיון מיוחד לרגל יום ירושלים  

אריה קינג הוא יליד קיבוץ עלומים, קיבוץ דתי בסמוך לרצועת עזה.
 הוריו עלו מאנגליה (לונדון ובירמינגהם), אח ל- 5 אחים ואחיות.
בוגר בתי הספר של הקיבוצים הדתיים בדרום, בסעד וביבנה.
בעל תואר ראשון במדעי המדינה ומזה"ת באוניברסיטה העברית.
תושב ירושלים מזה 22  שנה, נשוי ליסכה, בת המושב נווה אטי"ב, שברמת הגולן אב לשישה בן 45 ופעיל לישוב יהודים במזרח ירושלים.



ש: כתושב שכונת מעלה הזיתים- כמה תושבים יש, כיצד מתנהלים החיים, מה הסיבה לריבוי בקת"בים, וכיצד מטפלת בזה המשטרה.
כתושב הראשון בהר הזיתים שעלה לקרקע לפני למעלה מ- 22 שנה וחווינו בשכונה את האינתיפאדה השנייה, עופרת יצוקה, חומת מגן, צוק איתן, אירועים חמורים בהר הבית שנמצא במרחק 350 מטר משכונתנו, אני יכול להעיד שהמצב הביטחוני באופן כללי בירושלים ובהר הזיתים בפרט, מעולם לא היה טוב יותר ממצבו היום.
נכון שאנו עדיין חווים התקפות מצד מחבלים שמגיעים משכונות מרוחקות, נכון שלעיתים בדרכנו לשכונה, אנו יכולים למצוא עצמנו בלב ליבו של המון זועם, או סתם המון מוסלמי שמתפלל על המדרכה בדרך לביתנו, אך ההרתעה והריבונות חזקה ומשמעותית ומורגשת הרבה יותר ממה שהיה פה לפני למעלה מ- 20 שנה. בשכונה מתגוררים כיום כאלף איש. זאת אומנם שכונה, אך היא גדולה יותר מרוב הקיבוצים בני עשרות השנים ברחבי הארץ. השכונה מתנהלת בצורה של קיבוץ בתוך עיר, הרבה מאד עזרה לזולת, הרבה חסד, רוב הפעילויות מתקיימות בתוככי השכונה, שהיא שכונה סגורה (מאבטח בכניסה שבודק את הנכנסים לשכונה 24 שעות, 7 ימים בשבוע).
אנו מרגישים בשגרה וכמובן בעיתות משבר בארץ, כשליחיו של העם היהודי שעדיין מצוי בתהליכי הגאולה, שיבת ציון ובניין ירושלים. בשכונה 2 בתי כנסת, מקווה נשים וגברים מפואר, 5 מעונות וגני ילדים, ולעת עתה, השכונה היא נקודת ההתיישבות המרכזית והגדולה ביותר בקרב במזרח ירושלים (לעת עתה, עד שנעביר לשכונת נוף-ציון בע"ה בקרוב, את התואר המחייב הזה).

ש: עולה הרושם שהטרור במז' העיר פחת- האם נכון וכיצד קרה
הטרור כפי שציינתי פחת, וזה בעיקר בגלל מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, ניצב יורם הלוי, והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. שניהם הובילו שינוי תפיסתי. מפקדים ושרים שקדמו להם החליטו על סגירת נקודות ותחנות משטרה במזרח העיר, בשכונות הערביות. הוצאת המשטרה כבשגרה מהשכונות הערביות/מזרח ירושלמיות, גררה הפקרות, פשע ברכוש ואפשר לתאי וארגוני טרור נביטה מהירה וקלה יותר באזורים ללא אכיפת חוק. השר ארדן התווה שינוי שתכליתו- הכנסת המשטרה בשגרה לשכונות, לא רק בעתות משבר ועל רקע פעולות טרור, אלא גם כמעשה שגרתי של סיורים ואכיפת החוקים "הפשוטים" כגון: חניה, תעבורה, סמים פגיעות בתוך המשפחה ועוד...

ש: במז' ירושלים- האם יש מוקדי התיישבות יהודים חדשים.
יש נקודות חדשות וישנן נקודות קטנות שמתרחבות:
בבית חנינא, במשך עשרות שנים התגוררו שבע משפחות בבית "השיבה", ובשנים האחרונות קיבלנו אישורים לבנייתן של למעלה מ- 200 יחידות דיור בתוככי בית חנינא.
בבית צפפא, עשרות משפחות ורווקים עברו בשקט ובבטחה לבית צפפא ואני צופה המשך תנופת התיישבות בשכונה דרומית זאת, שאין חשש ליהודים להסתובב בה לאור יום ובלילה ומבלי להסתיר את זהותם.
בשמעון הצדיק ובנחלת שמעון, זכיות בבתי משפט בשנים האחרונות סוללות את הדרך להכנסת עוד עשרות משפחות יהודיות בתקופה הקרובה לאזור משמעותי זה.
לצד זה, לצערנו הרב, בשנתיים האחרונות, נתקלנו בלא מעט יהודים (דתיים!!!!) שמוכרים את נכסיהם לערבים שממומנים על ידי האיחוד האירופי. זאת בעיה מטרידה מאד שטרם מצאנו את הדרך להתמודד עימה. אני מאמין שהכל מתחיל בחינוך. נראה שיש מבני עמנו, שלא זכו לחינוך לאהבת הארץ ולא למדו על האלפים שבדורות האחרונים שילמו מחיר כבד בחייהם ובגופם, על מנת להשיב את עיר הקודש לידינו.

ש: האם נפתרה בעיית הטרור הערבי בקברות הר הזיתים, האם יש אבטחה וכיצד מביאים את הציבור לפקוד את הקברים הרבים והחשובים.
בית הקברות בהר הזיתים בטוח היום יותר משהיה אי-פעם. הר הזיתים מתפקד היום לא רק כבית קברות. הוא גם שכונה יהודית חיה ותוססת ומדי מספר חודשים מתקיימות במרומי ההר הופעות של גדולי האומנים בארץ ובעולם וזאת ייאמר לזכותו של השר זאב אלקין, השר לענייני ירושלים, שאחראי לכך ביחד עם הרב הלל הורוביץ, מנכ"ל מועצת בתי העלמין.

ש: כיצד משולבות שכונות מז' ירושלים בהוויה הירושלמית.
השילוב צריך לבוא לידי ביטוי בקווי תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה, בפתיחת מוסדות חינוך שימשכו תלמידים מכל העיר לשכונות אלו, ביצירת אטרקציות תיירותיות לצד תרבותיות באזורים ההיסטוריים שבהם השכונות המזרח ירושלמיות מצויות. אתר הגן הלאומי - עיר דוד- הוא דוגמא מוצלחת ומהווה אב-טיפוס לאיך ניתן וראוי לשלב את אזורי מזרח ירושלים בהוויה הירושלמית, לראיה, חריג למצוא תייר שביקר בירושלים ולא בילה כמה שעות בעיר דוד, ולחשוב שרק לפני כ- 25-30 שנה, עיר דוד נחשבה למקום מסוכן, ממש מעבר להרי החושך. השכונות המזרח ירושלמיות, צריכות לדעתי לקבל יחס מועדף על פני אחיותיהן במערב ומרכז העיר, יש להגביר את השקעת העירייה והמדינה בתשתיות תחבורה, תברואה ותיירות. כך המבקר את העיר, לא ירגיש בהבדל בין שכונת ארמון הנציב לשכנתה ממזרח- ג'בל מוכבר, והמבקר בשכונת פסגת זאב, לא יבחין בשוני בינה ולבין שכונת בית חנינא שכנתה "הערבית".

ש: כחבר מועצת העיר- אילו נושאים חשובים הצלחת לקדם
השוואת ההשקעה העירונית בציבור הדתי להשקעה העירונית בציבור החילוני. במשך שנים "החשיבו" אותנו הציבור הדתל"י כחלק מהציבור הכללי, לעומת הציבור החרדי והערבי שבעיר. אבל קברניטי הציבור הכללי לא התחשבו בצרכים הייחודיים לנו כציבור דתי-לאומי, בתקציבי הספורט, התרבות, החינוך ועוד...וכן, יש עוד הרבה מה לשפר. אני עובד על זה יחד עם ראש העיר הסרוג, משה ליאון, שלחלוטין מבין את המצוקה של הציבור הדתל"י, שנפל במשך שנים בין הכיסאות.
הגברת האכיפה במזרח ירושלים כחלק מהאחריות שלנו על כלל אזורי העיר ומתוך הבנה שאכיפת חוק היא כלי ממדרגה ראשונה להחלת הריבונות.
בתחום איכות הסביבה- הובלתי את העירייה להבנה ותקצוב תכניות שתכליתן לחבר את התושבים ליערות והנחלים שסובבים את העיר, לירושלים אין ים (וטוב  שכך!). לירושלים יש הרים סביב לה ובלב ליבה ה-הר החשוב בעולם, הלא הוא הר הבית, פעלתי לחיבור העיר ליערות וההרים והפיכתם לאזורי שהייה של תושבי ירושלים ובכל האמור למורשתנו בהר הבית, קידמתי ובע"ה אמשיך לקדם את המעורבות העירונית בהנחלת מורשת הר הבית, כפי שביצענו לאחרונה כנס למחקרי הר הבית במימון עירוני מלא, דבר שלא קרה מעולם ובע"ה ילך ויגבר בשנים הקרובות.

ש:מה התחזית שלך לגבי ירושלים והתפתחותה בשנים הקרובות
לצערי ישנה חולשה גדולה בקרב מחנה הימין, וישנם ארגונים, חברי כנסת ושרים בימין, שתומכים בחלוקתה של ירושלים, בראש בראשונה אני מתכוון לראש הממשלה הנוכחי, שמקדם את חלוקתה בפועל של ירושלים באופן של הקפאת הבנייה היהודית (כן, ממש אפרטהייד לכל דבר ועניין!). ליהודים לא מאפשרים לבנות באופן חוקי ולערבים מרשים באופן חוקי וכמעט שלא מבוצעת אכיפה נגדם (משיקולים מדיניים נטו) של חוקי התכנון והבניה. ממשלת ישראל (כן, כולל בתקופת השרה איילת שקד) מאפשרת לערבים לגזול נכסי מדינה ויהודים באמצעות "נוהל מוכתר", שהוא נוהל שמאפשר לערבי (רק לערבי!) להציג אישור מהמוכתר של שכונתו שהוא בעל חלקת אדמה, ועל סמך אישור זה, הערבי מגיש ומקבל היתרי בניה. כך נגזלו אדמות מדינה ויהודים וזה ממשיך עד עצם היום הזה, מטרתי בשנה הקרובה לשים קץ לכך. גם בסביבה קשה זאת, אני צריך להיות אופטימי, ואני שואב את האופטימיות לא מהפוליטיקאים, אלא מהעם היהודי שעומד לצידנו. אני סבור שגבולות ירושלים בעתיד יורחבו ויכללו את מבשרת ציון במערב, גבעת זאב בצפון, מעלה אדומים במזרח. והשטחים שנמצאים בתווך בין עיריות אלו לירושלים של ימינו. אלה הם עתודות הקרקע העתידיות של ירושלים.

ש" האם יש לך המלצות לאטרקציות לטיול במז' העיר ביום ירושלים:
נחל גילה. נחל גילה, הוא נחל יפהפה ולא מטויל לחלוטין. זהו מסלול מתאים לכל המשפחה, כולל לעגלות תינוקות. הנחל קיבל חשיפה לאחרונה בנסיבות מצערות. בתחום הנחל התבצע הרצח המזעזע של אורי אנסבכר הי"ד. בנחל נטועים עשרות אלפי עצי זית וכן עצי פרי נוספים. ההמלצה שלי היא להגיע בשני רכבים, להוריד את המטיילים בקצהו המזרחי של נחל גילה (מתחת לגשר של כביש המנהרות) ובעלי הרכבים ייסעו לעין חניה או עין לבן שבנחל רפאים. נהג אחד הרכבים ישאיר את רכבו בחניון ליד אחד המעיינות ויחד ישובו לנקודות ההתחלה מתחת לגשר של כביש המנהרות. משם הצעידה מאד נוחה. בשטחו של נחל גילה חיים בעלי חיים רבים ומגוונים, כמות גדולה של צבאים, משפחת חזירי בר, נחשים, עופות דורסים. הנוף הוא נוף תנכ"י מדהים, ממשיכים ללכת מערבה עד למפגש הנחלים גילה ורפאים (3 ק"מ הליכה בלבד, ללא עליות כלל) ומשם ממשיכים למעיין שבסמוך לו החניתם את הרכב. יום ירושלים שמח!

תגובות

רשומות פופולריות