נופש במלון הקיבוץ הדתי לביא עם שפע של חוויות



נופש במלון הקיבוץ הדתי לביא עם שפע של חוויות
במרחק של שעה וחצי נסיעה מאזור המרכז (ותשבחות לשר התחבורה, שקיצר כמה פקקים בדרך), על גבעה נישאה בגליל התחתון, הפורח והצבוע בצבעי ירוק וצהוב, ניצב לו מלון לביא. 




המלון מתנהל בסגנון קיבוצי- משפחתי. ביקשנו לראיין את מנהלת הקבלה של המלון – הני ליפניק




הני הגיעה מאנגליה, שכ' גולדסגרין בלונדון, לפני 30 שנה במסגרת בני עקיבא והתחתנה עם בן הקיבוץ. היא משמשת בתפקיד כבר 15 שנה ולפני כן עסקה בתפקידי חינוך בקיבוץ. בעלה הוא לולן, ובן למשפחה שאימצה את הני ומכאן ההיכרות. היא מסבירה לנו קצרות על ההתלבטויות שקיימות בקיבוץ בהקשר להפרטה של הקיבוץ, במטרה להשאיר את הדור הצעיר ולכן החליטו כשלב ביניים לפתוח תכנית לבני הקיבוץ שעד גיל 30 מקבלים משכורת כמו שכירים, כלומר מעין הפרטה. הקיבוץ חוגג בימים אלה 70 שנה לייסודו ולכבוד זה הקימו במלון את "קיר הראשונים" שמראה בתמונות את ימי הראשונים.


מנכ"ל המלון- שלום אשכנזי, הוא חבר הקיבוץ. 



הוא חזר לאחרונה מתערוכת התיירות בברלין, במטרה לשווק את המלון גם לתיירים. יש לציין כי המלון מדורג באתר הנסיעות "טריפ אדוויזר" בדרגה 4 מתוך 5 ובאתר בוקינג בדרגה 8.5 מתוך 10, דבר המלמד על שביעות רצון גבוהה של הנופשים, שרבים מהם הם אורחים שחוזרים. בין אורחי המלון יש תיירים רבים לא יהודים מאירופה, שמעוניינים לחוות את חווית הקיבוץ וכן את השבת. לצורך זה גם הכין המלון תכנית אירוח מיוחדת.
שלום מציין כי המלון נמצא במהלך הרחבה ושיפוצים. כך חדר האוכל יורחב מקיבולת של 400 איש לכדי 590 מקומות ישיבה, דבר שיאפשר הקצאת אולמות פרטיים לאירועים, יחודשו מזנוני האוכל ויוצב ריהוט חדש ובחדרים- 184 במספר רמות, המשקיפים לנוף הנהדר מסביב- ימשך תהליך השיפוצים וייבנו חדרים נוספים. יש פינות מנוחה ומרגוע

הלובי המרווח


וגני ורדים ופרחים מסביב




חדרים במלון:




בפסח הקרוב, מגלה לנו שלום, המלון כבר מלא כאשר רוב הנופשים הם משפחות ישראליות ויש גם קצת משפחות מחו"ל. לנופשים נבנתה תכנית אטרקטיבית, הן למבוגרים- הכוללת טיולים ברכבי ספארי, הרצאות של הרב בני לאו, מופע שירה וחזנות של ישראל רנד ועוד, ולילדים - סדנאות שונות, הופעה של להקת הקינדרלעך ועוד. שלום מוסיף כי המלון מפעיל ימי כיף לחברות ולארגונים עם פעילות תוכן הכוללת סיור בקיבוץ, סדנת אפיה, סדנת שזירת פרחים ועוד. השפית של המלון- ענת מלכה, תושבת טבריה, שהתחילה את עבודתה במטבח לפני 13 שנה והתקדמה במהלך השנים. בשהותנו במלון בשבת התוודענו לתפריט הטעים והמגוון שהיא הכינה לאורחי המלון, כשחלק נכבד מהתפריט הוא ללא גלוטן. וכך במנה ראשונה יכולנו לבחור בין פילה אמנון פיקנטי, פילה סלמון בעשבי תיבול וחמוציות- אותו טעמנו והוא היה עסיסי וטעים, פטריות פורטובלו במילוי בקר עטופה במאפה, 


מאפה צמחוני ולהיט נוסף געפילטע פיש עם חזרת- מעדן!. יש מרקים טעימים- מרק כתום ומרק עוף עם ירקות. במנה העיקרית יכולנו לבחור בין עוף, כתף בקר ברוטב פטריות, סטיק פרגית בגריל- מנה שהועדפה על ידינו והייתה מאוד טעימה, צלעות טלה,


שניצל חמין מהביל, מאפה פטריות צמחוני, כבד קצוץ, סלט ביצים נהדר,ותוספות כגון: תפוחי אדמה, אורז, שעועית ירוקה ועוד. וכמובן קינוחים. 


כל המנות הוגשו בהגשה אישית. במסגרת טרנד הבריאות יש מבחר סלטים בכל ארוחה, בר נבטים, מנות ללא גלוטן ומנות לילדים. הכשרות היא ברמת מהדרין, בהשגחת הרב יוסף- חיים רוזנבלט- הרב האזורי של גליל תחתון ובהמלצתו של הרב ישעיה הרצל, רב העיר נצרת עילית. גם כל מוצרי הקונדיטוריה מיוצרים במלון במגוון עשיר וטעים, בפרט הקפה ועוגה בבוקר לפני התפילה כולל: עוגת גבינה, עוגות שוקולד, שמרים (פרג, שוקולד ועוד), קוקוס וכמובן גם עוגות ללא סוכר.
השהייה במלון היא חוויה מיוחדת. אווירת השבת מורגשת בכל פינה. יש מספר אולמות שיכולים לשמש הן כבתי כנסת והן כחדרי אוכל לאירועים (שבת חתן, שבע ברכות וכד'). בדרך כלל יש שני מניינים- האחד אשכנזי בבית הכנסת המרווח עם עזרת נשים גדולה

והשני ספרדי. יש גם אפשרות להתפלל בבית הכנסת של הקיבוץ (נוסח אשכנז). בשבת בצהרים יש סיור מודרך בקיבוץ, גם לדוברי אנגלית.
אורחי המלון כפי שהתרשמנו בשבת בה שהינו הם מגוונים: זוגות צעירים, משפחות עם ילדים, כיפות סרוגות, חרדים, אשכנזים וספרדים, המגיעים מכל קצות הארץ. כל אורח מתבקש למלא משוב על שהייתו במלון ומנכ"ל המלון- שלום אשכנזי, אומר לנו שהוא מקפיד לקרוא כל משוב ואף מגיב עליו. יש גם משוב אינטרנטי. במלון יש בריכה מקורה עם ג'קוזי וסאונה וכן חדר כושר- עם שעות נפרדות לגברים ולנשים, ולילדים- מועדון ילדים צבעוני.




יש יועץ לטיולים באזור ויש כרטיסי הנחה למוזיאון המרציפן בכפר תבור, יקב מצפה נטופה, יקב דלתון ועוד וכמובן אפשרות לסיור במעיינות ומפלי הגליל השופעים השנה ובקברי הצדיקים הרבים באזור. לפרטים ולהזמנות: 077-9975501.
לאורחים השוהים בצימרים באזור יש אפשרות בימי שישי ליהנות מאוכל מוכן של המלון הכולל: מבחר בשרים, דגים, תוספות  וסלטים. האוכל נמכר בין השעות 8:00- 13:00. את מה שנשאר מחלקים למשפחות נזקקות באזור.  

תגובות

  1. מקום ממש יפה ונעים להתחתן בו. א האוכל כשר וזה אחד הדברים החשובים לזוגות בישראל. גם כל נושא העיצוב חשוב ואני חושבת שצריך להשקיע בעיצוב חתונה באופן כללי וספציפית בעיצוב חופה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות